Dere som har født på Kalnes

LilleSmurf25

*Snart* mor til 3
Hei dere.
Vi skal snart i gang med å prøve på en liten attpåklatt.
Jeg gleder meg veldig, men sliter mye med fødselsangst. (Allerede, jeg vet )

Men det jeg lurer på, er dere som har født ved Kalnes. Om dere har opplevd å bli hørt med å ta ting mer i harmoni med kroppen, og ikke rushet, når dere har bedt om det? Begge mine tidligere fødsler har vært veldig dramatiske for meg, og jeg føler mye av det var pga dårlig kommunikasjon fra JM og leger og div helsepersonell sin side. Jeg fikk liksom ikke mulighet til å høre på kroppen.
Noen som vet hvordan jeg kan få de på føden til å forstå dette, og respektere det?
 
Hei dere.
Vi skal snart i gang med å prøve på en liten attpåklatt.
Jeg gleder meg veldig, men sliter mye med fødselsangst. (Allerede, jeg vet )

Men det jeg lurer på, er dere som har født ved Kalnes. Om dere har opplevd å bli hørt med å ta ting mer i harmoni med kroppen, og ikke rushet, når dere har bedt om det? Begge mine tidligere fødsler har vært veldig dramatiske for meg, og jeg føler mye av det var pga dårlig kommunikasjon fra JM og leger og div helsepersonell sin side. Jeg fikk liksom ikke mulighet til å høre på kroppen.
Noen som vet hvordan jeg kan få de på føden til å forstå dette, og respektere det?
Når du blir gravid ville jeg absolutt be jordmor henvise til morgenrøden. Med mitt første barn (fødte i pandemien) og det var veldig traumatisk for meg. Og hadde fødselsangst da jeg ble forlatt for meg selv, siden samboer ikke kunne være med.
Denne gangen lagde vi en plan med morgenrøden og var en helt annen opplevelse. Der kommer du med krav og ønsker, de må gjøre alt de kan for å oppfylle de:) kalnes begge ganger her❤️
 
Fødte på Kalnes. Helt avslappet fødsel med dempet belysning og badekar. Ingen som stresset og kroppen min fikk jobbe i fred og ro.

Men selvfølgelig kommer dette helt ann på jordmor, babyen (om den er stresset, hjertefrekvens osv.) og mors helse. Men min erfaring er bare god. Absolutt ingen stressfaktor inne på fødestuen. Fortalte at jeg ønsket vannfødsel når jeg ringte inn. Kanskje skrive fødebrev hvor man beskriver de to tidligere fødselen og ønske om en rolig fødsel så langt det lar seg gjøre?
 
Back
Topp