Dere som har fått innkallelse til UL

sugarlips

Betatt av forumet
Da jeg fikk innkallelse til Ul fikk jeg med et brev der det sto "Informasjon til gravide kvinner om hårfjerning og piercing". Der står det blandt annet at du ikke skal fjerne kjønnshårene hjemme den siste måned før forventet fødsel pga. det øker risikoen for infeksjoner etter keisersnitt.
Det står også at man bør fjerne piercing en måned før termin.
Har dere fått det samme brevet?
Jeg hører til Haukeland, så vet ikke om det bare er de som sender et sånt brev eller om alle sykehus praktiserer dette nå.
Sist jeg var gravid fikk jeg ikke noe brev. Og de sa heller ingenting på at jeg var nybarbert eller hadde piercinger. 

Eg har ikkje fått noko sånt. Eg høyrer til Voss, og Voss høyrer jo for så vidt

Jeg har ikke fått med det brevet da jeg fikk innkallelse. Eneste jeg fikk var et hefte fra helsedirektoratet angående hva slags informasjon man kan få under en UL-undersøkelse.

Hørtes rart ut at man ikke kan fjerne hår dersom man må ha keisersnitt? Men har som sagt ikke fått noe informasjon om det.

Dette er anbefalinger... Man skal ikke ha smykker eller pircinger om man må operere, noe et keisersnitt er... Ang barbering, så er det i forhold til at de må gå over og barbere før et keisersnitt, og om du da allerede er barbert, kanskje litt nupper(småinfeksjoner) i huden, kan det skape risiko for infeksjon i oprasjonssåret....

Fikk ikke noe slik informasjon sist jeg var gravid, men har hørt om det...

Fikk samme brevet. Måtte le!;)

hahahah.. undskyld meg, men det var nesten litt morsomt, hører til i telemark, har ikke motatt det, eller noen gang hørt om det:p

Hører også til Haugesund å har iallefall ikke fått noe sånt brev :p

Fikk ikke noe sånt brev da jeg gikk med snuppa, men har hørt om det etter jeg fikk henne. Har ikke fått brev om innkalling til oridinær UL enda.

Jeg hadde haste ks og hadde fjernet hår der nede først. Fikk ingen infeksjoner eller liknende, men jeg hadde kanskje bare flaks. De sa ikke noe om det i ettertid heller..

Virker som det bare er Haukeland som sender dette ut da.

Jeg og måtte bare le, de kan jo ikke akkurat nekte meg å føde om jeg kommer inn nybarbert, hehe.

Kommer nok til å barbere meg før jeg reiser ned på føden, slik som sist, jeg takler ikke hår der nede, og det blir jo en stund til man får tatt det etter man har født mtp. sting osv. 
Piercingene mine tar jeg ut dersom det skulle bli ks. Kommer nok ikke til å fjerne de en mnd før fødsel :)

Back
Topp