Dere som har født flere ganger

humbug

Betatt av forumet
Hvordan var 2. (+++) i forhold til første fødsel?

veldig intens.. men kom meg fortare etter andre fødsel i forhold til første..
blir spennande å sjå korleis fødsel nr 3 blir :-)

Intens og vanvittig rask i forhold!!

Første fødsel: 30 timer. Andre fødsel: 3 timer! Men andre ord: andre fødsel var helt fantastisk i forhold til første. 

*TryllTryll* skrev:
veldig intens.. men kom meg fortare etter andre fødsel i forhold til første..
blir spennande å sjå korleis fødsel nr 3 blir :-)

Intens og den gikk dobbelt så fort som med nr 1. Riene var også ganske mye hardere og vonde.
Etteriene var værre enn fødselen.

Jeg kom meg like fort på beina igjen og formen generelt etter nr 2 som med nr 1.
begge mine fødsler var "lette".

Første fødsel startet med vannavgang, og varte i 5 timer fra 4 cm. Brukte 80 minutter på pressinga.

Andre fødsel pangstartet, og var over på 20 minutter. Fikk ikke presse i det hele tatt, måtte bare holde igjen. Så, stor forskjell. :p Hadde knapt vondt andre gang, hadde bare tre rier + pressriene.

den var raskere, men jeg måtte jobbe mer for å få han ut.. med 1. mann så virka det som kroppen gjorde jobben under pressriene 2-3 press så var ho ute. med nummer 2 så måtte det mange flere press til .. fødsel nr 1 tok 6 timer, nr 2 tok 3 timer.. 

Av alle mine 4 fødsler var nr 2 den verste.... brukte litt mindre tid med andre mann men tyngre fødsel,hardere men så var ungen over et kilo tyngre og 5 cm lengre.....

Fra 3 cm var det ca. det samme. 3-4 timer med rier og 15 min pressing. Tiden før 3 cm derimot....
Fra første tegn (rier) på første og til 3 cm. gikk det 12 timer. Neste gang brukte jeg 3 dager på det samme

De to siste fødslene var mer intense og gikk raskere..Pressriene varke i kun 10.min før de var ute :-)

Andre fødsel var lettere fordi jeg visste hva jeg kunne forvente meg av smerter. Selve forløpet var ganske likt, men andremann kom på to pressrier i motsetning til første hvor jeg trykket i over en time.

Kjenner jeg får enda litt mer panikk av denne tråden... Her tok det ca. to timer fra 3 til 10 cm, så en time med pressing før hun var ute. Hadde 3-4 timer med vonde rier frem til 3 cm da. Men jeg er livredd for styrtfødsel, tre uker igjen til termin og ingenting er klart..!

Første fødsel tok 44 timer, andre fødsel tok 3 timer. Begge var veldig fine fødsler, men nr 2 var utrolig lett. :) Jeg var helt uforberedt på at det skulle gå så fort, og pappaen fikk ta imot babyen. 

Første fødsel var et mareritt:( 22 timer med intense rier. Fødsel nr 2 var over på 5 timer og 40 min:) Gikk fra 3 cm til full åpning på 90 min. Den var mye verre smertemessig siden det gikk så fort og jeg ikke rakk epidural, men fikk en drømmefødsel andre gangen:)

Første fødsel endte i hastekeisersnitt i full narkose ved 6 cm åpning.
Andre fødsel gikk fra 3 cm til 10 cm på under to timer, og etter å ha hatt pressrier i en halvtime var jenta ute.
Jeg har to VIDT forskjellige fødsler!

Tar heller en så rask fødsel en gang til fremfor den første på 42 timer.
Intenst, og hinsides vondt - men jeg kom meg jo så utrolig raskt etterpå også.

Hadde veldig korte, fine fødsler begge ganger, men fødsel nr.2 gikk roligere for seg og jeg følte jeg hadde mer kontroll. Første tok 3,5 timer fra første ri til hun var ute, andre 2,5 timer.

Med første gikk det 26 timer fra vannet gikk til hun var ute.. 

Med nr 2 begynte jeg med maserier og blødning/smålig vannavgang på dag 9 overtid..
Klokken 14 på dag 12 ble jeg strippet fra 2 til 4 cm og klokken 19.35 var han ute.. 

MYE raskere men vondere.. Meget mulig det var fordi jeg ikke hadde epidural med nr 2, som jeg hadde med nr 1! :P 

1 gang: Enkel og lett

2 gang: GRUSOMT og ekstremt vondt

Mer som sagt ble eg såpassa skremt med nr 2 at eg har sagt meg fornøyd med dei 2 eg har fått :)

Back
Topp