Dere som har født...

Elewyn

Gift med forumet
Juli13-jentene
VIP
Hvordan har den første tiden med baby vært i forhold til det du hadde sett for deg?

Jeg storkoser meg med baby for tiden, mer enn jeg hadde trodd faktisk. Føler meg veldig rolig og avslappet sammenlignet med da søstrene ble født. Med første var det mange bekymringer og usikkerhet før jeg slo meg til ro med mammarollen. Andre kom litt tett oppi nummer en, så jeg var veldig sliten hele tiden. Denne gangen har jeg to store jenter som klarer mye selv, og mer en gjerne passer på og koser med lillesøster.
Barseltårene har jeg ikke sett noe til denne gangen, bortsett fra når vi var på graven til svigermor på det som ville vært 60 års dagen hennes. Trist at hun aldri skal få hilse på lillesøster og omvendt.

livet med baby ervirkelig herlig denne gangen. Jeg begynner allerede å bli sentimental ved tanken på at det er siste gang. Trodde ikke de følelsene skulle melde seg så fort etter et tøft svangerskap :)

Tiden har gått myye bedre enn jeg trodde :D frøkna er nå blitt en uke gammel og tiden har flydd.
Med storebror hadde jeg en skikkelig runde med barseltårer og slet med å holde motet oppe de første to ukene. Denne gangen var jeg litt bekymret for dette og at jeg ikke skulle klare å gi min oppmerksomhet til storebror. Men barseltårene har eg ikke sett noe til denne gangen og storebror får den oppmerksomheten han trenger og er såå flink storebror.
Så jeg nyter tiden :)

Jo, koser meg massemasse! Elsker å være mamma altså ❤ klart jeg er trøtt av og til, det var litt overraskende å føde 29 dager før termin, og baby krever mye energi selv om vi har fått en drømmegutt som nesten ikke griner, men altså, jeg nyter tilværelsen :-) veldig! I natt fyller lillemann 6 uker, og har akkurat begynt med de minste 56-klærne ;-)
Har vært veldig følsom, og grått lett. Men det har vært av både glede og redsel og kjærlighet og alle følelser. :-)

Koser meg masse, men er veldig trett kjenner eg, men lillebror er jo bare 2,5 døgn :)
Sliter med ammingen, da det er vanskelig å hekte han på, og syns dette er veldig fortvilende :( Har hatt en kveld med barseltårer :(
men alt i alt så syns eg det er en fantastisk tid :)

Koser meg masse, men er veldig trett kjenner eg, men lillebror er jo bare 2,5 døgn :)
Sliter med ammingen, da det er vanskelig å hekte han på, og syns dette er veldig fortvilende :( Har hatt en kveld med barseltårer :(
Ikke gi opp!! Ammingen kommer. Bare prøv å slappe av slik at han ikke og blir stresset. Da går det kanskje litt lettere etter hvert. :)

Hold ut! :-) Du kommer sikkert til å klare det etter hvert :-)

Vi er enda på husmorferie på sykehus hotellet. .. Alt er topp:) venter spendt på om melka kommer snart... Prinsen er super snill, men litt urolig på natten... Mamma hjertet flyter over:) Trodde jeg skulle ha mer hjemlengsel, men synes d er godt å få noen dager uten å tenke på husholdnings ting... ligger på sengen å ser tv å nyter synet av gullet:):)

♥Nydelig prins 14/7-13♥

Vi er enda på husmorferie på sykehus hotellet. .. Alt er topp:) venter spendt på om melka kommer snart... Prinsen er super snill, men litt urolig på natten... Mamma hjertet flyter over:) Trodde jeg skulle ha mer hjemlengsel, men synes d er godt å få noen dager uten å tenke på husholdnings ting... ligger på sengen å ser tv å nyter synet av gullet:):)

♥Nydelig prins 14/7-13♥

Sånn tenker jeg å. Dag 3 til lillemann, vi slapper av på sykehuset. Det blir nok strev å komme hjem til en treåring, så nyter det mens jeg kan. :)
Vi reiser nok hjem på dag 5 om alt går bra. :)

❤ Emil 13.juli -13 ❤
❤ Theodor 6.mai -10 ❤

Å, vi koser oss kjempemye! Det er helt fantastisk å endelig kunne oppleve alt vi ikke fikk med forrige barn som var syk og innlagt i månedsvis. Denne snuppa kom rett opp på brystet mitt etter fødselen, jeg kan holde og kose med henne akkurat når jeg vil, jeg kan amme henne, jeg kan løfte henne og skifte på henne på en normal måte, vi trenger ikke å stresse med å unngå at hun gråter litt, for hun tåler å gråte en skvett. De gangene jeg sitter der midt på natten desperat etter søvn, så tenker jeg bare at søren heller, sove får jeg alltids gjøre en annen gang, nå får jeg kose ekstra mye med babyen min. Det høres ut som om alt er bare gull og grønne skoger, men når man har opplevd det motsatte, er normalen helt utrolig deilig. :)

Vi koser oss utrolig masse!:) ammingen, som jeg gruet meg til, har gått veldig bra. Og nå har også melken kommet for fullt. I morgen reiser vi hjem, og jeg gleder meg til å komme i min egen seng, og å slippe støyen på natten:):)

Men jeg har også hatt to tøffe dager... Etter en lang og slitsom fødsel, har lillegutt vært veldig urolig om natten! Jeg fikk minimalt med søvn, og barseltårene satt veldig løst. Jeg følte meg helt håpløs:(

Jeg visste hele tiden at det var fordi jeg var sliten at jeg hadde det sånn, så jeg fikk spurt pleierne om de kunne holde et øye med ham. Han var på vaktrommet i to timer, og jeg fikk tatt en laaaang dusj og sovet. Den natten var han rolig og våknet kun til ammingen (kanskje fordi jeg var mer avslappet??).

Jeg føler endelig at "dette klarer jeg" og vil ikke at han skal bli noe større, han er jo perfekt!!! Morsfølelsen har kommet for fullt og han kunne ikke vært nydeligere!!<3

Back
Topp