Dere som har flere barn, når bestille første time? :)

• Trådstarter Trådstarter Lohe
  • Opprettet Opprettet
L

Lohe

Guest
Tenkte å høre med dere om når dere ringte legekontoret å bestilte første sv.skapskontroll? Er det lurt å være ute i god tid? Er bare 4+5 i dag.

Vil ikke inn før uke 11/12, har ikke noe spesielt jeg lurer på. Bare for å få tatt de blodprøvene etc.

Og de har vel taushetsplikt de som jobber på legekontoret? Var der i høst for jeg trodde jeg var gravid, men viste ikke og måtte ta en sånn hcg blodprøve, hun som satt der nærmest ropte ut: "om jeg var gravid/ikke gravid - i henhold til betaling"!! Det sto flere(heldigvis ukjente) bak meg og hørte ALT :O. En mulig graviditet er jo veldig personlig føler jeg!

hadde første kontroll i uke 6+2 :)

sist var jeg 13 uker på vei, det ble liksom så mye som kom i veien, legen hadde fri 3 uker, morfaren min døde, så va det jul. men det var egentlig ganske greit, tiden til ul gikk ikke så sent :) men nå kommer eg nok te å gå i uke 8-9 :)
Sent from my GT-P3110 using BV Forum mobile app

Ok :) Gruer meg bare litt til å ringe, er litt rar sånn. Får vel bare få det overstått så jeg ikke går å tenker på det :)

Trur eg var 8 veker sist...denne gangen sa eg at dei kunne drøye det litt, men blei innkalt når eg er 9+3 veker.

Legen min sier man skal gå i ca uke 10, siden det er stor sannsynlighet for å beholde etter det. Jeg kommer til å bestille time når jeg vet hvor langt jeg er på vei, kan være litt ventetid på timer hos min lege.

Har en kontroll til jm på torsdag fordi jeg ikke klarte å vente sååå lenge:) da er jeg 6+4 så skal jeg til legen når jeg er 10+2 egentlig første kontroll:) urutinerte de frøkner som roper det høyt da!!:p hadde sagt i fra:)

Bestilte vel time til første kontroll når jeg var 5-6 uker på veg.aldri noe problem og få time når man ønsker her uansett :-) denne gangen får vi se,fastlegen ville ha meg inn i slutten av februar da.

jeg skal inn rett før uke 12:-) ser ikke noe grunn til å reise før det. har jo gjort dette før og kjenner meg mye roligere ang hele greia.. :-) men skjer det noe så ringer jeg jo før det.

<3 venter gull nr 2 sept 2013 <3

Je ska dit på onsdag :) men det e mest pga høye stoffskifte problemene je har så da må han følge ekstra med:)

Var innom og bestilte time med en gang, og skal inn når jeg er ca nesten 11 uker :)

Jeg tok mot til meg og ringte å bestilte time i dag(har en smule telefonskrekk). Så skal inn om en uke, da er jeg 6+3. Hos min lege er det vanlig med første kontroll i uke 6.

Etter planen skal jeg til legen neste tirsdag, da er jeg 6+2, men vi får se om jeg kommer så langt..

jeg skal på første kontroll til jm imorgen, er da 8+1 (og må vennte til neste uke med å ta blodprøvene (9+2) siden legen hadde fullt opp denne uka, og jm ikke tar blodprøver ;)

jeg skal inn såppas tidlig pga formen min, om jeg evt må sykmelde/på sykehuset en snartur for å få litt væske/næring

Jeg var hos legen da jeg var 4+2. Jeg har et risikosvangerskap bak meg da, og dette svangerskapet blir nok også klassifisert som et risikosvangerskap.

Skal til jm på første kontroll. Da er jeg mellom 11 og 12uker:-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Tusen takk for mange svar! :) Har bestilt nå, fikk time når jeg er 12+2 :) Fint å lese hva dere har gjort!
Trivelige jenter her inne!

Har en kontroll til jm på torsdag fordi jeg ikke klarte å vente sååå lenge:) da er jeg 6+4 så skal jeg til legen når jeg er 10+2 egentlig første kontroll:) urutinerte de frøkner som roper det høyt da!!:p hadde sagt i fra:)

Takk for svar!
Ja jeg skal si ifra til legen min når jeg kommer dit på kontroll, så kan hun ta det opp med dem. Kan jo være flere som opplever det samme. Vil jo helst holde graviditeten skjult til 12 uker :) Lykke til hoss jordmor og lege!

Back
Topp