Dere som har født flere ganger..

Mininummer2

Betatt av forumet
Gikk fødsel nummer 2 (3,4 eller 5) raskere enn den første? Hvor mye raskere?

Sist gikk det 4 timer fra 4 cm til hun var ute, og da presset jeg i 1 time! Er så spent på hvor lang tid det kommer til å ta denne gangen! Har fått beskjed av jordmor å reise på føden når jeg føler at riene er etablert.
 
Første tok 6 timer fra 2 cm til han va ute. Nr 2 tok 2 t 40 min fra dei sette drypp til han var ute.
 
Nummer 1 tok 12 timer fra 4 cm til fødsel
Nummer 2 tok vel rundt 7.5 timer fra 4 cm til fødsel. Første var med epudiral andre var naturlig.
Pressfase var 15 minutter med første
Pressfase var 45 min ca med andre - men pressriene startet på 6 cm. Ble aldri full åpning heller, var visst ikke helt enig med seg selv den kroppen min :rolleyes:
 
Var egentlig ganske likt hos meg. Gikk treigt i starten, men da de tok vannet så gikk det omtrent 5 timer til begge var ute. Første ble tatt med sugekopp pga lav puls under rie, mens andremann var ute etter to trykk. Lite pressetid på begge to.
 
Første fødsel tok 3 timer fra første rie til ungen var ute. Pressa i 10-15 minutter.

Andre fødsel tok 7 timer fra første rie til ungen var ute. Aktiv fødsel ca 15 minutter. Pressa i 5 minutter.
 
Med Nr. 1 gikk vannet 12:15.. første rien kom to timer senere... var mer som en lang rie egentlig..hun var ute 16:25. Født 39+5

Nr. Gikk vannet om natten, ca 4. Husker vi skyntet oss til sykehuset for vi var blitt advart at det ville gå fortere. Men kom inn og hadde 1cm. Ingen rier. Fikk reise hjem ca 10, etter eg maste og lovet å komme tilbake så fort første rie kom. Ca kl. 22 kunne eg kjenne det var rier på G. Nærmere elve var vi helt sikker at nå var det i gang. Ankom sykehuset 23:15. Ble født 00:10. Vannet gikk når eg var 39+4, født 39+5.

Så det som var likt var vannavgang og at fra når riene startet til de var ute gikk det ca to timer.
spent på når lillebror kjem.. er 39+4 i dag. Om det blir vannavgang som med de to andre eller om det blir rier først. Spennande ventetid !
 
Med nr 1 tok det 28 timer fra det begynte med svake rier, hvor 17 av de var i aktiv fødsel på sykehus (fra 4 cm). Endte opp med vakum pga at hun brukte laaang tid på på komme ned i bekkenet. En ganske lang og tøff fødsel hvor jeg fikk testet ut hele drypp- og smertelindringsarsenslet på føden.

Men med nr 2 så gikk det veldig fort! Begynte å merke noe var på gang i 10 tiden på morgenen, men veldig uregelmessig og svakt. Det tok seg en del opp rundt kl. 11, ble lagt inn med 5-6 cm kl 12 og allerede kl. 13 var det klart for pressing
!
Denne gangen var det en ganske stor gutt som sto skeivt, så selve pressfasen tok tid (litt over en time) og måtte også denne gangen ha litt hjelp av vakum. Men da var han nesten helt ute, kom seg bare ikke over den siste kneika så det gikk smertefritt:)
Totalt tok det ca 4,5 time fra jeg merket første tegn og hadde det ikke vært for min litt stressa mann hadde jeg sikkert kommet inn med full åpning:p Alt i alt en drømmefødsel!

Så her var det ganske stor forskjell på nr 1 og nr 2!
 
Sniker.
Første var aktiv fødsel i 6t, 10min trykking
Andre var aktiv fødsel i 4t, 8min trykking
 
Første fødsel tok ca 12 timer fra jeg hadde regelmessige rier til barnet var født. Pressefasen varte i 45 min.
Denne fødselen tok 3t og 48 minutter fra første rie til barnet var født, og pressefasen varte i 2 minutt. Det må samtidig nevnes at jeg ble tøyd dagen før fødsel fra 2cm til 4cm (var moden, men livmorhalsen var fremdeles lang), og samme samme dag 3.5 time før første rie. Da ble jeg tøyd fra 4cm til 6cm. Var ikke vondt å bli tøyd, men tidvis ubehagelig.
 
Gikk fødsel nummer 2 (3,4 eller 5) raskere enn den første? Hvor mye raskere?

Sist gikk det 4 timer fra 4 cm til hun var ute, og da presset jeg i 1 time! Er så spent på hvor lang tid det kommer til å ta denne gangen! Har fått beskjed av jordmor å reise på føden når jeg føler at riene er etablert.

nr.1 13 1/2 time, pressrier 50min
Nr2. Fra første tegn 2 1/2 time , pressrier 5 min
Nr3 fra vannet ble tatt 3t 45 min , 1 t 45 min med regelmessige rier
 
1. Full åpning ved ankomst sykehuset, ingen smerter. Presset i 1 time og fikk hjelp med vakuum på siste pressrie da jeg ble så sliten.
2. 4 cm til full åpning ingen smerter. Presset 4-5 press og så var han ute. Fikk til og med beskjed om å holde igjen :p

Pressriene startet like raskt etter vannet ble tatt på begge :)
 
Da har jeg fått min fasit:happy:

Som eg skreiv først, første fødsel 4 timer fra 4 cm til babyen var ute, andre fødsel tok 2.5 time fra 4 cm til ho var ute! Intenst og vondt men alikavell så fantastisk å få henne ut! Fødte på kvinneklinikken i Bergen på storken. Utrolig flinke jordmødre der! :happy:
 
12 timer med begge to og fra eg presset til de var ute så tok det 7 min.
 
Back
Topp