Dere som har flere barn, med samme mann...

*annlkaogliten*

Elsker forumet
Hvordan var di gjennom svangerskapet/fødselen/tiden etter, i forhold til med første barn? [:)] Mer engasjert, mindre, mer forståelsesfull, mindre osv? [:)]

Med Tobias var han mindre engasjert, mindre forståelsesfull .. ja, mindre alt egentlig! [8|]

Han tok vel på magen og kjente etter spark 2 ganger tror jeg. Med Ida hver dag. Han hadde IKKE forståelse for at jeg spydde flere ganger om dagen til jeg var over 20 uker på vei, og dreit litt i feks forbudet mitt mot ostesmørbrød (jeg måtte evakuere huset om han lagde det, tålte IKKE lukta). Han hadde fint lite forståelse for bekkenløsninga, og klarte faktisk å lire ut av seg at jeg bare faket på meg bekkenløsning, så jeg kunne sitte på ræva i sofaen mens han støvsugde. Jeg var liksom så invalid at jeg måtte klamre meg til vegger og møbler når jeg gikk inne på slutten, så da faket jeg godt, for å si det sånn.

Men herregud som han har fått hørt det i ettertid også da, at han var en dritt mens jeg var gravid sist gang!!

synes han har vært like engasjert og forståelse full alle 3 svangerskapene .. kjenner like ofte på magen og spark nå , som han gjorde med nr 1 og 2 .. og er flink til å ta hensyn til at jeg blir fortere sliten osv ..

Synes egentlig han var mer forståelsesfull andre gangen jeg. Hadde helt vondt av meg når jeg spydde og hadde bekkenvondt. Men samtidig var han veldig frustrert for det meste praktiske falt på han.

Var kanskje mindre opptatt av å ta på magen og høre ting jeg leste på babyverden [8D] Igrunn ganske dritt lei det siste!! haha [:)]

Etterpå har han vært flink med begge, men jeg har måtte pushe han for å få han til å skjønne at klarer jeg å ha begge to med på f.eks handling klarer han det, klarer jeg å legge begge to klarer han det og [;)]  Skulle tro jeg klarte slike ting bedre fordi jeg hadde pupper med melk i [8D]

absolutt mest engasjert da jeg var gravid første gang! da var han helt vill..hehe...tok på magen hver dag og sang til og med til den + handla masse babystæsj.
engasjerte seg lite med nr 2 å enda mindre med nr 3

Med Andrine var han mer "med" når vi passerte uke 25. Tror aldri han turte tro på at det skulle gå bra når jeg gikk med Tomine.

Han var nok mindre engasjert enn med første,men var flink til å ta med søstra ut,når jeg trengte hvile osv..han kjente litt på magen noen ganger men ikke så ofte..

første tiden etter han kom til var han også mer opptatt av storsøster når hun var våken,men koste litt med David etter at hun hadde lagt seg..
Han var jo ganske mammadalt det første året,så han synes kanskje at det var litt vanskelig å være med han siden han bare skrek..

Litt mindre engasjert da jeg gikk med nr to, var ikke så opptatt av å kjenne etter spark og synge som med førstemann.

MEN han har tatt igjen dobbelt nå...

merengasjert med de 2 siste, første gangen var det for uvirkelig for han

Så langt er han mer engasjert!
Trur det var mer uvirkelig sist, og han forsto ikke hva som var i ferd med å skje. Men for all del så var han engasjert og viste forståelse for mine plager sist også.
Nå leser vi hva som skjer fra uke til uke, ser på det lille utstyret vi mangler, han kjenner på magen etter bevegelse osv.

Mindre med andre enn med den første...
Alt ble liksom så "hverdagslig" med den andre... som om jeg gikk gravid 365 dager i året "hele" tiden på en måte...
Lurer på hvordan detblir med nr 3...[8|]

Back
Topp