Dere som har født

Helt fantastisk rett og slett. Lillesøster er en drøm, og storesøster er overlykkelig og kjempe stolt! Så det går rett slett over all forventing.
Største jenta hadde kolikk og var enormt urolig fra ho kom ut, så hjelper mye at lillesøster er ei rolig lita jente, ho er ei uke i dag, så håper deg fortsetter sånn som dette fremover :)

Helt fantastisk rett og slett. Lillesøster er en drøm, og storesøster er overlykkelig og kjempe stolt! Så det går rett slett over all forventing.
Største jenta hadde kolikk og var enormt urolig fra ho kom ut, så hjelper mye at lillesøster er ei rolig lita jente, ho er ei uke i dag, så håper deg fortsetter sånn som dette fremover :)
Så herlig å lese- håper at det blir sånn her også selv om jeg fryktet voldsom sjalusi her i gården.

Sent from my iPhone using BV Forum

Så hyggelig tråd sparkling:love7

For oss er dette første barnet.
Alt er for første gang for oss begge og alt er veldig overveldende for oss.

Den nye hverdagen består i hovedsak av masse kos, lite søvn, mating 8-12 ganger daglig, bleieskift , klesvask og turgåing.

Det å bli mamma er det største jeg har opplevd. Det er en fantastisk følelse på alle måter. Tanken på at man har skapt et liv sammen, noe så vakkert og skjørt - overgår absolutt alt! ❤️

Man er sliten etter fødsel og mange våkne netter, men av en eller annen grunn klarer man å hente frem superkrefter som man ikke trodde man hadde.

Jeg nyter hvert sekund med babyen min, hver tåre, hvert smil og hvert hysteriske anfall hun får når hun er sulten.
Jeg skal ta vare på hver eneste dag og nyte alle de fine stunder vi har sammen, og hver dag vil jeg hviske til henne "ikke voks opp så fort"....
:Heartbigred

Første for oss også :) Men vi stortrives med hverdagen, og har gjort det siden dag 1 :D Men nå skal det også sies at vi har en veldig enkel gutt da, som så og si kun gråter når han vil ha mat :D Han har begynt og ha masse våkentid nå, så nesten bare masse kosing, mating og bleieskift her :) Samboeren tar han på natta så jeg får sammenhengende søvn, også tar jeg ansvaret når dem kommer å legger seg på morgenkvisten (har en litt spillegal samboer :P) så alt er egentlig bare en fryd, og dermed fortsatt ikke blitt "sliten" av det nye livet ^^

♥Lille prinsen 17/4-14♥

Har ikke helt rekket å nådd hverdagen ennå, er ennå på sykehuset. Men vi koser oss med hun lille :)
Hun er veldig på å suge, så jeg er veldig sår og øm, men det virker som om hun trivs :)
Det blir nok en helt annen verden når jeg blir bedre og vi kommer hjem, men så lenge vi har henne så blir det nok fantastisk uansett :)

Nye hverdagen, ja <3 helt utrolig!
Det hele føles nesten litt fjernt, alle vondter har jeg helt glemt! Blir forelsket på nytt hver gang jeg ser på gutten våres, selv om det er superklisje :) <3 amming går kjempefint! Er litt sår selvfølgelig, men det går veldig bra. Han er en skikkelig engel, i natt var han våken kun en gang, og ville ikke ha noe pupp, bare litt trøst i kanskje 5 minutter også sovnet han igjen og sov helt til 05.30 ca :) da fikk han litt pupp, så tørr bleie, litt mer pupp også sov han i ca tre timer til :) var hos barnelege idag også- alt var helt fint! Skal få rutinekontroll for hoftedysplasi da jeg har det og det også ligger i familien til far. Fikk gått skikkelig på do etter legebesøk så da var han skikkelig fornøyd og fikk enda litt mer pupp før han igjen sovnet og sov i tre-litt over tre timer igjen og nå er vi på puppen att :D så her er alt som før - bare enda bedre <3 tilværelsen er helt snudd på hodet, føler meg utrolig sårbar og tårene er jammen meg ikke langt unna, men det går helt fint <3 ser veldig positivt på alt, og at morsfølelsen skulle komme så fort hadde jeg aldri trodd :) <3
Vi skal være på barsel en natt til :)

Koselig å lese, dere :D Jeg gleder helt vilt til dagen "min" kommer også :D:Heartbigred

Så koselig å lese at alle har det så fint :) Kjenner veldig til de følelsene dere beskriver om første gang. Det var helt spesielt! Nå gleder jeg meg til lillebror kommer :)

Lille gutt er utrolig søt. Han skriker ikke mye, nå er han mer våken. :)

Han begynte med gulsott, vært lagt i lys to ganger. Siden han har hatt gulsott så suger han dårlig. Får ikke i gang ammingen, noe som gjør meg lei meg.

Han har måttet blitt tvunget i mat hver tredje time, som har vært slitsomt for oss begge. Også særlig når jeg jobber hardt for å få igang ammingen.

