Dere som har født, med søsken

Anin

Elsker forumet
Himmelbarn
Hvordan har det gått med dere? Her er barseltårene i full sving, med en stor dose dårlig samvittighet for storesøster som ikke "får mamman sin" som hun er vant til:-( Jeg bare ammer og er sliten i kroppen. *snufs*

Sent from my iPhone using BV Forum

Du her går det egentlig ganske greit for de om jeg har dårlig samvittighet p.g.a tiden bare flyr fra meg..
Storebror her som blir 6 år er super forelska i lillebror,men han er litt voldsom og vil kysse,kose,løfte og styre hele tiden..
så det blir mye Nei,og forklare att lillebror er liten og vi må være forsiktig osv... kjempe slitsomt syns jeg,for det er jo ikke enkelt for han heller da og plutselig få en liten baby som tar det meste av tiden min nå.
Prøver og ta han med på alt vi gjør,bading,skifting,ligge litt sammen med storebror før leggetid osv..

Men etter vi kom hjem på søndag så har bare dagene bare flydd og huset trenger meg, lillebror trenger meg,storebror trenger meg og mannen min da...Har ikke tid til meg selv,hverken å spise eller gå på do omtrent...
Så håper att dagene kommer seg litt når rutiner kommer..
Lillebror er faktisk så utrolig snill,han bare sover på dagen og spiser hver 4 time..Men jeg har for mye melk,så jeg driver og må pumpe for å lette på trykket og det tar også mye tid..

Du har all min medfølelse. Her er lillebror akkurat blitt en uke, når vi kom hjem på torsdag så var jeg kjempesliten og vi ga beskjed til familien og venner om at vi ikke ønsket besøk før tidligs søndag. Fredag kom plutselig svigerfar og stelte i stand kaffeselskap som varte i flere timer. Nyss for at det klikka fullstendig for meg. I tillegg så er storebror her (snart 4år) litt sår for tiden. Savner mammaen sin når jeg ikke får vært med på like mye som tidligere, må vente til jeg har ammet ferdig osv.. Ikke lett å forstå for en liten gutt. Men håper på at det skal bli litt lettere for hver dag. Huset og hagen trenger meg egentlig også, men det kan jeg bare ikke tenke på. Når lillebror sover, så må jeg benytte anledningen til å sove/slappe av slik at jeg ikke blir helt ødelagt. Dagen da det ikke er mulig lengre kommer tidsnok, så det tar jeg helt med ro :)

Litt annerledes for meg da. Min baby blir jo passer på av sykepleiere og leger.

Men jeg bor på sykehuset. Barna og mannen bor hos svigers. Vi sees hver dag, men de synes ikke det er noe gøy at jeg ikke er hos dem hele tiden og må være i nærheten av lillebroren de knapt har sett.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Uff, "godt" det ikke bare er jeg som har det litt på denne måten. Her er storesøster bare 2 år, og vanskelig å forklare og ta med på ting da tålmodigheten til en 2åring er ganske liten... Hun har heldigvis pappan sin (som er bra, hun har alltid vært pappa-jente) Her dunker og banker kroppen, puppene og hormonene, så når lillesøster sover, må jeg hvile:-( Blir nok å ty til paracet snart...

Storebror var 1.5 år da minsta ble født. Heldigvis var hun en svært rolig baby og til tross for at mannen min reiste mye tror jeg aldri eldste følte seg forbigått. Jeg hadde henne i sjal mens jeg gjorde alt med ham. Hadde ikke gått uten godt bæretøy. Som følge har vi aldri måttet håndtere sjalusi.

Nå vil fet være 6 og nesten 8 år mellom de eldste og attpåklatten. Håper og tror det vil gå bra nå også, de har heldigvis hverandre.

Advarsel! Telefontasting, kan forekomme skrivefeil.

ble så glad for å lese dette! Har 3 ganske tette, elste er 3 år, og 7 mnd, og en i mellom, og i kveld har alt bare rast sammen, og mamman bare gråter, og samvittigheten river i meg... min mellomste er veldig sjalu og gråter og river, og hopper på meg, mens jeg prøver å amme... gleder meg til disse barselukene er over, og ting går på skinner igjen, og mamman er litt sterkere til sinns!

Her er elste 2 år, pg fram til fødsel var det kun mamma som skulle legge, kose, lese bok, skifte bleie og trøste om natta! (Vokner mellom 2-4 ganger hver natt)

No er ho blitt pappadalt på dagtid, og han får endelig kose med ho! Ved legging hyler og roper ho mamma, i ca 1,5 time! Grusomt og høre på:( men det er vell berre trass! Han har lagt ho 2 ganger nå, håper det går seg fort til! Jeg har sprunget mellom dei to små på natta, men nå klarer eg det ikkje meir! No er det satt inn seng på rommet henna, og pappa skal sove der;p håper ho da vil godta han når ho våkner om natta;)

Med de to første barna har vi 2 år i mellom, og jeg husker det var veldig slitsomt... Mye sjalusi og nei... Nå er gutta blitt 4 og 6 år, og denne gangen er det mye enklere. Ingen av dem er sjalu, og de forstår at mamma er opptatt med amming, og byssing. De liker ikke når lillesøster gråter, så da får jeg grei beskjed om å ta henne.

Men barseltårer har jeg hatt mye av, mest i forbindelse med amming.... Vesla foretrekker den ene puppen og tuller mye med den andre, da blir jeg fortvilet og gråter mye over det.... Begynner å gå seg litt til, men håper snart hun klarer å spise like fint av begge to....

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Her er storesøster straks 3,5 år. Jeg var førebudd på det verste, men så langt har det gått overraskende bra. Hun viser ikke antydning til sjalusi en gang. Passer på og alltid tilby en armkrok (og eventuelt lese en bok) under amminga, i tillegg tar jeg meg av kveldsstell og legging slik at bare vi to får litt alenetid:) i dag gav jeg henne fri fra barnehagen, så da hadde vi en lang gåtur med hver vår vogn;)

Back
Topp