Dere som har fått henvisning til tidlig UL

*Mille*

Oktober 08, Februar 12 og Oktober 15 <3
Tilgangsansvarlig
VIP
Oktoberskattene 2015
Hva er årsaken til henvisningen? Lurer vel egentlig på om man må ha en årsak eller om legen kan henvise, fordi vi har et sterkt ønske om å se beibisen også tidligere enn ordinær, uten at det ligger noen medisinsk bakgrunn bak det? :-)

Jeg for min del skal ringe legen på mandag fordi legen sa jeg kunne ringe sykehuset å be om tidligere ordinær ul da vi ikke vet hvor langt jeg er på vei, men det gikk jo ikke så da må jeg be legen om å sende en egen henvisning..!

Man kan få henvisning til en gynekolog som tar UL uansett, men betale det selv da :) Eller så kan du jo ta det privat, men da koster det litt mer. Da trenger du ikke henvisning.....

Jeg fikk ikke betalt UL selv om jeg ikke har peiling på termin, men jeg fikk henvisning til gynekolog som ikke koster mer enn 200 kr da.....

*trinemor* skrev:
Man kan få henvisning til en gynekolog som tar UL uansett, men betale det selv da :) Eller så kan du jo ta det privat, men da koster det litt mer. Da trenger du ikke henvisning.....

Jeg fikk ikke betalt UL selv om jeg ikke har peiling på termin, men jeg fikk henvisning til gynekolog som ikke koster mer enn 200 kr da.....

Jeg kan være alt mellom 10-15 uker på vei, hvordan er det med deg? Syntes det er rart at du ikke fikk henvisning til dekket UL. Det å vite hvor langt man er på vei er jo vesentlig? Ba du om henvisning forrresten, eller anbefalte legen det? :-)

Jeg ska til ul i uke 8 pga jeg har veldig kort livmorhals og har født mine barn 2mnd før,så di måler den og følger med den annenhver uke for å se at den holder seg slik den skal.

Hadde ingen aning om termin, annet enn at jeg hadde mens rundt påsketider! Min jordmor fakset henvisning til sykehuset når jeg stakk innom for en prat..

*Mille* skrev:

*trinemor* skrev:

Jeg kan være alt mellom 10-15 uker på vei, hvordan er det med deg? Syntes det er rart at du ikke fikk henvisning til dekket UL. Det å vite hvor langt man er på vei er jo vesentlig? Ba du om henvisning forrresten, eller anbefalte legen det? :-)

Jeg tror jeg er mellom 9 og 12 uker på vei :)

Virket ikke som legen syntes det var noe vits med tidlig UL, så fikk ikke det. Jeg måtte be om henvisning ja, ikke hennes forslag. Fikk vite om denne muligheten gjennom en venninne.

Tok på Volvat sist og betalte vel 800 kr tror jeg....

Virket som legen har bestilt ordinær UL tidlig da, så må jeg vel heller komme tilbake om det var for tidlig. Har ikke fått brev enda.... 

Fått henvisning pga blødning.

Fikk henvisning (og skal dit på mandag ). Jeg sa at jeg var urolig for at det skulle være noe med babyen, siden det er 3. mann og at jeg er tante til en gutt med downs syndrom. Svangerskapet er heller ikke planlagt, og vi vil vite om det er et friskt barn foreløpig...

Jeg fikk henvisning av legen fordi jeg gikk på p piller da jeg ble gravid og brukte litt andre sterke medisiner. Jeg er ikke helt sikker på hvor langt jeg er på vei.
Skal på ul på sykehuset den 5 august og da er jeg nesten 11 uker på vei.

Jeg var også usikker på terminen min men fikk ingen henvisning for det, bestilte heller privat og betalte 1200,-. Men det var verdt hvert eneste øre, så hvis du har råd vil jeg anbefale det. Finnes jo de som er billigere også, nå tok jeg bare en plass jeg hadde hørt mye bra om :)

Legen min sendte henvisning til sykehuset om tidlig ul pga att jeg ikke var helt sikker på hvor langt jeg var på vei..

Back
Topp