Dere som har født

supermom

Forelsket i forumet
Maiblomstene 2020
Fikk dere rifter å måtte sy?

Jeg fikk noe de kalte overfladiske rifter?
Sydde det som var nærmest urinrøret så det skulle være bedre å tisse.Synes att det gikk helt ok å tisse med spylende vann men nå 4 dager etter fødsel så har jeg mer vondt en før..Har sett med speil å synes riftene er dype , de som ikke er gjort noe med :eek:
Noen andre som er plaget med det ?
Bruker du noe som lindrer ?
 
Fikk dere rifter å måtte sy?

Jeg fikk noe de kalte overfladiske rifter?
Sydde det som var nærmest urinrøret så det skulle være bedre å tisse.Synes att det gikk helt ok å tisse med spylende vann men nå 4 dager etter fødsel så har jeg mer vondt en før..Har sett med speil å synes riftene er dype , de som ikke er gjort noe med :eek:
Noen andre som er plaget med det ?
Bruker du noe som lindrer ?

Jeg hadde ei imsdalflaske med grønnsåpevann stående ved doet :) Det lindrer, og man føler seg litt freshere + trenger kanskje ikke gnikke like mye med papir oppi der. Med førstemann måtte jeg faktisk tisse i dusjen :( Hadde alvorlige rifter da, hele greia endte med kraftig smekk til sykehuset jeg fødte på den gangen.
 
Jeg hadde ei imsdalflaske med grønnsåpevann stående ved doet :) Det lindrer, og man føler seg litt freshere + trenger kanskje ikke gnikke like mye med papir oppi der. Med førstemann måtte jeg faktisk tisse i dusjen :( Hadde alvorlige rifter da, hele greia endte med kraftig smekk til sykehuset jeg fødte på den gangen.
Viktig å presisere forskjellen på medisinsk grønnsåpe fra apoteket og vanlig grønnsåpe her. Gynekologer fraråder absolutt bruk av vanlig grønnsåpe i underlivet.

Ellers kan det hjelpe godt å tisse med rennende vann (enten fra flaske eller dusj), og bruk gjerne våte myke engangskluter til å tørke med i stedet for papir. Det er vanlig at det gjør litt mer vondt etter noen dager, og kanskje klør litt, fordi det begynner å gro. Nøl allikevel ikke med å ta kontakt med barsel eller lege hvis du føler forverring eller blir usikker.
 
Fikk dere rifter å måtte sy?

Jeg fikk noe de kalte overfladiske rifter?
Sydde det som var nærmest urinrøret så det skulle være bedre å tisse.Synes att det gikk helt ok å tisse med spylende vann men nå 4 dager etter fødsel så har jeg mer vondt en før..Har sett med speil å synes riftene er dype , de som ikke er gjort noe med :eek:
Noen andre som er plaget med det ?
Bruker du noe som lindrer ?

jeg ble klippet med nr 1, synst det var helt grusomt i 3 uker etter. Klarte knapt å sitte ellee gå. Stingene skulle jo falle av av seg selv og det gjor se, men for tidlig tror jeg. Jeg ringte flere ganger på barsel og fikk bare beskjed om at de ikke kunne synst i ettertid da måtte jeg gå via fastlege og få time til poliklinikk og sy/operere i etterkant. Jeg brukte medisinsk grønnsåpe og måtte tisse i dusjen hele døgnet:hilarious: ekstremt slitsomt. Værste med hele fødselen faktisk. Tror jeg må bestille medisinsk grønnsåpe dene gangen også
 
Back
Topp