Dere som har fått pudendalblokade under fødsel..

Jeg har ikke turt å ta det igjen. :p
Ja jeg skal heller ikke ta det med mindre de kan garantere meg at det må ha skjedd en feil sist og at de umiddelbart stopper hvis det er like vondt som sist. Det var jo MYE verre enn å revne liksom.

Jeg tok den , kjente det ikke , men pressfasen var så sinnssykt vondt fra før , men hos meg så ble en muskel revet av inne i skjeden (ikke pga blokaden) og baby hadde hånden foran ansiktet. Men hører andre har hatt god erfaring

Har bare gode ting å si om pudendalblokkade. Hadde styrtfødsel som jordmor ikke helt oppdaget. Fikk epidural når jeg sannsynligvis hadde 9-10 cm åpning (ble sjekket 20 min tidligere og var på 5 cm), men fikk pressrier umiddelbart etter at den var satt, så den rakk aldri å virke. Føltes som om jeg ble torturert helt frem til hun satt pudendalen. Den må hun ha satt helt perfekt for jeg kjente ingenting lenger, men jobbet likevel veldig bra med riene. Baby var ute på 3 pressrier. Trengte omtrent ikke bedøvelse da jeg ble sydd heller fordi den fungerte så bra. Skal definitivt be om det igjen neste gang! :)

Back
Topp