Dere som har fått estimert fødselsvekt..

Sjokkabolla

Forelsket i forumet
Kan dere legge ut et bilde av symfysemålingene deres og skrive på estimert vekt? Eller evt. beskrive målingene.. Er litt spent på hvor stor denne krabaten er og om det har en sammenheng med symfysemålingene..

Gutt 13.06.2006
Gutt 16.09.2008
Termin 05.juli

Jeg fikk estimert fødselsvekt på ca 4100 gram da jeg var på 3D-ul i uke 28. Skal på ny vekst-ul om en uke så får se hva tallet blir da. Symfysemålene mine var 28 i uke 27+6, 32 i uke 31+6, 33 i uke 33+3.

Jeg har fått estimert at går jeg til termin så kommer gutten til å være rundt en 4300 g.jeg har svangerskapsdiabetes så har vært på sikkert 12 ultralyder til no og skal på vekstkontroll i neste uke igjen.Babyen ligger på 85 %,så som jeg forstår er litt over gjennomsnittet.Skamfysemålet mitt i dag 34+4 var 36/37 cm.
Men no er jeg en stor jente i utgangspunktet,så har nok litt ekstra polstring på magen.
(men når det er sagt så er jeg 5 kilo lettere no enn når jeg ble gravid,så jeg kan regne med å være 15-18 kilo lettere etter fødsel) :D så jippi for det!!!!!!

31 på magemålet uke 32, veslemor ble da estimert til å veie 2060g :)

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

31 på magemålet uke 32, veslemor ble da estimert til å veie 2060g :)

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app
Er dette fødselsvekt, eller vekten på denne uken?

Jeg er 34+4 og mitt symfysemål var idag 30 cm. Den lille er estimert til å veie rundt 3200-3400 gram ved fødsel.
Rart om min lille vil veie så mye mer enn din, når målet var mindre? Men jeg antar at estimasjonen din gjaldt uke 32?

På kontroll hos jordmor i uke 34+6 var symfysemålet 29,5 Cm. Var på UL på sykehuset dagen etter (pga. lavt symfysemål), og da mente legen at hun veier ca. 2200 gram nå... Så blir nok rett i overkant av 3000 gram til termin...

Er dette fødselsvekt, eller vekten på denne uken?

Jeg er 34+4 og mitt symfysemål var idag 30 cm. Den lille er estimert til å veie rundt 3200-3400 gram ved fødsel.
Rart om min lille vil veie så mye mer enn din, når målet var mindre? Men jeg antar at estimasjonen din gjaldt uke 32?

Det var vekten for uke 32 ja :) Fødselsvekt sa de ikke noe om, skal inn på kontroll igjen om 14 dager :)

Jeg har ikke fått så mange sf mål, men jeg går jevnlig på vekstkontroll på KK pga livmorformen, og der viste UL målingene en gutt på 2100 i uke 32. Skal på ny kontroll neste uke (uke 34+4).

Jeg har ikke fått estimert fødselsvekt noen gang, men kan jo bare nevne at symfysemålet ikke nødvendigvis har noe med barnets størrelse å gjøre. Sist gang hadde jeg skyhøye symfysemål (helt utenfor skjemaet) og fikk en liten tass på 2,5 kg...

Jeg har ikke fått estimert fødselsvekt noen gang, men kan jo bare nevne at symfysemålet ikke nødvendigvis har noe med barnets størrelse å gjøre. Sist gang hadde jeg skyhøye symfysemål (helt utenfor skjemaet) og fikk en liten tass på 2,5 kg...

Jeppjepp! Symfysemålet er mye stillingsrelatert!

Husker ikke målene for er en stund siden siste mann kom, men husker han ble estimert til og veie 2,5 kg men når han kom veide han 2890 g :)

På kontroll hos jordmor i uke 34+6 var symfysemålet 29,5 Cm. Var på UL på sykehuset dagen etter (pga. lavt symfysemål), og da mente legen at hun veier ca. 2200 gram nå... Så blir nok rett i overkant av 3000 gram til termin...
Ca. det samme som meg da!

Jeg ble målt til 30 cm ved uke 34+4.
Men ikke ul pga. små mål her, da hun vokser i sin egen kurve. Er jo innenfor det grønne feltet også, ved mål på ca. 30 cm i uke 34! :)
Vekstavviket er kun -3%, og det er jo ganske normalt. :)

Vokser ikke din i egen kurve? Flater den ut?

Min ble også estimert til å veie rett over 3000 gram. Og storesøster her veide også rett over 3000 gram, så for oss er det normalt med "små" barn! :)

Har liggi ca akkurat på gjennomsnittsstreken på symfysemålene, og på ul i går ble lille målt til å være like over 1900 gram (er i uke 33). Jordmor trodde da han kom på rundt 3600 ved fødsel :) Men sånt kan de vel aldri vite helt sikkert..

Jeg har vært til flere estimeringer og har siste i morgen.

Mener å husker at hun i uke 31 var +1 % og uke 34 var estimert til 2400 og dermed +5 %, fortsetter hun sånn er hun rundt 4000 ved termin ca +10%, men det vet vi mer om i morgen. Jeg ligger rett på den røde linja på skjemaet.

Venter ei tulle 4. Juli 2013

Symfysemål i dag var på 34 og er i uke 37. Var på ul også i dag og vekten på vesla er ca 3200 g

Back
Topp