Dere som har født før

Forrige fødsel var GRUSOM! Egentlig ikke lyst til å skrive så mye mer om det for stakkars førstegangsfødende å lese :p Men gruer meg ikke for å føde igjen og tror det blir mye bedre denne gangen.

Hadde rier i 40 timer, ca 30 av de var de VONDE, det var jeg absolutte ikke forberedt på, fikk epidural på 9cm, men da stoppet alt opp og jeg måtte ha drypp, ungen ble stressa, misfarga fostervann (fødte på overtid og da har ca halvparten det uten at det betyr noe altså). Fikk beskjed om å holde pusten mens jeg trykka og da dalte fosterlyden veldig, så ble mye styr på slutten, men var bare falsk alarm hele veien og alt gikk finfint.
Fikk også ekstremkløe av epiduralen, og slet med ryggsmerter der den hadde sittet i nesten et år etterpå.
Pluss jeg var ikke forberedt på ting som å bli nektet å gå å tisse og overraskelses-katetirisert, uæh!

Satser på bedre lykke neste gang :)

Min første fødsel var flott.
Vannet gikk tidlig om morgenen, fikk komme inn til sjekk og det ble fort avklart at jeg skulle legges inn.
Ble installert på fødestuen og fikk hilse på jordmor og lege som akkurat hadde kommet på skift.
De forespeilet meg at dette kunne ta lang tid men ca 3 timer senere var min datter født.
Jordmor rakk aldri å forlate rommet engang.
:)

Back
Topp