Dere som har fått pudendalblokade under fødsel..

Kinakål

Elsker forumet
Himmelbarn
Augustbarna2024
Aprilspirene 2025
Gjorde det veldig vondt å sette den?
Jeg prøvde det under en av fødslene mine og det var det vondeste med hele fødselen. I ettertid har jeg lurt på om det er normalt at det gjør så vondt.

Jeg fikk det i den ene fødselen, og kan ikke huske at det var vondt å få den det hele tatt. Det var derimot myyye mindre vondt i pressefasen den gangen jeg fikk det kontra å ikke ha det. Skal sies at jeg også hadde epidural, så det kan jo evt ha påvirket hvordan det var å få den?

Okei. De må ha gjort noe feil med meg da, for den hadde absolutt ingen effekt da babyen skulle ut. Jeg ønsket å prøve siden jeg takker riene veldig bra, men ikke så godt når barnet skal ut. Men siden det var så grusomt vondt å sette den og den allikevel ikke hadde effekt så vet jeg ikke om jeg tør å prøve igjen en evt neste gang.

Jeg ble igangsatt og hadde epidural, fikk pudendal og, kan ikke huske at den gjorde vondt å sette da jeg hadde stormrier. Fikk aldri pressetrang, måtte presse med instruks fra jordmor da fødselen hadde tatt for lang tid "ellers ble det keisersnitt".. Bedøvelsen må ha fungert kjempebra - kjente ingenting under pressefasen, baby måtte hentes med tang til slutt.

Jeg fikk også pudendal som eneste smertelindring, var ikke vond å sette, men følte ikke den hjalp noe særlig heller.

Jeg kan ikke skryte nok av pundendal! Rakk ikke epidural pga styrtfødsel, så fikk det da jeg skulle begynne å presse. Kjente ikke "ring of fire" som jeg hadde gruet meg mest til, og da jeg måtte ta noen pyntesting etterpå var jeg allerede bedøvd :happy:

Synes ikke den var vond å sette, men kan jo hende at riene avledet litt da:hilarious:

Jeg synes det var helt grusomt. Aldri om jeg tar det igjen. Underlivet var bedøvd, men jeg kjente da riene ekstra i rompa. Når de spurte meg om «føler at du bæsjer på deg» så svarte jeg nei, det føles som om jeg har blitt voldtatt i rompa i flere timer :inpain: så aldri igjen!:hilarious:

Jeg synes det var helt grusomt. Aldri om jeg tar det igjen. Underlivet var bedøvd, men jeg kjente da riene ekstra i rompa. Når de spurte meg om «føler at du bæsjer på deg» så svarte jeg nei, det føles som om jeg har blitt voldtatt i rompa i flere timer :inpain: så aldri igjen!:hilarious:
Det høres forferdelig ut!
Her var den ekstremt vond å sette, kommer aldri til å tørre å gjøre det igjen. Ikke fungerte den heller, så det var jo helt meningsløst.

Jeg kan ikke skryte nok av pundendal! Rakk ikke epidural pga styrtfødsel, så fikk det da jeg skulle begynne å presse. Kjente ikke "ring of fire" som jeg hadde gruet meg mest til, og da jeg måtte ta noen pyntesting etterpå var jeg allerede bedøvd :happy:

Synes ikke den var vond å sette, men kan jo hende at riene avledet litt da:hilarious:
Godt å høre at noen har god effekt av den. Vet ikke om de satt den feil på meg eller hva som skjedde. Den virker i alle fall ikke, og var helt jævlig å sette. Aner ikke om det er normalt.

Jeg har akkurat samme opplevelsen av den som deg, styrtfødsel og rakk ikke epidural men fikk i siste øyeblikk pudental og den var fantastisk. Ingen smerter i underlivet da baby var på vei ut. Revnet godt og merket ikke at jeg ble sydd etterpå heller :thumleft

Godt å høre at noen har god effekt av den. Vet ikke om de satt den feil på meg eller hva som skjedde. Den virker i alle fall ikke, og var helt jævlig å sette. Aner ikke om det er normalt.
Høres ut som de kan ha satt den feil på deg da ja...

Jeg fikk også pudendal i desember 22. Rakk ikke epidural. Den er noe av det absolutt verste med hele fødselen, og fødselen var fryktelig fæl av flere grunner. Husker det føltes ut som om jeg ble knivstukket to ganger.
Og det er litt rart, for jeg googlet også i etterkant og har ikke lest om andre som har fått så fryktelig vondt av å få satt den?? Google sier jo at den ikke er vondt å få satt. Hva har skjedd med oss som fikk så grusomt vondt?

Back
Topp