Dere som har født !

Candykikk

Gift med forumet
opplevde dere noe merkelig på føden?

- når jeg hadde født fikk jeg ikke vaske håret mitt husker jeg, jordmor ga klar beskjed om at jeg ikke fikk lov
- å da jeg skulle dra fra føde til barsel (ca100 meter max) så måtte jeg bli trilla i rullestol enda jeg var så frisk at jeg kunne gå selv, å jeg ønsket gjerne å gå selv, men fikk altså ikke lov til det.. HAHA

noen andre som har opplevd noe lignende? eller noe merkelig?

nei, fødte på en avdeling som baserer seg på det naturlige. ikke så sykshusprega.
bytta rom dagen etter og det rommet ved sidna siden en annen skulle føde i badekaret. men ingen satt i rullestol der og jeg fikk vaske håret mitt.

kanskje de mente at du ikke skulle gå ut i det kalde været[8|]

Nope..ingenting merkelig her..

Eller jo..
De vaska meg nedentil etter jeg hadde tissa med grønsåpevann..
Jeg hadde tatt ks...[:-][X(][:D]

Eneste jeg syns var merkelig var da jeg endelig fikk ungen ut og de stakk av med hu og min mann (prematur) kom de med 2 knekkebrød med ost og juice og sa "Spis og drikk"..
Akkurat som jeg var så jævla sulten liksom etter hele fødselen. Var bare utrolig sliten og utrolig bekymra for ungen min jeg.

Ellers husker jeg faktisk ikke hvordan jeg kom meg ut av føderommet en gang og opp til der jeg skulle sove.... [8|]

Jeg fikk heller ikke vaske håret...men det kan jo ha en sammenheng med at da tiden kom for å dusje var klokka nærmere 3 på natta, det var midt i ferieavviklingen (dermed minimalt med folk på jobb), og JM hadde ansvaret for en fødende til da...

veeel... gikk på do før jeg skulle få bli trilla inn til lillegutt, og blødde som en foss, brukte nesten en hel do-rull, og doet gikk tett... [X(][X(][X(][X(]

Satte opp vinduet under fødselen, da jeg KOKTE, men fikk det ikke igjen, og JM kjeftet og smalt på vinduet for å få det igjen... [:-][8D]

Barnepleieren reagerte sånn på at vi dempa lysene, og hun skrudde dem på fullt igjen. Synes det var litt merkelig ettersom jordmor sa det var bare å dempe lysene.
Fikk heller ikke gå på do alene under fødselen. Og måtte også bli trilla i rullestol [&:]

Fikk heller ikke vaske håret, også måtte jeg sitte i rullestol opp på rommet... jeg var fullstendig i stand til å gå selv... 6-7 timer etter fødsel.
Også husker jeg att jeg syntes det var utrolig pinlig att jordmoren skulle være med når jeg tisset første gang.... hadde det ikke holdt om jeg svarte ja eller nei på det spørsmålet?

Vi synes det var litt merkelig at vi ikke fikk lov å bære jenta vår selv fra føden og inn på barselshotellet..
Jordmora som fulgte oss inn måtte bære henne..
Hun sa at det var prosedyre, så da lagde jeg og sambo våre egne teorier om at det var fordi vi ikke skulle stikke av med babyen, hehe..

fikk dusje om jeg ville, og jeg satt i rullestol fra føden til barselhotellet begge gangene.

Digg å bli kjørt rundt faktisk, ha ha ha[:D]

DA synts jeg det var rart at jeg ikke fikk lov å låse døren når jeg skulle på do og tisse, men etter noen dråper skjønte jeg hvorfor [&:]Var sydd opp og ned og i mente, og det sved som ville helv**** og rommet gikk rundt og rundt.. Var bare å ringe i bjella og bite tennene sammen.. [:D]

jeg fikk heller ikke lov til å vaske håret, var visst for at det skulle lukte mest mulig kjent ut for babyen...
shampooen kunne visst forvirre litt`??!!

