Etter å ha lest de andre svarene virker det som det er ganske stor forskjell fra person til person her.. Kanskje har det noe med hvordan anestesilegen setter den?, om den sitter riktig eller ikke. Hvertfall så skal ikke en epidural lamme underlivet fullstendig, det er det spinalbedøvelsen som gjør.
Jeg kan bare svare for meg hvordan jeg kjente den, og kan med 1 ord si hvordan det føltes; fra helvete til - HIMMEL!! Endelig kunne jeg ta meg inn igjen, få nye krefter, spise, sove, klarte endelig å tisse selv igjen (samboer gikk med stativet bak meg) osv. Både jeg, min kjære og mamma fikk en real pause på en tre-fire timer. Jeg kjente ingenting!! :D Fantastisk! Etterhvert som åpningen begynte å bli stor nok, skrudde de ned styrken på bolusdosen og satte riefremkallende drypp. Først da begynte jeg å kjenne det i korsryggen og ned mot rompa, press nedover som føltes ut som noen dro meg nedover i hoftekammen. Men fortsatt fullt levelig, før de skrudde den helt av og jeg måtte avslutte jobben selv :) Så ingen tvil om at jeg skal ha epidural denne gangen også ;)