Likevel så er han så utrolig søt, klarer ikke å ta øyne fra ham. Og han lukter så utrolig godt, sniffer på han heletiden.

Han er vår første, så er også redd for å gjøre feil. Men håper vi får gått oss til nå som han får lov til å selvregulere selv. :)

Hverdagen vår har ikke kommet skikkelig, da jeg fortsatt er på sykehuset. Men gleder meg til å komme hjem i dag, og se hvordan lillemor tilpasses inn i familien!

Storebrødrene er ihvertfall super stolte, og det er så rørende å se!!!

Vi drog hjem 6 tim etter fødsel, slapper mer av hjemme en på barsel. Nå er han 2 dager gammel og vi storkoser oss.
Var på legekontroll på føden nå på morgenen og alt er bare fint med lillemann. Jeg har hatt mye vonde etterrier, husk dere som skal ga nr 2 el 3 å kjøpe inn naproxen og paracet da det gir god smertelindring. Nå er det blitt bedre og.

Dagen og natten går i å gi pupp... Vi jobber hardt for å få igang ammingen.

Storesøskene er kjempestolte og er like forelsket i våres nye familiemedlem som meg.:Heartred

Dere som ikke har født kan glede dere!!

Vi drog hjem 6 tim etter fødsel, slapper mer av hjemme en på barsel. Nå er han 2 dager gammel og vi storkoser oss.
Var på legekontroll på føden nå på morgenen og alt er bare fint med lillemann. Jeg har hatt mye vonde etterrier, husk dere som skal ga nr 2 el 3 å kjøpe inn naproxen og paracet da det gir god smertelindring. Nå er det blitt bedre og.

Dagen og natten går i å gi pupp... Vi jobber hardt for å få igang ammingen.

Storesøskene er kjempestolte og er like forelsket i våres nye familiemedlem som meg.:Heartred

Dere som ikke har født kan glede dere!!
Åj, fikk dere lov til å dra hjem etter så kort tid? :-) Er det vanligere å ha ettertier med nr 2, og 3? :-)

Åj, fikk dere lov til å dra hjem etter så kort tid? :) Er det vanligere å ha ettertier med nr 2, og 3? :)

Ja, alt var fint med oss, ingen komplikasjoner etter fødselen. Legen sa det var helt greit bare vi kom tilbake idag:). Dette er min nr 3 så jeg har litt erfaring m amming og første tiden og det hadde sikkert innvirkning i at vi fikk dra hjem så tidlig. Jeg syns det var deilig å sove i egen seng:D.
Jeg hadde ingen etterrier m nr 1, men ordentlige rier m nr 2 og 3. Verre en fødselen faktisk og det er litt stressende ettersom man får dem når man legger babyn til brystet. Vet at det er mer vanligt etter barn nr 2 og 3. syns paracet og naproxen hjelper veldig..

Ja, alt var fint med oss, ingen komplikasjoner etter fødselen. Legen sa det var helt greit bare vi kom tilbake idag:). Dette er min nr 3 så jeg har litt erfaring m amming og første tiden og det hadde sikkert innvirkning i at vi fikk dra hjem så tidlig. Jeg syns det var deilig å sove i egen seng:D.
Jeg hadde ingen etterrier m nr 1, men ordentlige rier m nr 2 og 3. Verre en fødselen faktisk og det er litt stressende ettersom man får dem når man legger babyn til brystet. Vet at det er mer vanligt etter barn nr 2 og 3. syns paracet og naproxen hjelper veldig..
Ja, det må ha vært deilig å bare kunne dra rett hjem:-) Jeg visste faktisk ikke noe om det med etterrier.. Syntes det er merkelig at ikke jordmor har informert meg om dette!? Jeg hadde heller ikke noe slikt med nr 1. Håper jeg slipper denne gangen også..:-/

Ja, det må ha vært deilig å bare kunne dra rett hjem:) Jeg visste faktisk ikke noe om det med etterrier.. Syntes det er merkelig at ikke jordmor har informert meg om dette!? Jeg hadde heller ikke noe slikt med nr 1. Håper jeg slipper denne gangen også..:-/

Fikk en sjokk etter nr 2. Man skal liksom være ferdig m rier når babyn kommet ut. Tenker det er lurt å kjøpe inn litt smertestillende. Hadde bare paracet hjemme på søndag da jeg helt fortrenget dette m etterrier:(. Naproxen hjelper heldigvis og går bra at bruke man ammer :)

Fikk en sjokk etter nr 2. Man skal liksom være ferdig m rier når babyn kommet ut. Tenker det er lurt å kjøpe inn litt smertestillende. Hadde bare paracet hjemme på søndag da jeg helt fortrenget dette m etterrier:(. Naproxen hjelper heldigvis og går bra at bruke man ammer :)
Takk for at du har forberedt meg:-) Drar på apoteket imorgen!!:-)

Back
Topp