Dere som har født

Helenemor

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
Hvordan går det med dere egentlig? :) Hvordan er livet etter fødsel og med en liten baby? Går det greit, er det overveldende, fint, vanskelig, fantastisk, litt fælt eller alt på en gang? :)
 
Hvordan går det med dere egentlig? :) Hvordan er livet etter fødsel og med en liten baby? Går det greit, er det overveldende, fint, vanskelig, fantastisk, litt fælt eller alt på en gang? :)
Ganske så bra❤️ Litt sliten med en 1,5åring som er småsyk og en nyfødt hjemme nå. Mannen er heldigvis hjemme også. Veldig glad for at jeg er ferdig med graviditeten og at ammingen begynner å komme på plass.

Med deg da?
 
Jeg har gått helt inn i babyboblen og syns det hele er helt fantastisk! :Heartred Jeg syns fødselen var så fin og det meste har gått så bra i ettertid. Så da har det vært rom for å kose seg, selv om tilværelsen er snudd på hodet og jeg er våken halve natten for å amme. Men jeg finner roen ved å vite at det viktigste er babyen og tiden vi har med hun, og ikke alt som skulle vært gjort. Det er tross alt en tid vi ikke får tilbake :Heartred
 
Ganske så bra❤️ Litt sliten med en 1,5åring som er småsyk og en nyfødt hjemme nå. Mannen er heldigvis hjemme også. Veldig glad for at jeg er ferdig med graviditeten og at ammingen begynner å komme på plass.

Med deg da?
Så godt å høre! Ja, det skjønner jeg godt. Det er en stor lettelse :Heartred
Takk som spør, her går det veldig fint :) Nyter skikkelig den babytiden her. Forrige endte med hasteks og jeg fikk fødselsdepresjon, så det var en vanskelig tid. Denne gangen ble det naturlig fødsel og alt føles egentlig veldig bra denne gangen :Heartred
 
Sniker fra oktober, dvs nå hører jeg vel hjemme her i september-gruppen. Hadde termin 01.10.20, men fødte etter spontan vannavgang 06.09.20. Nå ligger jeg på barselavdelingen med lillegull, som ennå ikke har fått navn. Det er både herlig og litt overveldende. Vi var ikke helt klare, men det går bra med den lille gutten. Har vært litt stresset i natt fordi han kanskje hadde gulsott, men fikk nettopp beskjed om at han er innenfor grensen. Håper vi får dreisen på ammingen etter hvert og gleder oss til å komme hjem til pappa, selv om det er godt å bli ivaretatt på sykehuset enn så lenge!
 
Vi nyter vår deilige lille gutt hjemme, han er to uker i morgen ❤️ Han sover og spiser og er bare så bedagelig. Når han er våken, så liker han å ligge i armkroken og bare kikke på oss, og han liker å kose på brystet. Om natten dier han rundt midnatt, så rundt 4/5, og deretter våkner han rundt 9 for mat og stell. I går hadde vi fotograf her hjemme og hun sa at han var usedvanlig rolig ❤️ Så her er det bare kos☺️
 
Sniker fra oktober, dvs nå hører jeg vel hjemme her i september-gruppen. Hadde termin 01.10.20, men fødte etter spontan vannavgang 06.09.20. Nå ligger jeg på barselavdelingen med lillegull, som ennå ikke har fått navn. Det er både herlig og litt overveldende. Vi var ikke helt klare, men det går bra med den lille gutten. Har vært litt stresset i natt fordi han kanskje hadde gulsott, men fikk nettopp beskjed om at han er innenfor grensen. Håper vi får dreisen på ammingen etter hvert og gleder oss til å komme hjem til pappa, selv om det er godt å bli ivaretatt på sykehuset enn så lenge!
Ja, gulsott kan være skremmende - bare vit at det er veldig vanlig og veldig lite farlig her i Norge, så lenge det blir oppdaget :) Begge mine barn har hatt det.
Håper ammingen løsner snart og at dere får komme raskt hjem til pappa :Heartred
 
Vi nyter vår deilige lille gutt hjemme, han er to uker i morgen ❤️ Han sover og spiser og er bare så bedagelig. Når han er våken, så liker han å ligge i armkroken og bare kikke på oss, og han liker å kose på brystet. Om natten dier han rundt midnatt, så rundt 4/5, og deretter våkner han rundt 9 for mat og stell. I går hadde vi fotograf her hjemme og hun sa at han var usedvanlig rolig ❤️ Så her er det bare kos☺️
Hææ går det an?:wtf::woot: Her ammes det konstant på kvelden, så rundt 01, 03, 04:30, 06,30 :eek::wideyed: ekstremt sulten frøken og dårlig lagringsplass i dette matfatet så blir hyppig amming:shy::shifty:. Men! Hadde hjemmebesøk i dag pg frøkna har lagt greit på seg, bare noen gram unna fødselsvekten sin på en uke og det var jordmor og jeg veldig fornøyd med.
 
Her er ting i rutine igjen. Til og med min helse. Jeg har vært så frisk i svangerskapet og ikke hatt de store smertene. Så nå når baby har vært ute i 18 dager, måtte bare jeg ta meg en tur med ambulanse. Oppdaget gallestein. Det var nesten like vondt som å føde. Det er ikke tull.
Måtte ha med baby siden pappaen ikke har noe melk og vi fullammer. Alt gikk heldigvis bra, så nå er vi hjemme igjen. Håper dette var første og siste gang jeg opplever dette.
 
Det går veldig fint, men det er hektisk med alt som skal rekkes. Lille har bikket 7 uker og er med rundt på det som er. Jeg har jo to fra før, så det blir både idrettsskole, fotballkamper osv :)
 
Back
Topp