Dere som har født 3 barn eller flere!

Aili

Glad i forumet
Septemberhjertene 2018
Hvordan var forløpet i fødsel nr 3 sammenlignet med nr 1 og nr 2? Mine to første fødsler var egentlig nokså like! Begge to er født før termin, nr 1- 5 dager før termin og nr 2- 13 dager før termin. Fødslene startet på omtrent samme tid på kvelden ca kl 21 og kl 23 og ble født på omtrent samme tidspunkt dagen etter, begge en søndags formiddag :hilarious:Andre fødsel ble litt kortere enn den første, og jeg gikk fra 4-10 cm åpning den siste timen av fødselen etter ca 10 timer med rier uten noe særlig fremgang :facepalm: nr en hadde vel mer gravis åpning over lengre tid enn nr 2..

Men det jeg egentlig lurer på er om fødslene kan forventes å bli kortere for hver gang? Og hvis man tidligere har født før termin er det mer sannsynlig at neste også blir det? Spør kun av nysgjerrighet og vet det sikkert ikke er noen fasit. Men gøy med andres erfaring uansett :knegg: tredjemann er en luring sier noen:think005
 
Alle er født før termin. Nr 1 kom 39+1. Nr 2 kom 36+5 og nr 3 kom 38+6. Alle startet på natta. Men opplevde dessverre nr 3 som en luring. Under fødsel nr 1 og 2 hadde jeg regelmessige rier og rier med et mønster fra start til slutt. Med tredje hadde jeg regelmessige rier og rier med et mønster i starten, men så ble de plutselig borte. Kom tilbake. Ble borte. Kom tilbake. Ble borte… ble aldri et ordentlig mønster etter de ble «borte» første gangen. Jordmor sa vi kunne dra hjem fra sykehuset(jeg var den eneste innom føden den dagen, så var ikke plassmangel). Hun fikk meg til å tvile på at jeg var i fødsel. Jeg tenkte at det bare var vonde modningsrier ettersom hun sa jeg kunne dra hjem. Dro hjem og turte ikke å komme tilbake før riene var tette og regelmessige igjen. Det skjedde aldri. Hadde 5 rier i løpet av 1 time før vannet plutselig gikk og det sa pang. Rier non stop. Rakk såvidt sykehuset i ambulanse, selvom vi dro med én gang og kjørte ambulansen i møte. Hun stod i åpningen i det vi ankom mottakelsen.

Kan legge til fødselshistorier om du ønsker :shy:
 
Back
Topp