Dere som har født før - TEGN?

Tulipen

Elsker forumet
Augustmødrene 2014
Julikulene 2020
Sitter nå her en dag på overtid og lurer på om noensinne kommer til å få denne ungen ut :P Føler jeg har mistet absolutt alle tegn på modning og til og med kynnere er det færre av.

Så jeg lurer på følgende; fikk dere noen tegn dagene før/dagen dere fødte? Alt dere kommer på vil jeg gjerne høre, realistisk eller ei :P Er så redd for å gå lenge over pga. barn i seteleie, men føler liksom ikke at tiden er inne enda heller. Iallefall sier ikke kroppen min meg noe.

Sist gang hadde jeg modning og maserier og ubehag og "tegn" fra uke 38. Kom på sykehuset for igangsetting 10 dager over termin og mens vi ventet på jordfar gikk slimproppen og riene begynte :P jeg fikk altså ingen tegn, som sa noe om at "i dag skjer det", men hadde tegn i flere uker før.

Jeg fikk mye murringer/ menssmerter som begynte på fredagen, bleblitt sengekos på søndagskvelden, og rett etter startet riene. Klompen var ute 22:30 mandag. Denne gang har jeg gått med murringer og menssmerter i ukesvis.

Sent from my iPad using BV Forum

Eneste tegnet jeg fikk var at slimproppen gikk, og rett etter startet riene, vell og merke 13 dager på overtid. Hadde ingenting i forkant.

<3 lille spire <3

Mitt tegn forrige gang var overhodet ingenting! Så da jeg bestemte meg for å dra å kjøpe maling for å male gangen dagen etter, begynte riene den morgenen. Og det ble baby istedenfor! Gangen er forøvrig fortsatt ikke malt...
Kanskje gjøre det nå? :D

Har det likt som deg.....føler alle modningstegn har dabbet av :( Har liksom modningsrier i ny og ne med varierende tidsintervall...mn så forsvinner de og med de alt håpet.

Første gangen jeg fødte hadde jeg ingen tegn på nærstående fødsel før dagen før.....dagen før fikk jeg veldig mensensmerter i form av litt øm i vagina og endel vondt i korsryggen...sånn murrende smerte. Den natten begynte jevne modningsrier som gjorde at slimproppen gikk.......etterhvert gikk vannet av trykket og når vannet gikk -startet ekte rier. Fødte 38+6.

Men jeg er ikke noe klokere denne gangen, føler det kommer til å være helt annerledes denne gangen, så aner ikke hva jeg skal kjenne etter eller hva jeg kan forvente. Hjelper ikke stort å være andregangs.....er bare mer frustrert fordi jeg ventet babyen i uke 38 :P

Første gang hadde jeg maserier/kynnere er par dager før. Nedpress. Så gikk slimproppen og vannet samtidig på natten, og fødselen var igang.

Andre gang gikk slimproppen litt og litt i over fire dager. Så gikk vannet. Hadde og litt kynnere et par dager før og veldig nedpress.

Håper ting skjer snart og du får den lille i armene dine snart :-)

Masse Lykke til!

Sent from my iPhone using BV Forum

Hvordan så slimproppen deres ut? Kom alt på en gang eller litt etter litt og når? Rett før eller dager før? Noen som opplevde kvalme i dagene før? Løs mage?

Slimproppen min kom et par uker før termin. Det var en slags stor snørrklump,med bittelitt rød/brunt blodgreier som hang fast på dopapiret etter jeg hadde tissa.

Begynte å lekke fostervann en dag før termin. Fødselen startet med rier en dag over termin. Tidlig om morgenen merket jeg menssmerter som kom i krampetak. Baby var ute 20 timer etterpå...

Sitter nå her en dag på overtid og lurer på om noensinne kommer til å få denne ungen ut :p Føler jeg har mistet absolutt alle tegn på modning og til og med kynnere er det færre av.

Så jeg lurer på følgende; fikk dere noen tegn dagene før/dagen dere fødte? Alt dere kommer på vil jeg gjerne høre, realistisk eller ei :p Er så redd for å gå lenge over pga. barn i seteleie, men føler liksom ikke at tiden er inne enda heller. Iallefall sier ikke kroppen min meg noe.

Har de prøvd å vende babyen? Hvor stor er babyen målt til å bli? Fikk du tilbud om ks? Min ligger i seteleie nå, uke 37.

