Dere som har født før

Pixxi

mamma på heltid <3
Hvordan var forrige fødsel?

Jeg hadde en veldig fin fødsel å brukte ingen form for smertelindring :) noe jeg igruinn er veldig stolt over side Min smerteterskel er lik 0 :p jeg gleder meg virkelig til neste fødsel :D

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg hadde en veldig fin fødsel og gleder meg masse til neste! :D Det gikk fort og greit, brukte badekar til smertelindring og lystgass til avslappning ;p Ikke en eneste lille rift heller :)

Jeg hadde en veldig fin fødsel og gleder meg masse til neste! :D Det gikk fort og greit, brukte badekar til smertelindring og lystgass til avslappning ;p Ikke en eneste lille rift heller :)

Jeg fikk småe kattklor :) ble sydd noen få sting :D det eneste jeg gruer meg til er etteriene:/ det var grusomt å tisse i mange dager etter fødsel:( :p

Jeg fikk småe kattklor :) ble sydd noen få sting :D det eneste jeg gruer meg til er etteriene:/ det var grusomt å tisse i mange dager etter fødsel:( :p

Samme her! Etterriene var fæle under amminga.

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

16 timer,epidural etter 10 av de,hehe, han kom 25 minutter innn i termindagen sin, lang fødsel med rier uten pause fra midt i forløpet..derofr epidutral til slutt...

igangsatt begge ganger 38+0, 7 timer med epidural siste 30 min(uten virkning ) og 1 time fra første rie uten smertelindring :) gleder meg til neste. håper da på 100% naturlig

2 ks fra tidligere her.... første pga. igangsettelse uten resultat, og andre gang. pga at første gangs igangsettelse ikke fungerte. Det ble da planlagt ks pga stort barn og høyt blodtrykk.

Første fødsel var forferdelig! hjertelyden til gutten min gikk ned under riene, fikk epidural som ikke fungerte ordentlig, og i tillegg gjorde den så jeg ikke kjente pressriene. Måtte ta han med tang til slutt da det begynte å haste. Ble en time med sying etterpå.
Andre fødsel var helt fantastisk! Lystgass og epidural, funka helt supert! Kjente pressriene veldig godt, og fikk henne ut selv:) måtte sy litt denne gangen også.
Så veldig spent på neste nå.. ;) bestiller i allefall lystgass og epidural med en gang. Klarer meg virkelig ikke uten... :)

Grusom. Igangsetting som endte i hastekeisersnitt som igjen endte i komplikasjoner. Gruer meg, men blir planlagt KS denne gangen.

Fantastisk opplevelse på tross av smertene. Koste meg i badekar mye av tiden og klarte meg uten smertelindring. Håper det går likebra denne gangen. En stor opplevelse og jeg følte meg uovervinnelig:)

Jeg startet fødselen min hjemme. Hadde jordmor og doula som skulle ta i mot lille gulle hjemme. Hadde også fødekar i stua :) Etter 17 timer med rier hjemme og ingen framgang på over 6 timer (kun 4 cm) ble jeg sendt til sykehuset. Dette var kl 03.00 om natten. Kom på sykehuset fikk epidural, de tok vannet (som var missfarget, lillegull var stresset etter en allerede lang fødsel), kontroll ca kl 06.00, fortsatt ikke kommet lenger enn 4 cm. Fikk satt drypp for å få mer effektive rier. Når dryppe var satt gikk jeg etter få timer fra 4 cm til 10 cm.. (endelig!). Hun kom til kl 12.15 neste dag.

Presset i 45 minutter og det synes jeg var det beste med hele fødselen :D ! Ingen rifter og trengte da heller ikke å sy noe :) Når jeg ser tilbake synes jeg at jeg har vært heldig med fødselen min :) Men nå som jeg vet hva det vil si å vet alle de tingene som kan gå galt, må jeg si at jeg er litt redd får den kommende fødselen. Er ikke sikkert jeg er like heldig denne gangen.

Det var også full klaff med jordmor forrige gang, tviler på at jeg klaffer så bra med kommende jordmor.

Huff, den vil jeg egentlig ikke tenke på. Ble satt i gang en uke på overtid, og etter nesten to døgn uten fremgang og en lang periode med drypp, epidural som ikke funket og en gutt som ble stressa, ble det plutselig keisersnitt. Sikkert vanlig opplevelse for leger og jordmødre, men for meg en negativ og skremmende opplevelse. Alt jeg egentlig hadde gruet meg til. Denne gangen ønsker jeg keisersnitt med en gang.

