Dere som har født 2 barn.

Katy

Glad i forumet
Påskekyllingene 2020
Hvordan var fødsel nr 2 i forhold til nr 1? Begynner å kjenne litt på nervene da jeg hadde rier i 3 dager før hun kom forrige gang. Håper virkelig det går litt fortere med nr 2 :hilarious:
 
Her gikk ting betraktelig enklere med nr 2. Mye kortere med nr 2, gikk fra halvannet døgn på føden og 18 timer aktiv fødsel med nr 1, til ca halvparten så lang aktiv fødsel med nr 2, og mye, mye kortere tid på føden. :)
 
Tja..hadde vel rier i ca.35 timer fra jeg våknet av rier på natta, og frem til førstemann var født. Med andremann tok det ganske nøyaktig 12 timer fra jeg ble igangsatt og til fødsel var overstått :)
 
Med første tok det 20t totalt og med nr.2 tok det 17t totalt.Alltid annerledes med nr.2 vil jeg tro,siden man vet hva man går til og er roligere selv.
 
Høres mer lovende ut med nr 2 da :happy: Er ikke redd for smertene eller hva som skal skje, var bare så veldig tom for krefter når det gikk så lang tid.
 
Dette er jeg også spendt på! Brukte 4timer på førstemann, så om det går fortere nå, så må vi reagere raskt....
 
Med nummer 1. brukte jeg vel 8 timer fra riene startet, og tre timer fra de tok vannet.
Med nummer 2. ble jeg satt i gang. Tok fem timer fra første rie, og to timer fra de tok vannet.

Synes fødsel nummer en var bedre enn nummer to. Men jeg tror det har med at jeg ble satt i gang å gjøre. Riene ble veldig intense den andre gangen.
 
Med nr var det rier i mange timer, fødselen stoppet opp å var egentlig en tøff opplevelse. Med nr 2 gikk det mye fortere og kroppen visste hva den skulle. Drømmefødsel! Håper du får det samme❤️
 
Ja det var kjapt... Hadde bare to rier etter at de tok vannet. Så jeg har vel egentlig fått beskjed om at om vannet går denne gangen så må jeg legge meg ned og ringe ambulanse..

Håper det går bedre for deg denne gangen da, og at du får god tid til å komme deg på sykehuset :)
 
Jeg jukset med nr to, så kan egentlig ikke regne med den :hilarious::hilarious:
 
Dette er jeg også spendt på! Brukte 4timer på førstemann, så om det går fortere nå, så må vi reagere raskt....

Her er jeg i samme situasjon nesten og begynner å tenke mer og mer på det.. første tok 3,5 time fra første tegn til han var ute.. og vannet gikk på sykehuset heldigvis, ellers hadde han kommet før.. merker jeg begynner å bli litt nervøs på hvor jeg er når det starter denne gangen, vil nok holde meg mer i nærheten de siste ukene nå.. Har du fått alternativ fra jordmor om å bli satt igang for å være på sykehuset når det skjer? (At hun sjekker jevnlig på slutten når det begynner å bli modent nedi der, så når ting nesten er «klart» blir man sendt til sykehuset for å ta vannet).. ;)
 
Sniker...

Jeg brukte 24 timer med nummer en, og 22 timer med nummer to:shifty: første var sete fødsel, andre i hodeleie men stort barn. Jeg håper nummer tre blir raskere :bag:
 
Her er jeg i samme situasjon nesten og begynner å tenke mer og mer på det.. første tok 3,5 time fra første tegn til han var ute.. og vannet gikk på sykehuset heldigvis, ellers hadde han kommet før.. merker jeg begynner å bli litt nervøs på hvor jeg er når det starter denne gangen, vil nok holde meg mer i nærheten de siste ukene nå.. Har du fått alternativ fra jordmor om å bli satt igang for å være på sykehuset når det skjer? (At hun sjekker jevnlig på slutten når det begynner å bli modent nedi der, så når ting nesten er «klart» blir man sendt til sykehuset for å ta vannet).. ;)
Nei, men skal til samtale på sykehuset om en mnd. Så jeg tenker det blir et tema der. Men vi bor bare 15min fra sykehuset, så jeg tror nok vi skal rekke det uansett..
 
Fødsel nr en startet med rier på termindagen og varte i 27 timer. 12 timer ca fra da vannet ble tatt. Hun fikk hjelp av sugekopp fordi hjertefrekvensen hennes gikk ned under pressriene
Nr 2 ble igangsatt 9 dager over. Kl 21 på kvelden. Ballongen datt ut kl 23 ca. Vannet ble tatt ca kl 04.00 og jente nr 2 kom kl 09.02. Spent på neste
 
Fødsel 1 startet forsiktig med rier. Varte totalt 12 timer. Var 9 dager på overtid. Fødsel nr 2 fikk jeg en modningstabelett på termindagen... kl 03.00 på natta gikk vannet og baby var ute 04.10...
 
Back
Topp