Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
dere som har født 2 ganger, men blei satt i gang 2 gang
varte fødselen lenger enn med nr 1?? jeg blir satt i gang denne gangen, å vill helst ikke gå lenger enn j sist gjorde :P sist varte den i 15 tmer fra første rie
Fødsel nr 1 varte 24 timer fra jeg kom inn på sykehuset til ungen var ute. Men kom ikke inn i fødsel, men pga en blødning. Kom inn kl21 på kvelden. Siden jeg var 13 dager over termin ble jeg innlagt. Utpå morgenen dagen etter begynte ting å skje. (ved litt hjelp av drypp osv)Vil vel si jeg var i fødsel i rundt 10 timer.
nr 2 var igangsatt ved at de tok vannet klokka 10, 15 dager over termin. Riene kom som kasta på meg med en gang. de var himla vonde med fantes ikke effektive, så fikk drypp i tillegg fra klokka 12. Lille i magen likte seg altfor godt i magen og ville virkelig ikke ut :P For hver rie jeg hadde sank hjertelyden, og den kom ikke opp slik den skulle etter riene. Så da klokka var 16.25 var hjertelyden så lav at de valgte å sende meg til hastekeisernitt. da hadde jeg 6-7 cm åpning og allerede fått pressrier. ungen var ute 16.39.
Nr 1 startet riene spontant kl 17.00. Hun ble født 10.47 dagen etter..
Denne gangen ble jeg satt igang på morningen. Kl 18 tok de vannet på 3cm. Kl 20 hadde jeg fortsatt 3cm og 22.23 er han født. Her starta Riene i 16tiden..
Ble strippet begge gangene.
Trengte tre strippinger med første, en med andre.
Riene kom fortere andre gangen, og fødselen varte ikke så lenge.
8 og 3 timer mener jeg å huske.
Nr 2 ble satt igeng på drypp pga vannavgang med missfarget fostervann 11 dager over termin - ca 2,5 timer fra de startet dryppet.
Nr 3, ble satt igang 8 dager over termin pga svangerskapsforgifting. Tok vannet kl 09,00. Riene startet ganske raskt, men var ikke effektive før etter drypp. Vonde rier fra 17.00. Hastesnitt 18,32 pga dårlig fosterlyd hos baby og at jeg var veldig dårlig med pusteproblem og smerter i rygg og hodefeste.
Så jeg har prøvd det meste... Men fødsel nr 2 som var satt igang var min beste:)
Mine fødsler har omtrent vært like lange. Nr 1 startet med vannavgang, og rier ca 1t etterpå. Ca 1 1/2t etter vannavgang hadde jeg 4cm åpning. Så fra første tegn tok fødselen 6t (5t fra første rie), men hvis man regner fra 4cm som jeg har fått høre er aktiv fødsel tok fødselen 4 1/2t.
Med nr 2 tok fødselen 7 1/2t fra jeg fikk første pille. Riene (murringer) startet ca 2t etter jeg fikk pilla. Og etter 4 t begynte riene å gjøre vondt og jeg hadde 4cm åpning. Så fra første rie tok fødselen 5 1/2t, men aktiv fødsel var 3 1/2t. Fødsel nr 2 kunne egentlig ha vært 1 times tid kortere hvis de hadde tatt vannet før. Jeg lå med 8-9cm i 1 1/2t, men vannet gjorde så lillegutt ikke klarte å komme ut. Men da de tok vannet tok det bare 5.min så var gutten ute.
Første startet av seg selv og varte i 10 timer. Med de tre andre har jeg blitt satt i gang, de varte i 2 timer, 50 minutter og 40 minutter. Regner da fra når det gjorde vondt