dere som har født to eller flere ganger

tosmå*

Glad i forumet
Forrige fødsel begynte hos meg med pang rier, mye smerte og oppkast pga smertene. Begynte kl 1 på natta og kl 13 neste dag var snuppa ute.

I natt begynte rier kl 1,  de er vonde varer i 30 sek, men er noe uregelmessige. Ca 10-20 mellom. Trodde liksom det skulle gå så kjapt denne gang[&:].

Så jeg lurer på hvordan startet fødsel nr1 kontra fødsel nr 2?

Jeg blei satt i gang med begge to jeg, så kan nok ikke svare på akkurat det.. [:)]
Har du snakka med føden? Kan jo hende det er funk i riene fordi om de ikke er så veldig sterke og sånn..?

ORIGINAL: Almyrida81

Jeg blei satt i gang med begge to jeg, så kan nok ikke svare på akkurat det.. [:)]
Har du snakka med føden? Kan jo hende det er funk i riene fordi om de ikke er så veldig sterke og sånn..?

nei ikke enda. kan jo være de funker, men venter til de tar seg litt opp før jeg ringer. Gubben er hjemme da, så det er bare til å hoppe i bilen om det skjer noe mer[;)]

Med Johanna ble jeg satt på drypp to døgn etter vannavgang, og når riene først startet da tok det bare to timer før Johanna var ute.

Med august startet riene så forsiktig at jeg gikk med dem helt til dagen etter før jeg ringte på sykehuset og ba om å komme opp på kontroll (trodde det var kynnere). Da jeg kom opp var de ganske tett, men det ble som kjent haste-ks da han satt i sete.

Hos meg var det klassisk....
Med Lara begynte det smått, tok seg opp og tok til sammen 13 timer.

Men rampen tok det to timer fra første rie til han var ute.....[:-]det var pyton, og ikke noe jeg ønsker noen!

Tror det er ganske individuelt, de kommer som de kommer!!

Håper du er i gang nå!! Jeg følger snart etter[;)]

Ved Raphael startet det med vannavgang kl 02 om natta, så kom han til slutt ved 21 -tiden... (har faktisk glemt akkurat tid [:)]) Hos Alannah startet det med rier rundt midnatt, så kom hun 22.30 dagen etter...[8D]  Men der jeg måtte presse 1- 1,5 time med raphael, kom Alannah på 2 pressrunde... så det var iallefall myyyye kjekkere[:)]

begge mine begynte ganske likt md rier som tok seg opp jevnt over ca 3 timer og så va dei ute[8D]eg syns begge gongene va ganske drømmefødsel[:D]

Jeg har kun vært gjennom en "normal" start på fødselen - satt igang med de to første - men da startet det med litt rier med ganske stort mellomrom sånn i 2-3 tia på dagen. I 4-tia på dagen gikk slimproppen og hadde fremdeles ganske uregelmessige rier som begynt å bli ganske vonde. Vi dro inn på sykehuset kl 9 på kvelden og rett før midnatt var hun ute. Så det at du har uregelmessige rier betyr ikke at det behøver å ta så lang tid.

Lykke til med fødselen - håper det blir en fin opplevelse for deg[:)]

Lykke til lillefrø. Jeg er sikker på at du kan sammenligne selv også innen et døgn. Nå tipper jeg at du er i fødsel.[:)]

Jeg ble igangsatt andre gangen, så jeg har heller ikke noe å sammenligne med. Første fødselen tok 6 t 45 min, den andre 1 time (fra 2 til 10 cm og ferdig klekket). Det er mindre enn jeg brukte på å trykke ut frida.[;)]

Spennede! Lykke til!

Wilma: Startet med rier og vannavgang i 2 tiden på natta, som bare tok seg opp. Hun var ute 6 timer etterpå.
Moa: Startet, pang, med vannavgang. Rier kom etterhvert! Hun var ute 4 timer etterpå!
Emma: Startet med svake rier som så klart tok seg opp. Ingen vannavgang, de fikk ta hull på den senere. Hun var ute etter 8 timer!

Syns den siste fødseln var verst!
Og de sa til meg etterpå at 3e fødeseln oftest tar lengre tide enn de andre 2...

Ja, da har jeg jo noe å se fram til......[8D]

med Oscar startet det med vannavgang kl 00.30 og tette rier med en gang etterpå. da vi kom til sykehuset ca 1,5 timer etter det hadde jeg 5 cm.. han var ute 05.15..
med Anton startet det med svake rier kl 05.30 som fort ble ganske så tette. da vi kom på sykehuset kl 07.00 hadde jeg 3 cm, og kl 09.00 var han ute.. vannet gikk av seg selv rett før første pressrie..  

lykke til!!!

Back
Topp