Har de prøvd å vende babyen? Hvor stor er babyen målt til å bli? Fikk du tilbud om ks? Min ligger i seteleie nå, uke 37.

Jeg takket nei til vending fordi jeg har morkaken på fremsiden og komplikasjonsfaren er noe større da.

Babyen er estimert til å veie 3800 ved termin (med normal hodeomkrets) og jeg har visstnok stort bekken; godt over kontrollmålet en må ha dersom en skal klareres for setefødsel ved termin. Ble tatt røntgen i uke 37 og babyen ble målt og estimert i uke 36. Skal tilbake til måling på mandag (41+3) dersom jeg ikke har født innen det. Grensen for å gjennomføre setefødsel ligger ved Ullevål på mellom 4 og 4,5 kg, litt individuelt ift. bekkenmål osv. hos mor.

Babyen din kan fremdeles snu seg da :-) Så ville ikke stresset unødig. Setefødsel er ikke det verste når den er planlagt og klarert. :-)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Jeg takket nei til vending fordi jeg har morkaken på fremsiden og komplikasjonsfaren er noe større da.

Babyen er estimert til å veie 3800 ved termin (med normal hodeomkrets) og jeg har visstnok stort bekken; godt over kontrollmålet en må ha dersom en skal klareres for setefødsel ved termin. Ble tatt røntgen i uke 37 og babyen ble målt og estimert i uke 36. Skal tilbake til måling på mandag (41+3) dersom jeg ikke har født innen det. Grensen for å gjennomføre setefødsel ligger ved Ullevål på mellom 4 og 4,5 kg, litt individuelt ift. bekkenmål osv. hos mor.

Babyen din kan fremdeles snu seg da :) Så ville ikke stresset unødig. Setefødsel er ikke det verste når den er planlagt og klarert. :)

Jeg er superstressa! Aner ikke hvordan ting blir...takk for svar, skal på ny ultralyd i morgen :) blir spennende å følge deg da! Masse lykke til :)

Hadde ikke et eneste tegn sist gang før vannet gikk. Denne gangen har jeg alle tegna, og ingenting skjer.. :(

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg er superstressa! Aner ikke hvordan ting blir...takk for svar, skal på ny ultralyd i morgen :) blir spennende å følge deg da! Masse lykke til :)

De gjør nok følgende:

- Foreslår vending hvis det er kompetanse på sykehuset.
- Funker det ikke blir baby målt og estimert.
- Bekkenet ditt blir målt med mindre du har født før og vet du har stort bekken.
- Du får en anbefaling fra sykehuset, men velger til syvende og sist selv. :-)

Det er slik at 30% av alle planlagte setefødsler ender med keisersnitt, men det skyldes svært sjeldent dramatikk e.l. De er bare mye strengere vedrørende når de griper inn ved setefødsel enn ved hodefødsel da det er den siste delen av utdrivningsfasen som må gå fort. Skuldre og hode må kjapt ut. Det er derfor viktig at mor ikke er for sliten, at hun har gode rier og at babyen har det fint. De griper altså inn med en gang de synes det dabber av eller babyen viser tegn til for mye stress.

Det vil være en eller to jordmødre til stede, fødselslege(r), barnelege og barnepleier. Så du er aldri alene og i gode hender. Du trykker selv babyen ut til navlen er ute med hjelp fra jordmor og deretter griper fødselslegen(e) inn og bruker en spesiell teknikk der de forløser hode og skuldre fort.

Du anbefales epidural da det gjør noe vondere enn vanlig hodefødsel. :-)

Hvordan så slimproppen deres ut? Kom alt på en gang eller litt etter litt og når? Rett før eller dager før? Noen som opplevde kvalme i dagene før? Løs mage?

Lurer også på dette... kommer litt slim nå og da i løpet av døgnet her. Men vet ikke im det bare er utflod, eller om det er deler av slimproppen.

Min kom ut på føden, hel og finn, rett i do :p hadde løs mage noen dager i forveien.

Sent from my iPad using BV Forum

Min var også hel da den kom med nr.2! Ser virkelig ut som ei diger snørrklyse med blod i...

Her og, ekkel geleaktig sak med blod og litt gult i, men mest gjennomsiktig. Jeg tror man er temmelig sikker når man ser det :P

Slimproppen min har gått over to dager nå. Ser ut som snørr, helt gjennomsiktig, med litt blod i..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Back
Topp