Dere som har førsteklassebarn

SHS

Elsker forumet
Kjøper dere nye klær til første skoledag?

Pynter dere dem? Der som har gutter, tar dere f.eks. på skjorte eller blir det vanlig genser/t-skjorte?
 
Min gutt hadde skjorte og en litt penere bukse da han begynte i første klasse i fjor, var omtrent det de fleste andre guttene hadde også. Jentene var ofte enda mer pyntet, men det var store variasjoner. Det var en stor skole med 3 klasser, og det var så stor variasjon at neppe noen ville skilt seg ut uansett hva de hadde på.

Min skal ha ny skjorte og bukse når han begynner i andreklasse nå på mandag også. Og jeg har aldri sett gutter som ikke klarer å leke og herje med skjorte på, er det vanlig?
 
Nye klær som han har fått velge ut selv! ;) men ikke pynteklær nei ;)
 
Ja nye litt penere klær, min eldste som er gutt var veldig mye mer pyntet enn de andre selvom han bare hadde en pen stripete shorts og hvit pique skjorte og en strikket jakke over. De andre gikk i helt vanlige klær. Nå har de bare fått nye klær og nye sko :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Min skal ha på seg nye klær, sko og sekk. Men ikke noe mer pynt. Ikke skjorte.
Skal til frisøren dagen før.
 
Ja.
Han hadde på helt nye ubrukte klær. Fant ingen skjorter som ikke var penskjorter, ellers hadde jeg kjøpt det åpen med t-skjorte under. Ble vanlig genser og rød finbukse. Rene pent brukte sko.
 
Nye klær og sko. Ho har selv valgt at ho skal ha skoleuniform som ho kjøpte seg i England. Skjorte, skjørt og slips.
 
Nei altså, hun har ikke nye klær i huset akkurat nå. Får se hva hun vil ha på seg. Blir vel noe rent og passelig pent. :)
 
Ble ny kjole ja ;)
 
Nei altså, hun har ikke nye klær i huset akkurat nå. Får se hva hun vil ha på seg. Blir vel noe rent og passelig pent. :)

Tenker litt det jeg også, at det må vel ikke være nytt, bare det ser greit ut. Viktigere kanskje om det er pent, tøft eller hverdagslig. Jeg kommer ikke til å kjøpe nye sko og bukse, men han får sekk, penal, matboks og er usikker på om jeg skal kjøpe ny genser. Fant liksom ingen genser jeg likte i butikken akkurat nå jeg :rolleyes:
 
Gutten min har hatt nye klær og sko hvert år ved skolestart. Slik blir det i år også. I første klasse hadde han skjorte og pene bukser, slik de fleste andre guttene også hadde.
 
Mon hadde ikke skjorte, var vel bare en som hadde det.
Vi gjør litt ut av det hvert år, han er med og velger klær selv
 
Mi fikk nye klær av "ste"-bestemor til skolestart. Ny baggy bukse, t-skjorte og en pen genser. Satte også opp håret hennes i strikk, samt klipte håret hennes dagen før.
 
Back
Topp