Dere som har født

lalita

Gift med forumet
Oktobermirakler 2013
Er dere trøtte? Mer enn normalt på en måte?
Lille er tre uker og sover døgnet rundt omtrent. Mat hver 3 time, hver 4 på natta. Så jeg får jo forsåvidt sove masse. Triller en time tur hver dag. Men jeg er så trøtt. Har feks sovet 8 timer inatt - en time våken midtveis i for å amme. Men nå orker jeg ikke å stå opp. Er så trøtt. Igår og lå jeg og dro meg fra ni til tolv. Klarte ikke å sovne igjen men er grisetrøtt.

Ere bare meg? :)

Om man ammer, så sendes det ut et stoff i kroppen som gjør deg trøtt.. kansje det er det?

Sånn huske eg at eg va me nr 1,
Sov og gjespa heile tia, gikk i en evig døs de første uken... Heilt grusomt...
Va ikkje sånn me nr 2.... Da va eg litt meir opplagt!
Spent på kordan det blir denna gangen, sia eg da har to andre i tillegg å ta meg av ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Det visste jeg ikke. Gjesp zzzzz :)

Hehe er vel kansje det man kaller for ammetåke?
Jeg var veldig trøtt med nr 1, men så fikk jeg ikke så mye søvn heller da.. hehe.. har ikke vært sånn de to andre gangene.. men nå ammer jeg ikke da, og sover godt :P

jeg er mye mer opplagt enn i svangerskapet, men da var jeg jo ekstremt uopplagt, trøtt og sliten... fungerer liksom bedre nå, men jeg er som regel våken for amming flere ganger i løpet av natta og hun holder på lenge på natta.

Du kan ha både lav blodprosent og lavt stoffskifte etter fødsel. Dra en tur til legen for å ta blodprøver :)

Er vanlig å bli trøtt av ammingen. Jeg var helt i min egen verden da jeg hadde fått storesøster.
Er trøtt nå også, for all del, men ikke i nærheten av slik jeg var første gang.

Første jeg tenkte var at du kanskje har littt lav blodprosent? Amming gjør at du sovner fortere/lettere, sikkert for å utnytte tiden man har til hvile best mulig. Men om du føler at det blir uoverkommelig slitsomt og ikke orker stå opp ville jeg definitivt tatt blodprosent hos legen, det er jo så fort gjort.

Back
Topp