Ser tilbake på fødselen som en positiv opplevelse alt i alt. Det var j.... vondt, spesielt de siste tre timene når jeg gikk fra syv cm til full åpning, og brukte en time på å presse. Lå i badekar hele fødselen med små oppbrekk for å gå litt, og flere tilslutt i vannet. Brukte ingen smertelindring, siden jeg ville føde i vann. Vil gjerne gjøre det likt neste gang, men håper på en litt kortere fødsel. Brukte to døgn på å få tre cm åpning (startet som kynnere som ble vonde etterhvert), og tolv timer fra tre cm til hun ble født.

Sent from my HTC One S using BV Forum mobile app

flere tilslutt i vann = fødte tilslutt...

Sent from my HTC One S using BV Forum mobile app

Jeg hadde en veldig fin fødsel, selv om den var i uke 34.
Vannet gikk da jeg satt hos frisøren ca 10.45. Begynte smått med rier som tok seg greit opp, dro til sykehuset 19.45. Lagt til måling av riene, sjekket kl 20.30 ca, da var jeg 5 cm. Han kom ut 21.27, litt raskere enn hva jordmor hadde forventet :P
2 pressrier så var han ute :D
Kun lystgass som smertelindring.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Hadde en drømmefødsel. Det gikk ganske fort og var ikke så vondt som jeg trodde. Sydde to pyntesting. Hadde ikke smertelindring, men det gikk helt fint. Har også en smerteterskel lik 0, så var overrasket over hvor "lett" det gikk ;) Gleder meg til neste gang, men håper det ikke blir styrtfødsel!

Første fødsel var jævlig. Hadde termin 16. mai ble satt i gang 3. juni med ballong. Den datt ut på kvelden så begynte riene. og fortsatte helt til de på lørdagskvelden kl 23.30 tok vannet mitt, da begynte helvete. Hadde svart fostervann så de ga meg fullt drypp og jeg fikk ingen pauser mellom riene.De satte en epidural som naturligvis nok ikke funka. Kl 03.00 hadde jeg endelig 3 cm åpning fortsatt. kl 03.10 hadde jeg 10 cm åpning. Og hun var ute kl 03.38. Under fødselen hadde hun 200 i puls rett før jeg skulle begynne å presse for ordentlig så slutta hjertet å slå og fikk ikke vite før 6 timer senere at alt gikk bra med hun så :S

Min første fødsel var egentlig veldig fin. Startet med vannavgang og så skjedde det ingenting på ett døgn, men så begynnte riene (som forøvrig kom uten pause mellom), 2 timer og 45 min etter første antydning til rier var hun ute. Gikk veldig fort, men syns det var en fin opplevelse. Måtte sy en del etterpå, som var litt ekkelt syns jeg. Har ikke hatt noen plager i ettertid da så.... Er spent på neste fødsel og hvor raskt den kommer til å gå. Er lite interessert i å føde hjemme egentlig :confused:;)

Hadde et smertehelvete uten like fra 02 til 06, fikk da epidural og var i himmelen :) Måtte sy en del, revnet innvendig også. De vurderte operasjon fordi jeg revnet så mye bakover, de var bekymret for endetarmsnervene.. Men klarte meg med sting, og hadde det fint etterpå.

Ellers veldig fin fødsel, ikke fult så fornøyd med sykehuset, så blir muligens et annet denne gangen.

Men jeg gleder meg også til fødsel :)

Vannavg i uke 34 kl 0455. Ble hentet av ambulanse siden hu satt i sete og ikke var festet. Begynte med litt smårier kl 10, men var lang og lukket. Kl 13 ble jeg sjekket på nytt, hadde da 1cm åpning, men bare symfyserier som ikke slutta, så fikk epidural.
Epiduralet var ferdig satt kl 1330, sovna like etter det og sov til kl 15, da var det vaktskifte og 1530 kom det inn ny jordmor som sjekka meg på nytt, da hadde jeg 3cm, men de var litt usikre på hvordan babyen lå, og siden de skulle feste elektrode på hu så fikk de inn hu som hadde avdelingen den dagen.

De var vel ferdige med å feste alt litt over kl 16, ble sjekka på nytt 1615 og da hadde jeg 5cm - 1630 hadde jeg 10cm.
Begynte å trykke 1640 og da så de at hu kom med beina først, jeg ble da klipt for at de skulle være sikre på at hu kom ut.
1701 var hu ute, etter beina var født måtte de bare dra resten av ungen ut, de klipte navlesnora og tok hu med ut til barnelegen.

Jeg hadde en veldig fin fødsel, selvom det var smerter fra en annen verden, så jeg gleder meg til neste fødsel.
Gynokologen som tok imot snuppa sa jeg hadde en annengangs fødendes fødsel så blir spennende hvor lang tid neste tar

Back
Topp