Dere som har født før, har lengden på far noe å si på barnet? 2 meter høy far= lang baby?

Far er 198cm og guttungen var 53cm ved fødsel. Som 9 åring ca 135cm lang, så ikke noe særlig lang, men samtidig følger han far som heller ikke var den lengste før VGs hvor han for alvor begynte å vokse seg lang

Far til datter er 194 og datter var 50 cm ved fødsel på termindato, hun begynte å vokse og bli lang fra hun var ca 4 mnd, da fikk jeg alltid kommentarer at hun var så stor for alderen, hun er 14 idag og er ca 172 og alltid vært høyt oppe på vekstskalaen ved kontroller :)

Det vet jeg ikke men mine to har forskjellig far og begge to var 52cm da de ble født, hhv på termin og 11 dager etter termin.
Far til førstemann er 176cm. Far til yngste er 197cm.

Tror ikke det har noe å si på baby sin størrelse? Men at det heller kicker inn senere? :confused005 Jeg er bare 160cm, og mannen min 175. Guttungen vår var 52cm ved fødsel. Han er nå 4 år og har siden fødsel vært over gjennomsnittet for sin alder på høyde. Men tviler på at det varer inn i puberteten :playful: Er 34 uker nå og lillebror i magen er over gjennomsnittet i vekt/størrelse. Og lege/jordmor sa til meg at noen føder bare store barn. Og verken jeg eller mannen er store/høye, så ja. Men jeg bare tipper altså.

Jeg har ikke hatt 2m høy mann, men fedrene på mine har vært.. 174, 183 og 175. Og alle tre barna har vært ganske like i størrelse sånn sett..

Jeg har ei venninne som er 170 selv, og to fedre på barna sine; begge i normal høyde (rundt 180-ish).. Alle barna (4) er likevel født 54-55 cm lange (og rundt 4kg, og bruker klær str 62 ved fødsel... :p )

Svigermor har født 6 lange og robuste gutter, tror nok fødevekt og lengde har mer å si enn voksen str

Vil si svaret er nei!
Både mannen min og broren hans er rundt 2 meter. Barna har vært fra 47-51cm ved fødsel og alle godt under 3500gr, alle født før termindato da. Likevel er min gutt og nevøen svære nå. Sønnen min var 10kg rundt 5mnd liksom. Så han bare este ut etter fødsel. Man har ikke så mye forhold til vekt og alder før man er på kotnroller med baby, men jeg kan si at det er MYE i den alderen. Til gjengjeld veier dattera mi bare 11kg nå og er 2 år. Så ja, gener er merkelige greier og noen vokser jo ikke masse før i tenåra likevel.
Selv var jeg født rundt termindato og 52 cm, mannen var 51 cm på overtid. Våre to har vært 51cm i uke 38, så tipper de hadde vært 52-53 om jeg hadde gått på termin/overtid hvertfall.
Men har jo en venninne som fikk en på 54cm, og der er begge foreldre under 175.

Pappaen er 203cm og jentene var 50cm ved fødselen. Men eldste har alltid vært lenger enn andre på samme alder etter det første
Eldste vokste "vanlig" (3mnd: 61cm, 6mnd: 70cm, 9mnd: 75cm, 12mnd: 80cm) til hun var 1år så gikk det veldig fort, typ 104cm når hun var 3 år og 110cm når hun var 3år og 8mnd.

Ungene mine har samme far (174 cm), og var 51, 50 og 51 cm da de ble født.
Eldste er litt liten for alderen (8år), og mellomste er litt stor for alderen (6 år). Mellomste har straks tatt igjen eldste på høyde.

Mannen min er 188 cm og jeg er 160 cm. Begge barna var 50 cm når de ble født, er nå 6 og 5 år og har alltid følgt kurven veldig fint. Regner med de skyter i været i tenårene :hilarious:

Men jeg ser at mine barn er høyere enn vennene som har 2 "lave" foreldre.

Far er kort (176), men begge barna var lange ift dagen de kom på. Storesøster 36 cm i uke 27, lillebror hele 46 cm uke 32.

Nei. Har to fedre, en veldig høy og en middels. Alle 4 barna har vært like lange til termin.
De sier at høyden ved 2 års alder kan man gange med to så får man høyden de får som voksen :pompus: vet ikke om det stemmer hehe

Nei. Har to fedre, en veldig høy og en middels. Alle 4 barna har vært like lange til termin.
De sier at høyden ved 2 års alder kan man gange med to så får man høyden de får som voksen :pompus: vet ikke om det stemmer hehe

Moren min regna ut på meg - skulle isåfall ha blitt nesten 15cm lenger :hilarious:

Her var 2015 barnet 52 cm
2017 barnet 50 cm
2021 barnet 49 cm
Pappen er 174 :7

Det er ikke min erfaring, jeg er 170 og far er noen få cm lavere enn meg. Men frøkna som kom ut var jammen 53 cm lang :love2

Back
Topp