Dere som har født- hvordan er de små gullene deres?

trillefant

Flørter med forumet
Nå er vår lille Oliver 17 dager gammel :) Og sannsynligvis 90% av hans hverdag består av søvn, og de resterende 10% består av å bæsje og spise :O Slik har det vært siden han ble født! Han spiser 1-2 ganger på natten, ellers sover han. Skal på 3 ukers kontroll imorgen, er spent på vekt og lengde. Og så må jeg forhøre meg med hs om det er normalt at han skal være så rolig :P Kanskje han bare ligger til lading disse første ukene, for å kunne gi bånn gass senere?! ;) kan nevne at han var like rolig i magen... Så, hvordan er deres hverdag? Er babyen slik som h*n var i magen? Er det nye grining? Sover de godt? Fortell det du vil fortelle :))
 
Her er lille Adele omtrent som din Oliver :) Ho er nå 18 dager gammel og er akkurat slik som ho var i magen Rolig og bedagelig. Kjempe flink til å spise og suge på puppen( har ikke blitt sår) og legger fint på seg. Ho var litt lita da ho kom (2690) men nå i dag er ho 3235 g :) Har hatt noe luft i magen, men det er ikke mye lyd ho gir fra seg :)
 
Uff.. Håper ikke jeg får en turbo baby.. Her har det vært mye aktivitet hele veien i magen :p er 39 +4 4 idag.. Så venter fortsatt i spenning på å få møte den lille :))
 


Kærr skrev:
Uff.. Håper ikke jeg får en turbo baby.. Her har det vært mye aktivitet hele veien i magen :p er 39 +4 4 idag.. Så venter fortsatt i spenning på å få møte den lille :))

En skikkelig turbo som bor i magen her også! 40 uker i morgen, håper noe begynner å skje snart, er så klar for å møte den lille :)
 
Min første var turbo i magen og han var roligere på utsiden en han hær som var ganske bedagelig imagen;) sååe... Vi sliter litt med luft så er noen timer med skriking hver dag, dessverre:/
 
Amanda er bare tre dager gammel;-) Håper hun blir som din Oliver!! Foreløpig bare sover og spiser hun.. har vært lite skriking så krysser fingerene for at dette fortsetter!!
 
Gabriel vår var ganske så aktiv i magen..men han hadde navlestrengen to ganer rundt halsen da han kom til verden, så velger å tro han kavet og styrte en del på grunn av det. Han er rolig utenfor magen så, kjenner ikke helt igjen bevegelsesmønsteret for å si det slik..
 


MissFine skrev:
Her er lille Adele omtrent som din Oliver :) Ho er nå 18 dager gammel og er akkurat slik som ho var i magen Rolig og bedagelig. Kjempe flink til å spise og suge på puppen( har ikke blitt sår) og legger fint på seg. Ho var litt lita da ho kom (2690) men nå i dag er ho 3235 g :) Har hatt noe luft i magen, men det er ikke mye lyd ho gir fra seg :)



For et nydelig navn :)) så bra du slapp å bli sår av den første ammingen! Jeg ble litt sår på den venstre med en gang, men det gikk heldigvis over etter noen dager. Min baby var ganske kort (50 cm), men tung (4320 gr)... Jeg tipper han passerer 4600 gr imorgen på kontroll :O
 


Kærr skrev:
Uff.. Håper ikke jeg får en turbo baby.. Her har det vært mye aktivitet hele veien i magen :p er 39 +4 4 idag.. Så venter fortsatt i spenning på å få møte den lille :))



Min førstefødte var propell i magen, men rolig og bedagelig når han ble født ;) Lykke til med siste innspurt! :))
 


cupcake1 skrev:


Kærr skrev:
Uff.. Håper ikke jeg får en turbo baby.. Her har det vært mye aktivitet hele veien i magen :p er 39 +4 4 idag.. Så venter fortsatt i spenning på å få møte den lille :))

En skikkelig turbo som bor i magen her også! 40 uker i morgen, håper noe begynner å skje snart, er så klar for å møte den lille :)



Åh, så spennende! Tenk at du snart har lille mirakelet i armene :)))))
 


pofffff skrev:
Min første var turbo i magen og han var roligere på utsiden en han hær som var ganske bedagelig imagen;) sååe... Vi sliter litt med luft så er noen timer med skriking hver dag, dessverre:/



Jeg tror jammen at jeg jinxet meg selv idag, gitt! Nå ikveld har lillegutt kavet litt, tror han har litt luft i magen. Ikke skriking altså, men at han ligger og kaver og knirker litt. Tror kanskje han reagerer på gryteretten jeg spiste idag, kjenner jeg fikk litt luftsmerter selv faktisk... Håper deres baby får det bedre, og at mageknipen slipper taket snarest!!
 


bella_lianda skrev:
Amanda er bare tre dager gammel;-) Håper hun blir som din Oliver!! Foreløpig bare sover og spiser hun.. har vært lite skriking så krysser fingerene for at dette fortsetter!!



Krysser fingrene med deg ;) Håper på det her også! Tiden går så fort - er jo ikke så lenge siden Oliver var 3 dager...... Men ser på bilder at han allerede har endret seg ganske mye :O Hjelpes som tiden flyr!!!
 


proudmummy skrev:
Gabriel vår var ganske så aktiv i magen..men han hadde navlestrengen to ganer rundt halsen da han kom til verden, så velger å tro han kavet og styrte en del på grunn av det. Han er rolig utenfor magen så, kjenner ikke helt igjen bevegelsesmønsteret for å si det slik..



Så nydelig navn!! Stakkar, håper ikke navlesnoren gjorde fødselen trøblete for dere. Det var ikke sammenheng inni/ utenfor magen i aktivitetsnivået hos vår førstefødte heller :)
 
Mia Sofie er nå ei uke gammel, og her går hverdagen i å sove, spise, gulpe og bæsje   Sover utrolig mye på dagtid, men når jeg skal legge henne for natta, da gråter hun masse, så blir litt frustrert noen ganger. Har vært sånn hver natt etter vi kom hjem, så tror jeg må prøve å endre rutinene litt.. 
 
Ronja er en uke gammel idag og har sove og spist stortsett siden hun kom ut :) har en time i ny å ne der hun ligger å kikker så sovner hun igjen..ligger nok å lader seg ;)
 
Christine er nå 16dagar :-) hu e lika rolige så hu va i magen :-) når hun var i magen var hun alltid aktiv kl 12 på dagen, og kl 11 på kvelden og slik holder hun det nå også :-) våken og glad på dagen, og litt suttrete på kvelden, men det varer bare i 10-15min :-P
 


trillefant skrev:


proudmummy skrev:
Gabriel vår var ganske så aktiv i magen..men han hadde navlestrengen to ganer rundt halsen da han kom til verden, så velger å tro han kavet og styrte en del på grunn av det. Han er rolig utenfor magen så, kjenner ikke helt igjen bevegelsesmønsteret for å si det slik..



Så nydelig navn!! Stakkar, håper ikke navlesnoren gjorde fødselen trøblete for dere. Det var ikke sammenheng inni/ utenfor magen i aktivitetsnivået hos vår førstefødte heller :)



takk for det:( hans fulle navn er Gabriel Olai<3 fødselen gikk kjappt, men intens.. heldigvis ingen ting galt med lillegull da han ble født, bortsett fra at han var ganske blå og ikke fikk opp skrikingen med det aller første. vi fikk oss en støkk da vi så dette, men heldigvis gikk alt bra..vil ikke tenke på "enn hvis....." huff:(
 
Back
Topp