Dere som har født tidligere...

_Lykkeliten_

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Junilykke2018
❤ Juliskattene 2018 ❤
... Hvor lang tid (mange timer) tok fødselen din? :-) Hva er vanlig/gjennomsnittet? :-)

Første: Riene startet forsiktig i 19-tiden, var på føden 00:30, han er født 08:31, så ca 14 timer fra første rie til han var ute.. :)
Andre: Overtidskontroll, ble strippet av jm i 15 tiden, riene kom litt etter litt utover ettermiddagen, når fødselen først startet tok det ca 1,5-2 timer :) Hun er født 00:25, så det gikk fort i forhold til første!

Hadde nok ikke en typisk førstegangs fødsel. Fra første rie til hun var ute, tok det kun 3 timer. var på sykehuset under 2 timer før hun kom=)

Vannet gikk 13.50 og riene kom smått i 16 tiden. 18.30 var de så kraftige at jeg ikke klarte sitte, stå eller ligge :p Fødselen tok ca 27 timer og endte opp med at de mått ta henne ut med vakuum.

For førstegangsfødende er vel gjennomsnittet 18 timer ca, tror jeg.

Med første er jeg nesten ikke sikker å hva jeg skal si, vannet gikk var 1,5 døgn, var jo rier hele tiden, men ikke det de kaller aktiv fødsel. Fra knappe 3 cm tok det litt over 12,5 timer. Da var det vonde rier hele tiden.

Med andre var det litt bedre, kom inn med 6 cm og fra da tok det 2,5 timer. Vonde rier i kanskje 5,5 timer ca. Husker ikke helt klokka det begynte å bli vondt, vet jeg hadde regelmessige rier kl 21 om kvelden (7,5 timer før), men de var bare ubehagelige, ikke skikkelig vonde..

Satser på en fødsel som med nr to, den var fin :) måtte ha kur og diverse med første, full overvåkning og måtte ligge helt i ro.. Var ikke like gunstig.

Første lille rie begynte rundt halv et natt til søndag, men tok så lang tid føre de ble sterkere, så var hjemme hele søndagen, dro på sykehuset rundt kl 6 søndag kveld, og utenfor sykehuset gikk vannet :p han kom ut 04.17 natt til mandag :)

Igangsatt fødsel. Første rie ca 17-18, hun var ute 01:48. Så ca 8 timer.

Hatt korte fødsler,og hvertfall når det først setter igang. På grensen til styrt fødsel,.. Blir spennende denne gange ;)

Fra første svake rie til han var ute tok det 23 timer. Omtrent 11 av disse timene hadde jeg skikkelig vonde rier, og kun 5 av disse var aktiv fødsel.

Begge gangene tok ca 8 timer med rier, men de 4-5 første timene var ikke så vonde og intense :) var når det virkelig satte igang det ble ordentlig tortur :eek: men dette tok bare maks 3 timer, så var dem ute :D eneste forskjellen var at med nr 1 så startet det med vannavgang, og nr 2 startet med små rier ;)

Jeg var i aktiv fødsel i ca 2 timer og hadde 13 min med pressrier til hun var ute :) Men jeg hadde langvarig vannavgang så måtte bli satt i gang 3. dagen da riene ikke startet av seg selv..

Det startet med vannavgang, riene startet en halv time senere. 11 1/2 etter vannet gikk var jenten ute. 7 1/2 time aktiv fødsel ca. Hadde nok hatt en enda raskere fødsel hvis jenten ikke hadde ligget med nesen i sky. Hun lå og stanget lenge før de endelig fant frem sugekoppen.

Fra vannavgang til han var ute tok det 49 timer. Vet ikke hva som er "vanlig" egentlig, men synes dette var litt lenge ;)

Riene begynte ved 13 tiden tror jeg og jenta var født 00:38. Var ikke vonde rier før ca kl 22.

Jeg hadde styrtfødsel som ikke er normalt til førstegangsfødende.. Jeg var forberedt på rask fødsel da det ligger til kvinnene i familien (uten unntak).. Men jeg slo alle. Tok 1,5 time fra vannet gikk og første rie kom til det var over. Håper det går litt lengre tid denne gangen ;)

tok 4-4,5 t fra første rie, dette er nok også litt raskere enn gjennomsnittet for førstegangsfødende. Vi parkerte utenfor sykehuset 13 min før han var ute :-)
veldig intenst og skulle nok ønske at det hadde 2-3 t lengre hehe men en fin fødsel tross alt og gleder meg til neste gang :-)

Back
Topp