Dere som har fått rier.

~lykkelig med barn~

Elsker forumet
Juli13-jentene
Når på døgnet startet de?
Kom de brått, eller hadde dere mye kynnere og murringer først?

Forrige gang hadde eg ingen modningdtegn. kvelden før termin trakk magen seg plutselig hardt sammen, eg sa t mannen at hmmmm nå gjorde magen nåke den aldri har gjort før. Fortsatte sånn hele natta og dagen etterpå, og 18.30 Kom Malin t verden. Riene var bare vonde de siste 4-5 timene.... Dro på sykehuset i 4 tiden, hadde da 9 cm.

Første ganh inhen ting før jeg ble satt i gang.
Andre begynte med svake rier dagen før om morgenen, sp dabbet de av og begynte igjen morgenen etter.
Denne gang begynte de pang tette men svake om morgenen :)

♥ Termin 10 juli ♥

Forrige gang hadde eg murringar ei uka i forveien, modning og åpnings murringer. Så kom det etterhvert sammentrekninger som ikkje var vonde. Då dei var regelmessige, 5 min i mellom ringte eg føden. Pga seteleie skulle eg ringt før, men var jo egentlig ikkje heilt klar øve at det faktisk var rier. På vei te sjukehuset blei det plutselig ingen tvil, då begynte dei å bli vonde :P

satt på facebook i 2010 kl 2130 og kjente ingenting-plutselig sier jeg au....og enno en gang auu auu...og så ballet det på seg utover natten og slimproppen gikk kl 04 i dusjen..... men tok sin tid før det ble baby av det uansett da...denne gangen vet jeg ikke enno siden jeg går no og venter og venter ;)

Alle mine tre fødsler har startet med rier om natten, uten noen modningstegn i forkant.

Alle mine fødsler har startet mens jeg sov.... To ganger om natten sist under en lur på ettermiddagen.

Venter ei tulle 4. Juli 2013

Forrige gang hadde eg ingen modningdtegn. kvelden før termin trakk magen seg plutselig hardt sammen, eg sa t mannen at hmmmm nå gjorde magen nåke den aldri har gjort før. Fortsatte sånn hele natta og dagen etterpå, og 18.30 Kom Malin t verden. Riene var bare vonde de siste 4-5 timene.... Dro på sykehuset i 4 tiden, hadde da 9 cm.
Ikke dårlig å ankomme sykehuset med 9 cm. åpning! :-)
Jeg kom inn med 5 cm, og da pustet jeg meg gjennom riene.

Alle mine fødsler har startet mens jeg sov.... To ganger om natten sist under en lur på ettermiddagen.

Venter ei tulle 4. Juli 2013
Var det godt å våkne til rier, eller tok det litt tid før du våknet helt og forstod hva som skjedde?

satt på facebook i 2010 kl 2130 og kjente ingenting-plutselig sier jeg au....og enno en gang auu auu...og så ballet det på seg utover natten og slimproppen gikk kl 04 i dusjen..... men tok sin tid før det ble baby av det uansett da...denne gangen vet jeg ikke enno siden jeg går no og venter og venter ;)
Kom brått på da, med andre ord?
Kanskje den lille syntes du hadde vært nok på facebook den kvelden? Hi hi! :p

Forrige gang hadde eg murringar ei uka i forveien, modning og åpnings murringer. Så kom det etterhvert sammentrekninger som ikkje var vonde. Då dei var regelmessige, 5 min i mellom ringte eg føden. Pga seteleie skulle eg ringt før, men var jo egentlig ikkje heilt klar øve at det faktisk var rier. På vei te sjukehuset blei det plutselig ingen tvil, då begynte dei å bli vonde :p
Håper det gikk bra med setefødselen likevel, og at du rakk det i tide da! :-)

Første ganh inhen ting før jeg ble satt i gang.
Andre begynte med svake rier dagen før om morgenen, sp dabbet de av og begynte igjen morgenen etter.
Denne gang begynte de pang tette men svake om morgenen :)

♥ Termin 10 juli ♥
Betyr det at det blir mer intenst for hver gang?
Hvordan var forresten etterriene andre gang?
Hører enkelte si at de er vondere andre gang?

Håper det gikk bra med setefødselen likevel, og at du rakk det i tide da! :)

Næ, gikk ikkje så bra ...
Låg med intense rier i over 12 timer, hvor det de siste 4 timene var fram og tebake om eg skulle få ks eller ikkje. Litlå satt bom fast, å det blei etterhvert ks - i full narkose da spinalen kun fungerte på høyre side ..
Og infeksjoner og div etterpå... Men det gikk nå bra :) så skal være glad for det, selv om det tok noen mnd før eg var skikkelig på beina igjen..

Med min første merket jeg at jeg hadde litt vondt i magen på kvelden før leggetid. Gikk og la meg og da kjente jeg regelmessige tak i magen som etterhvert ble vondere. Reiste avgårde til kk når det var mindre en 10 min mellom. 51 timer senere var hun ute :)

Næ, gikk ikkje så bra ...
Låg med intense rier i over 12 timer, hvor det de siste 4 timene var fram og tebake om eg skulle få ks eller ikkje. Litlå satt bom fast, å det blei etterhvert ks - i full narkose da spinalen kun fungerte på høyre side ..
Og infeksjoner og div etterpå... Men det gikk nå bra :) så skal være glad for det, selv om det tok noen mnd før eg var skikkelig på beina igjen..
Hørtes ut som en heftig opplevelse, hvor mange ting skjedde.
Godt at det gikk bra med deg og den lille! :-)
Håper du ble godt ivaretatt på sykehuset etterpå.

Back
Topp