Dere som har fått medisin mot kvalme/oppkast

Klem_entin

Flørter med forumet
Hva fikk dere? Og hvordan funker det?

Kastet opp sikkert 10-15 ganger om dagen siste par ukene. Lurer på å gå til legen snart. Men det er jo et vanlig symptom, så vet ikke om det er noe poeng?

Legen min sa jeg fint kunne bruke postafen om kvalmen var for ille, men det har gått over så jeg trengte ikke bruke det. Men det er trygt å bruke..

Fikk anbefalt prostafen av gynekologen. Er trygt å bruke. Funker greit for meg. Om jeg tar en tablett om formiddagen holder den til kvelden. Fås reseptfritt på apotek. Men det anbefales ikke å kjøre etterpå.

Du burde gå til legen og ta urin prøve og blod prøve .
Har selv kastet mye som deg i noen uker og ble helt dehydrert og mangler næring i kroppen . Og det er ikke bra. Først går det utover oss så babyen hvis ikke nok i kroppen.
Har vart 2 uker på sykehuset og fortsatt går på intravenøs . Er ikke bedre , oppkasten kan vare rolig noen dager men kvalmen er der konstant .
Men har oppfølging nå og blir roligere i kroppen .
Det her sier jeg ikke for å skremme deg at noe er galt hos deg som det var her . Men bedre å sjekke deg hos legen enn å gå og lure .

Ang medisin har prøvde afipran , jeg blir helt satt ut av den.
Gått litt på postafen , og zofran. Men i det siste 3 dagene kan ikke si de hjelper meg stort .

Tusen takk for svar!

Malala; har du slitt med å få i deg mat/drikke også mellom oppkast?

Jeg får i meg greit med mat og drikke ila dagen, og når jeg kaster opp er det ikke mye som kommer opp, men skal høre med legen uansett!

Sist jeg var gravid var jeg kvalmere, fikk aldri pauser og våkna masse på natta av kvalmen. Men jeg kastet aldri opp. Nå er det ikke så ille på natta, og jeg får noen pauser på dagen, men når det kommer er det bare å løpe til nærmeste busk!

Jeg tar postafen. Første dagen følte jeg bare at den tok de verste toppene, men nå som jeg har brukt den noen dager syntes jeg det fungerer veldig bra.
Har ikke kastet opp en eneste gang etter jeg startet på medisinen

Høres jo ut som det er verdt å prøve! Jeg fikk postafen på sykehuset. De vurderte innleggelse, men da blodprøvene ikke var så ille fikk jeg prøve kvalmestillende. For meg gjorde det at det ble lettere å få i seg mat og drikke. Jeg kaster fortsatt opp nesten hver dag, men hvis jeg tar medisinen sover jeg bort det værste og kan spise litt på ettermiddag/kvelden. :) jeg begynner ofte dagen med oppkast, og hvis jeg kaster opp mer enn en gang tar jeg pillen. Da gir hvertfall oppkastet seg vanligvis litt, så jeg får hvilt og drukket. Men syns det funket bedre i starten egentlig!

Har kjøpt postafen og ordentlige spyposer nå, etter å ha kastet opp i buskene i to forskjellige naboers hage på vei til barnehagen i dag :-0

Sprøtt hvor fort det blir helt normalt å holde på sånn!

Har fått afipran, tar vel toppen av kvalmen.. Men har fortsatt dager hvor ALT kommer opp, og kan kaste opp 20 ganger daglig..

Har kjøpt postafen og ordentlige spyposer nå, etter å ha kastet opp i buskene i to forskjellige naboers hage på vei til barnehagen i dag :-0

Sprøtt hvor fort det blir helt normalt å holde på sånn!
Kjære vene! Håper det virker for deg! Du kan jo ikke holde på sånn.

Selv har jeg glemt postafen hjemme fra jobb i dag, og nå stresser jeg verre!! Spørs om ikke jeg må løpe en tur på apoteket å kjøpe enda en pakke

10-15 ganger i løpet av en dag, da ville jeg tatt kontakt med legen. Du kan fort bli dehydrert når du kaster opp så ofte.

Back
Topp