Dere som har fått steforeldre?

Eg har en mor og en far, kaller ikke mamma's mann for stefar og omvendt! Har aldri falt meg naturlig, selv om jeg er glad i dem og har ett godt forhold;)

Jeg sier bonusmamma til kona til pappa:) De har vært sammen i 20 år nå, og hun er som en mor nr 2:) Og til kjæresten til mamma, er bare kjæresten til mamma;) De har ikke vært sammen lenge, og hun har byttet litt på opp igjennom årene så har ikke samme relasjon til han.

Omtalte stefar som stefar ute blant andre, men kalte han ved navn hjemme. Nå er ikke moren min og han gift lenger. Hun har funnet seg ny mann som jeg omtaler som mannen til mamma, og min tidligere stefar omtaler jeg som akkurat det eller ved navn til andre.

Min fars kone (har ikke kontakt med faren min lenger, men god kontakt med konen hans), har jeg alltid omtalt ved navn eller hun som er godt med faren min.
Utrolig hyggelig dame som jeg alltid har kommet godt overens med, men hun er bare 12 år eldre enn meg, så det har aldri føltes naturlig å omtale henne som stemor. :P

Eldstejenta er mitt bonusbarn hun kaller meg oftest ved navn, men i blant blir det også mamma fordi vesla har nemlig funnet ut at storesøster har to mammaer og da hender det at storesøster sier "mamma" til meg fordi lillesøster gjør det.:)

Samboern til moren min kaller jeg for stefar om noen spør, men pleier å si navn. Han er faren til lillesøstern min.

Jeg har en stemor. Men jeg kaller henne bare ved navn. Hvis vi (stemor og meg) skal betegne henne som noe er det "bonus mamma". Vi synes begge dette høres mye koseligere ut.
Jeg mistet mamma da jeg var 16. Pappa og "stemor" har hvert sammen i 12 år. Så hun har hvert en stor del av livet mitt..

Jeg fikk stemor når jeg var 8 år. Dem er sammen fortsatt. For meg er det absolutt ikke naturlig å kalle henne noe annet enn navnet hennes.
Jeg føler egentlig at stemor/far er ord man bruker når man prater om dem til folk som ikke skjønner at det da er kjæresten til mor/far. Ikke ord man sier direkte til. Ikke jeg hvertfall! :) Selv Sier jeg ofte "kjæresten til pappa" , ikke stemor.

Pappa giftet seg på nytt da jeg var 23 år, men hadde vært sammen med henne i åtte år. Har alltid kalt henne ved navn og når jeg har omtalt henne til de som ikke kjenner familien har jeg sagt pappas kone og min stemor. Hadde ikke noe godt forhold til henne i mange år, men det har heldigvis gått seg veldig til. Hun kalles bestemor *navn* ettersom gutten min ellers har mormor og morfar.

Bruker bare navnene deres.
Om jeg skal presantere de eller forklare hvem de er så sier jeg stemor eller stefar.

Back
Topp