Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jo, jeg fikk egentlig beskjed om at jeg skulle bli ringt opp av hun som er ansvarlig for inntak. Jeg ringte selv i dag og hun sa det ikke var normal praksis, og hun var egentlig veldig lite hyggelig å prate med. Jeg er redd for at fødselen skal gå så fort at jeg ikke rekker frem til sykehuset, det var også derfor de skulle se om jeg kunne få time før. Forrige gang opplevde jeg riene mer som mageknip enn veldig vondt, og når vannet gikk tok det Ca 20 min før hun var ute. Hun er også født i seteleie.Så bra du har fått den innvilget. Da vil de jo gjøre dette på deg uansett når du går i fødsel, etter hva jeg har forstått ? Så om det er nær termindato bør ikke bety noe. Men om du har spørsmål rundt dette hadde jeg tatt det med jordmor eller sykehuset.Lykke til!
Tusen takk. Det med modningssjekk ante jeg ingen ting om, så det kan jeg jo høre med dem om*sniker* Jeg har fått innvilget ks av andre årsaker, men på Riksen sa de at det var vanlig med ca en uke før. Men hvis man hadde lang vei til sykehuset eller var flergangsfødende med rask fødsel bak seg, så kunne de sette det opp litt tidligere. De vurderer vel også ut i fra når tidligere barn kom ift termin. For min del bor jeg nære sykehus og har lange fødsler, så det føles greit å gå til en uke før, men forstår godt at det blir annerledes for deg som har hatt en så rask fødsel før. Det bør de ta hensyn til! Eventuelt bør de gi tilbud om modningssjekk i et fornuftig intervall før planlagt-datoen. Lykke til!
Ja, men jeg er redd for og ikke kjenne riene før presseriene kommer sånn som sist. Det er det sol er problemet. Vet at andre har fått keisersnitt tidligere, så lurer på hvilket sykehus de i såfall harPå sa på Ahus at planlagt ks skjer 7-10 dager før ul termin.
Så 6 dager er nok godt innenfor
Men du får vel ks selv vom det starter før. Bare å kjappe seg til sykehus daHåper du ikke har for lang reisevei da!
Ja, men jeg er redd for og ikke kjenne riene før presseriene kommer sånn som sist. Det er det sol er problemet. Vet at andre har fått keisersnitt tidligere, så lurer på hvilket sykehus de i såfall har![]()
Jeg håper detAh. Jeg skjønner. Jeg kjenner også at jeg er litt redd for at fødsel skal starte før planlagt ks.
Burde være greit å få det enda litt før da, om du får pratet med en lege om dette.![]()
Ah,skjønner! Så kjedelig at hun ikke var noe særlig å prate med. Godt du skal til fastlegen imorgen. Håper hun kan gi deg noen gode råd.Jo, jeg fikk egentlig beskjed om at jeg skulle bli ringt opp av hun som er ansvarlig for inntak. Jeg ringte selv i dag og hun sa det ikke var normal praksis, og hun var egentlig veldig lite hyggelig å prate med. Jeg er redd for at fødselen skal gå så fort at jeg ikke rekker frem til sykehuset, det var også derfor de skulle se om jeg kunne få time før. Forrige gang opplevde jeg riene mer som mageknip enn veldig vondt, og når vannet gikk tok det Ca 20 min før hun var ute. Hun er også født i seteleie.
Jeg har legetime i morgen og har en veldig hyggelig lege, så jeg håper hun kan si hvem jeg kan kontakte.
Om andre får før, så tenkte jeg kanskje jeg kunne høre med et annet sykehus om de har tid før![]()
Er det noen spesiell grunn til at det blir ks?
Min ligger også i seteleie, men vi har blitt anbefalt vaginal fødsel. De skal ta røntgen av bekkenet mitt og følge nøye med på vekten til ungen, men intill de oppdager noe som kan være et problem så blir det ikke ks på meg.
Og det syns jeg er helt ok.Jeg stoler mye mer på de erfarne og høyt utdannede legene, enn på skremselshistorier jeg har lest på nett.
Ja, jeg har født datteren min i seteleie. Jeg er rett og slett redd for å føde hjemme. Eller så skal jeg si deg at min setefødsel gikk veldig fint, med unntak av at den var veldig raskEr det noen spesiell grunn til at det blir ks?
Min ligger også i seteleie, men vi har blitt anbefalt vaginal fødsel. De skal ta røntgen av bekkenet mitt og følge nøye med på vekten til ungen, men intill de oppdager noe som kan være et problem så blir det ikke ks på meg.
Og det syns jeg er helt ok.Jeg stoler mye mer på de erfarne og høyt utdannede legene, enn på skremselshistorier jeg har lest på nett.
Absolutt viktig å høre på mor sitt ønske ja, mange grunner til å ta keisersnitt. Samtidig er keisersnitt en stor operasjon, også for barnet som får økt sannsynlighet for andre sykdommer senere i livet.Nå er det jo ikke alle som ønsker å føde i seteleie, da, selv om legene helst ser at man gjør det og mener at det går fint. Jeg har en nær venninne som gjorde det for en uke siden og hun hadde aldri gjort det om hun hadde visst hvordan det skulle bli. Jeg kommer aldri til å gjøre det. Man bør også ta høyde for at vekstestimeringen kan vise en halv kg feil..