Dere som har fått ul

Aleksing

Elsker forumet
*MIA*
Påskeliljene 2022 ❤️
Dere som har fått ul, men ikke privat, hvordan fikk dere det? Gjennom legen, eller ringte du rett til sykehuset? Jeg har blødd stort sett hver dag siden jeg ble gravid, de siste dagene har det blitt mer. Jeg tror ikke det er noe galt, men jeg klarer ikke å la være å bekymre meg. Det er så vondt å gå og være bekymra hele tida, og kvie seg for å gå på do fordi det nesten alltid er blod:(

Da ville jeg gått til fastlegen og bedt om henvisning til ul.. Du kan ikke gå i 8 uker til med en stadig bekymring i magen..

Sniker litt, men når jeg var gravid så spørte jeg bare jordmor om tidlig ul å fortalte hvorfor jeg ønska det, så sendte hun Mail eller no til sykehuset å litt senere fikk jeg time i posten :)
Men er du beskymra så tror jeg det går raskere å ringe sykehuset å forklare at du blør å ønsker å se at alt er i orden :)

Fått henvisning via fastlegen. Ikke vært på ul enda nå, men er nå 8 uker på vei, så blir vel ikke lenge til jeg må vente før jeg får sett lille på tidlig ul :)

Dere som har fått ul, men ikke privat, hvordan fikk dere det? Gjennom legen, eller ringte du rett til sykehuset? Jeg har blødd stort sett hver dag siden jeg ble gravid, de siste dagene har det blitt mer. Jeg tror ikke det er noe galt, men jeg klarer ikke å la være å bekymre meg. Det er så vondt å gå og være bekymra hele tida, og kvie seg for å gå på do fordi det nesten alltid er blod:(

Jeg trodde jeg måtte betale full pris for timen min i dag, men betalte kun 62,- i egenandel! Jeg fortalte legen at jeg ville ha henvisning til tidlig ultralyd pga tidligere MA, bare ved å snakke med han på tlf så fikk jeg det! Han sendte det til et privat gynekolog "firma" så måtte gynekologen vurdere om han mente jeg trengte det! Så jeg vil si du er absolutt "egnet" for en tidlig UL!

Krysser fingrene for at du får tidlig UL! Vet alt om å blø mye i starte og utover svangerskapet. Det er absolutt ikke noe gøy :/ Sender deg en klem <3

Jeg blødde i 2 dager og alle var sikre på at jeg hadde fått en sa, men hcg steg. da fikk jeg tidlig ul med engang, men de på sykehuset fant ingenting og sa til meg at detta kunne jeg bare glemme, alt var borte. Jeg følte ikke at dem sjekket meg engang, for dem hadde bare bestemt seg for jeg hadde hatt en sa. Ringte det andre sykehuset her, og dem skulle sjekke opp om jeg kunne komme dit for å ta en ekstra sjekk, men det demgjorde var å ringe tilbake til der jeg var i første omgang og dem ringte meg opp igjen og kjeftet meg ned for at jeg hadde ringt ett anna sykehus og at eg måtte bare skjønne at det ikke var noe mer der om dem sjekket engang til. Forklarte hele situasjonen til fastlegen som fikk hakeslepp av oppførselen dems. Sendte meg rett til ett annet sykehus og der fant dem bønna vår med engang. Bittelite bankende hjerte <3 der var spira som aldri kom til å være der ;)

Jeg har ihvertfall fått time av både fastlegen og av sykehuset selv om jeg har ringt selv. Bare forklart hvor bekymra jeg har vært! :) krysser fingrer for at du også får :)

Jeg måtte ha henvisning fra legen. Dersom du blør og har gjort det en stund, så er du definitivt kvalifisert! Bestill hastetime hos legen, du kan jo få legen til å lytte etter hjertelyd, men be uansett om hastetime til ul! Her hvor jeg bor, så kan man ikke ringe rett til sykehuset (Ahus) og få time, her må man få en henvisning fra legen. Ikke utsett dette, for det uroer jo tydeligvis deg. Vi bor i et land hvor vi som er gravide har rett på gratis medisinsk oppfølging, bruk den muligheten!! Tidlig ul kostet 100 kr for meg i egenandel. Og du verden det var verd det, for det er ingenting som er mer beroligende enn et lite babyhjerte som slår! Hold oss oppdaterte! klem

Takk for svar og klemmer jenter:) jeg får ta en tlf til legen og ordne meg med time, det pleier ikke å være noe særlig ventetid, men er det det nå får jeg spørre litt ang ul:)

Jeg blødde i 2 dager og alle var sikre på at jeg hadde fått en sa, men hcg steg. da fikk jeg tidlig ul med engang, men de på sykehuset fant ingenting og sa til meg at detta kunne jeg bare glemme, alt var borte. Jeg følte ikke at dem sjekket meg engang, for dem hadde bare bestemt seg for jeg hadde hatt en sa. Ringte det andre sykehuset her, og dem skulle sjekke opp om jeg kunne komme dit for å ta en ekstra sjekk, men det demgjorde var å ringe tilbake til der jeg var i første omgang og dem ringte meg opp igjen og kjeftet meg ned for at jeg hadde ringt ett anna sykehus og at eg måtte bare skjønne at det ikke var noe mer der om dem sjekket engang til. Forklarte hele situasjonen til fastlegen som fikk hakeslepp av oppførselen dems. Sendte meg rett til ett annet sykehus og der fant dem bønna vår med engang. Bittelite bankende hjerte <3 der var spira som aldri kom til å være der ;)
Seriøst?!? Kjente jeg ble litt forbanna av den oppførselen!
Og så godt å høre at vænna hadde d bra ;)

Ja, helt seriøst. Tilogmed det andre sykehuset beklaget så masse for at jeg hadde opplevd dette. Ingen god følelse, spesielt ikke når jeg egentlig skulle tatt røntgen og mr vis jeg ikke var gravid. Tenk om jeg hadde stolt på dem og tatt det liksom. :\ jeg har også blitt lovet og ha tett og god oppfølging ettersom jeg har måttet tatt en senabort i uke 18 fordi det viste seg at jeg ikke hadde noe fostervann i det hele tatt Og ikke hatt noen lekkasje. Så man kan vell si at jeg var litt på tuppa ei stund her. Hehe :) men, alle burde ha rett til tidlig ul vis man føler noe er galt. Virkelig. For det hjelper ikke å gå å være skikkelig bekymra :/ heldigvis er ene sykehuset her veldig bra og jeg kan bare ringe dit selv uansett hva det er og blir tatt seriøst.

Back
Topp