dere som har flere barn?!

Malleleo

Forumet er livet
Oktoberskatter 2014
brukte dere mye klære fra storesøsken?[;)]

lurer jeg og litt på..
ser jo at jeg har kjøpt mer enn nok klær til nye babyen allerede.. og ikke hentet inn det fra storesnupp ennå-- og hun hadde aaaaalt for masse klær..

Jeg har foreløpig ikke kjøpt noe til nestemann! Satser på å bruke fra Helene.
Men siden årstiden er så forskjellig så må jeg nok kjøpe noe nytt, men gidder ikke stresse med det. [:D]
Regner også med å få litt klær i gaver og slikt.

har heller ikke kjøpt et eneste plagg til nestejenta[;)]

Ikke kjøpt noenting enda,får se til onsdag om det fortsatt er en gutt inni der[:)]
Men må ha noe nytt da det ikke er samme årstid som sist.

Det lurer jeg også på[8|]
Alt ser jo nesten helt nytt ut!! Det eneste jeg skal kjøpe er et par sparkebukser i ulike str, syns babyene er så nydelige i sparkebukser[:D]
Så må jeg ha 2-3 bodyer og strømpebukser i str 50 og 56.
Hadde jeg turt skulle jeg ha ønska meg det i i gave når lillebror kommer, men tørr ikke å spørre noen[8D]

Har ikke kjøpt noen ting til babyen i magen [:)] Men falt pladask for noen plagg fra name-it, så kommer sikkert til å handle litt i neste uke [8|]

jeg brukte det jeg kunne fra storesysta til oliver. nå har jeg 2 fulle garderober til både gutt og jente,  så kommer til og bruke dette istaden for å kjøpe alt nytt. har masse som ikkje er utpakka engang så

Første gang jeg skriver her, gjort det riktig tro?
Jeg venter nr tre og har en jente på 3,5 år og en gutt som blir 2 i juni. Ifølge ultralyd er det en gutt i magen så siden jeg får en ny juni unge passer det perfekt med klærne fra lillegutt. [:)]

jeg er ganske fornøyd med gjenbruken her i huset [:D]
men så er guttene født på samme årstid også da - og det blir minsten nesten også!!!

så det som ikke er slitt eller ser forferdelig flekkete ut, går først videre til nevøen min og så evt i retur til oss, men vi får derfra uansett [:D]

Vi har gutt fra før og venter jente nå, så er ikke veldig mye vi kan bruke igjen..nøytrale klær.

Jepp, her har jeg funnet fram klærne etter storesøster. Iløpet av årene har vi gittt bort mye, men har da noe igjen. :)
Men årstidene er jo heeelt forskjellig da! Ihvertfall nå i starten. Så må nå nok handle litt lettere tøy. Har mye tykke sparkebukser. Og faktisk 6 ulbodyer i str 50 og 56.. He-he.. satser på en kald sommer.. neida.. ;)

Etterhvert går størrelsene lettere i orden iforhold til hvilke klær vi har. Adele Sofie var jo liten og brukte str 80 den sommeren hun var 1,5 år. Så det passer jo med lillesøster sin 1 år's-alder neste sommer.

Kommer til å bruke klærne etter storbror ja [:)] Men har ikke greid å la være å kjøpe noen få nye plagg til lillebror [;)]

Vi kommer også til å bruke klærne etter storebror - de ser knapt brukt ut..! [:)] Litt nytt har vi kjøpt da, siden storebror er vinterbaby og lillebror blir sommerbaby [;)] 

jenta mi arver litt fra sin halv søster , men ellers så arver ikke gutten min fra jenta mi[;)] Men får avogtil klær fra andre venner og kjente og er glad for det

Jeg har gått igjennom alt av gammelt tøy og sortert ut alt jeg ikke kan bruke pga årstid, sommertøy i 68 blir nok ikke brukt i desember[;)][;)][;)]
Har fått en haug med arveklær av andre også, både gutt og jente siden jeg ikke vet hva jeg får. Har sortert dette på samme måte og gitt videre "klær av feil sessong".
Kommer til å bruke det jeg kan da alt er i god stand og ser bra ut. Lettere å se hva man trenger også så når noen lurer på hva de skal kjøpe så kan jeg ønske ting vi faktisk har behov for. Trist å oppdage at klærne blir liggende med prislapp på til de er for små fordi man har så mye i den str[:(][:(][:(]

vi har fulle garderober til både baby gutt og jente, så vi kommer garantert til å bruke de klærne ja. har kjøpt ett nytt sett til lillebabyen, tviler på at jeg kommer til å kjøpe noe mer enda, blir vel heller behov for å kjøpe mer etterhvert som han blir større [:)]

Jeg har tatt frem alt av klær etter storesøster, men hun var vinterbaby, så noe lettere klær har jeg kjøpt. ogå har jeg oppdager at vi ikke har noe i str 50 ca, så blir vel å kjøpe et par sett i det, og et nytt fint sett i 56.
Synes det er litt kjedelig å bruke opp igjen bare det samme, det er jo en ny lita jeg vi får.

Har gitt alt bort til søsteren min når hun fikk første for nien år siden, men hun fikk nr.2 i februar, så får vel litt igjen derfra[;)]

Back
Topp