Hadde dere virkelig behov for å vaske håret etter fødselen? ville dere ikke bare spyle bort blod og gørr og komme tilbake til deres helt nye nurk?
her fikk BF beskjed om å holde kjeft under fødselen og jeg fikk IKKE sitte i rullestol opp til pasienthotellet. Var jeg ikke i god nok form til å gå dit sel, var jeg heller ikke i god nok form til å bo på hotell. Og barselavd skulle jeg ikke på!!

hmmm..nei jeg fikk gå i dysjen ti min etter ungen var ute.jeg måtte også gå selv til barsel etter jeg hadde dysja,da di sa jeg hadde godt av det.det gikk ikke fort men vi kom oss fram[:D]altså strake motsettning av deg.
men nå hadde jeg en rask og normal fødsel og følte meg ganske så pigg etterpå[:)]

Ingen som sa noe om at jeg ikke fikk vaske håret, de spurte bare om jeg ville de skulle vente utenfor tilfelle det skulle være noe siden jeg var så svimmel.
Jeg gikk til barsel, de spurte om jeg ville bli kjørt i rullestol eller om jeg ville gå selv. Valgte å gå, fikk og lov å trille guten i senga.

Jeg måtte tigge om å få lov til å dusje. Men jeg fant raskt ut hvorfor hun ikke ville ha meg i dusjen, det varme vannet gjorde at jeg nesten svimte av...

Under selve fødselen ble jeg så høy på lystgass at jeg hørte og så syner... Jormødrene satt og fniste og lo og drakk te mellom beina mine liksom :S

Så var det litt snodig når jeg skulle Amme førstegang og der var ei jordmor og en barnepleier som nermest dro i puppene mine om kapp.. Troooor jeg kunne greid det der bedre selv.. For når de sa seg fornøyd med "koblingen" føltes det veldig feil for meg... Og det viser det seg og være også... Vips så hadde den ene puppen TO brystvorter...

Ikke annet enn at vi kjørte golfbil til pasienthotellet og han som kjørte den kjørte som et svin og vi holdt på å kræsja med en annen der nede i garasjen [:-]

jupp...
hadde amma leo i en god stund i strekk, og han var derfor veldig tett i nesen, så barnepleieren tok leo ut for og gi saltvann i nesen... da de kom tilbake sa hun at jeg måtte se til og slutt med røykinga mi fordi bebien ble så tett av det.... jeg som aldri har rørt en røyk u hele mitt liv fikk altså den besjeden...

Rett etter snuppset var veid, målt og påkledd var det vaktskifte og vi satt på fødestua, sultne, trøtte og førstegangsgrønne i 2 timer før jeg gikk ut å spurte om vi ikke skulla a) få bli flytta b) få noe å spise.
Så jeg fikk aldri den der berømte serveringa med flagg o.l for de glemte oss. Da jeg sa fra var jeg vi så slitne at vi bare vill over på barselshotellet og slappe av. (Jeg hadde sittet rett opp og ned med snuppset i armene i to timer)

Jeg var jo superfrisk etter fødselen, men jeg lukta jo som et 100år gammelt død museum, så jeg hadde behov for å bare skylle av kroppen å smøre meg inn med såpe.. men fikk ikke lov, sikkert fordi ungen skal kjenne igjen lukta til mamma.

Men altså folkens, hvis ungen min skal kjenne igjen lukta av meg så vil jeg jo ikke at det skal være svettlukta han husker [8D] [:D]

Det med at jeg måtte sitte i rullestol var bare tåpelig for jeg var så frisk som jeg aldri har vært før etter fødselen sist, så jeg kunne godt gå selv. å barsel lå liksom bare en koridor unna føden..

Det værste var vel at ungen min ikke fikk mat di to første dagene, og jormor jaget ut besøket mitt fordi hun mente jeg skulle amme..

Back
Topp