Dere som har Facebook

Et-nytt-gull

Glad i forumet
Har dere lagt ut bilde av babyen der? Har ikke gjort det og lille er 5 uker nå.
Selvsagt vil jeg vise henne fram ,men egentlig ikke så lyst og legge ut bilde der.

Ja,enda godt jeg /vi bestemmer selv ;) og ingen har mast om at vi må gjøre det heller.
Legger ikke ut bilde av de andre barna våre heller .

(Dette innlegg får vel ligge ?selv om jeg nevner et annet forum )

Bare timer etter han ble født ;)

Har et veldig uanstrengt forhold til face :) Er ikke "redd" for å legge ut bilder. Har bare omtrent 200 venner, aksepterer ikke hvem som helst.

La ut første bilde 3 tima etter at ho va født... Og har lagt ut fleire etter det!
Mulig eg e naiv men tenke ikkje så mykje over at eg legg ut bilda!
Det stresse meg ikkje ;)
Legg ikkje ut naken/bade bilder av ungene da.. Men har bilder av alle mine på face!

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg sa jeg ikke skulle bli en sånn mor som bare poster bilder, men der tok jeg grundig feil. :p
Poster jo ikke massevis, men ett par bilder. Er jo så stolt :)))

Har lagt ut noen. Store deler av den nærmeste familien bor utenlands, og da er det så enkelt å dele litt på face så de får sett han. Men tenker over hva jeg legger ut og har ingen plan om å overdrive :-)

Sendt fra mobilen.

Legger ut bilder stadig vekk av unga jeg:P men har jo selvfølgelig satt det opp sånn at bare mine venner får se de;):)

Og legger ikke ut nakenbilder av dem å sånt.. men ser ikke problemet med å legge ut vanlige bilder:)

☆★hilsen meg★☆

Vi har ikke lagt ut bilder på veggen, men jeg har sendt bilde på mail via fb, så da er vi kanskje like langt? Jeg har ikke så lyst til å legge ut fordi hun ikke er samtykkekompetent. Litt gammeldags, kanskje, men... Vi har vel egentlig ikke diskutert oss helt ferdig, kan godt hende at vi forandrer mening etterhvert, men enn så lenge har vi valgt å la det være. Jeg vet ærlig talt ikke helt hva jeg mener om det, synes jo det er veldig hyggelig å se bilder av andres barn. Noen som har tatt et skikkelig gjennomtenkt valg som kan dele argumenter for eller mot?

Vi har ikke lagt ut bilder på veggen, men jeg har sendt bilde på mail via fb, så da er vi kanskje like langt? Jeg har ikke så lyst til å legge ut fordi hun ikke er samtykkekompetent. Litt gammeldags, kanskje, men... Vi har vel egentlig ikke diskutert oss helt ferdig, kan godt hende at vi forandrer mening etterhvert, men enn så lenge har vi valgt å la det være. Jeg vet ærlig talt ikke helt hva jeg mener om det, synes jo det er veldig hyggelig å se bilder av andres barn. Noen som har tatt et skikkelig gjennomtenkt valg som kan dele argumenter for eller mot?

Jeg sluttet og legge ut etter at en person fortalte at h*n hadde kopiert og lagret bilder jeg la ut av ungene/oss. Jeg sa ikke noe på det,hvem som helst kan jo gjøre det selv om man egentlig skal spørre først. En godt voksen burde klare spørre først..For meg var det litt "aha",og jeg hadde det også på sånn at kun venner kunne se.

Har dere lagt ut bilde av babyen der? Har ikke gjort det og lille er 5 uker nå.
Selvsagt vil jeg vise henne fram ,men egentlig ikke så lyst og legge ut bilde der.

Ja,enda godt jeg /vi bestemmer selv ;) og ingen har mast om at vi må gjøre det heller.
Legger ikke ut bilde av de andre barna våre heller .

(Dette innlegg får vel ligge ?selv om jeg nevner et annet forum )

Det er helt greit å prate om facebook, så lenge man ikke reklamerer eller linker til konkurrerende grupper på facebook:);)

Med storesøster har jeg foreldreansvaret alene og har lagt ut bilder av henne i ny og ne (slett ikke ofte).
Lillesøster derimot har jeg kun lagt ut et bilde og det var kun en link til fødselsannonsen da hun ble født.
Pappan ønsker ikke at det skal legges ut bilder av henne på nett, og da forsøker jeg å respektere det, enda så sprekkeferdig av stolthet som jeg er ;)

Vi har lav terskel på å sende via vanlig mail o jeg har også brukt mailsystemet på fb for å vise henne frem. Vi lagrer jo også store mengder bilder både på skydrive og iCloud, hos fotoknudsen og, ja, i det hele tatt, mye bilder på nett! Men fb har vi altså latt være. Så lurer jeg på, er det så mye verre med fb? For min del handler det mest om at hun ikke er samtykkekompetent. Fb stiller jo egentlig krav om at de det legges ut bilder av skal samtykke, så da tenker jeg at det er greit å vente til hun kan si selv om hun synes det er greit. Men skal vi da også nekte at det legges ut bilder av henne på siden til barnehagen etterhvert? Mye man skal bry hodet sitt med, lurer på om jeg lager problemer av noe som egentlig ikke er et problem:)

Vi har lav terskel på å sende via vanlig mail o jeg har også brukt mailsystemet på fb for å vise henne frem. Vi lagrer jo også store mengder bilder både på skydrive og iCloud, hos fotoknudsen og, ja, i det hele tatt, mye bilder på nett! Men fb har vi altså latt være. Så lurer jeg på, er det så mye verre med fb? For min del handler det mest om at hun ikke er samtykkekompetent. Fb stiller jo egentlig krav om at de det legges ut bilder av skal samtykke, så da tenker jeg at det er greit å vente til hun kan si selv om hun synes det er greit. Men skal vi da også nekte at det legges ut bilder av henne på siden til barnehagen etterhvert? Mye man skal bry hodet sitt med, lurer på om jeg lager problemer av noe som egentlig ikke er et problem:)

Det har du din fulle rett til og nekte de og gjøre.;)
Her har ikke Bhg egen nettside, men hadde sagt nei til det.har krysset nei på skjema,tilde eldste,.også på at det ikke skal komme bilde av de på lokal nettside eller avis om de er i Bhg og lager artikkel /tar bilde.

Mine unger har vært avbildet i avis ellers,men da har jeg samtykket til det,og vært til stede når bilde ble tatt.

Jeg har ikke lagt ut bilde så langt, det kommer nok en link til "velkommen til verden"-hilsen fra avisa når jeg sender inn den. Jeg er veldig forsiktig med å legge ut bilder, selv om jeg la ut noen da vår første datter ble født(disse har jeg fjernet i etterkant). Ellers har vi kun hatt bilder med oss i lag som f eks profilbilde, men selv der er jeg nøye med å tenke over behovet med å legge ut bilder av andre enn meg selv (som profilbilde). Som det blir nevnt ovenfor her, det med samtykke er jo et lite problem når det er snakk om barn.

Har hele familien min langt avgårde, så de liker veldig godt å få se bilder på facebook og det å få bilder sendt. Jeg begrenser dog hvem som har mulighet til å se de. Legger ikke ut i hytt og pine, men det blir noen her og der.

Ja har lagt ut flere bilder av begge barna :-)

Legger ut flere bilder på instagram og snapper. Fb får ikke mange bildene gitt

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp