Dere som har fått til rutiner på dagen...

Luckyus

Flørter med forumet
JuniJubel2021
Hvordan er dagen?

Tenkte å prøve å få litt system på hverdagen nå som ferien er over :) har flaskebaby så maten er til samme tid hver dag... Men vi er ikke så gode på soverutiner... I ferien har hun sovet så og si døgnet rundt fordi vi har vært på farten og det liker hun! Men nå er hun mer våken:) tror jeg prøver å legge henne litt for ofte for hun sover bare dupper her og der, så tror hun trenger litt lenger våkenperioder :)

Så hvor mange lurer har di små og hvor lenge ca?
I dag var hun våken fra 17-19.30 og sovnet på ett blunk! Noe vi har slitt med i det siste fordi hun ofte har sovet etter 17flaska :)

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Last edited:
Her sover vesla fra 11-13 på dagen, og fra 16-17:30 på ettermiddagen. Så er hun våken til det er John blund kl 21:30, med unntak av en liten blund i vippestolen ved 19:30 tiden.

Her er det dag fra 9-21, og innimellom der er det ca 5 dupper som varer fra 30 min til en time. Noen ganger lengre, alt ettersom. Dette styrer han selvsagt helt selv:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Her har vi dag fra 07-19
Måltid 08-12-16-19-04
Sover som regel 08:30-11/11:30, 13-15:30, 16:30-17:30.

Begynner å bli litt bedre på dagtid nå.
Dagen er fra ca 09-18.30. Da er det kveldstell og kos til vi legger han mellom 21.30/22.30.

Har ikke fulgt klokken men den første luren er ca kl 10-12.

Ellers er det fortsatt fri flyt her i heimen :p

Her står vi opp i 6 tiden. Er våken 1.5-2 timer så sover hun. Alt fra 30 min til 2.5 time. Slik er det igjennom hele dagen. Spiser ca hver 3 time.
Legger seg i 19 tiden om kvelden.

Jeg er ikke såååå nøye på kl på soving på dagen, følger hennes rytme i spising og soving.

Begynner å bli litt bedre på dagtid nå.
Dagen er fra ca 09-18.30. Da er det kveldstell og kos til vi legger han mellom 21.30/22.30.

Har ikke fulgt klokken men den første luren er ca kl 10-12.

Ellers er det fortsatt fri flyt her i heimen :p

Puh. Godt å se at noen har det noenlunde likt som oss: fri flyt. For hva annet kan man gjøre? Jeg må innrømme at jeg blir litt misunnelig når jeg leser om de barna som sover til relativt faste tider. For min unge gjør slettes ikke det, tydeligvis. Skjønner ikke hvordan folk får gjort noe hjemme i det hele tatt. Og vi kommer oss ikke ut av huset før langt på dag:) (Jeg kunne jo ha droppet å sette meg ned for å spise frokost og bare kastet den i meg ved kjøkkenbenken, men herregud - noen perks unner jeg meg. Ulempen med det er at denne verdifulle alenetiden spiser opp 'praktiske gjøremål'-tiden.) Jaja. Sånn går no dagan. Hun sovner innen 23.15, da. Det er jo noe, ho ho!

Puh. Godt å se at noen har det noenlunde likt som oss: fri flyt. For hva annet kan man gjøre? Jeg må innrømme at jeg blir litt misunnelig når jeg leser om de barna som sover til relativt faste tider. For min unge gjør slettes ikke det, tydeligvis. Skjønner ikke hvordan folk får gjort noe hjemme i det hele tatt. Og vi kommer oss ikke ut av huset før langt på dag:) (Jeg kunne jo ha droppet å sette meg ned for å spise frokost og bare kastet den i meg ved kjøkkenbenken, men herregud - noen perks unner jeg meg. Ulempen med det er at denne verdifulle alenetiden spiser opp 'praktiske gjøremål'-tiden.) Jaja. Sånn går no dagan. Hun sovner innen 23.15, da. Det er jo noe, ho ho!
Signerer denne jeg;-) Du er ikke alene nei! Fri flyt her å;-)

De er så små enda- fri flyt er ingen fare :)

Jeg fullammer og har slitt med ujevn melk grunnet min dårlige matlyst. Kan ikke forlange at mini skal ha faste tider ettersom matmengden varierer veldig.

En grunn til at vi har permisjon er min trøst :) :)

Her er det lite rutiner! Spiser når det passer seg sånn og samme med soving. Prøver å få inn litt kveldsrutiner: sover en liten time i 19 tiden. Gir litt pupp, går opp på badet og tar kveldsstellet. Pupper igjen og så legges i seng halv ni/ni:) sover da som regel til 6/7 og får pupp, sover til halv ni ca og får pupp og sover igjen til alt fra 10 til 12/13 :) har en sove baby, det er deilig! :D

Her er det natt kl 20-8, en ca 20-30min lur kl 13, 16, 19, så er det leggetid kl 20.
Hun har fått styre helt som hun ville selv, så har jeg bare registrert alt ned og sett etter mønster og så prøver jeg bare å tilrettelegge det slik at hun kan holde rutinene

Back
Topp