Dere som har fått deres barn nr 2

JannePåLandet

Flørter med forumet
Hvordan har det vært med sjalusi fra storesøsken? er så spent hvordan sønnen min på 2 år og 8mnd vil reagere når vi kommer hjem med tulla vår ;)

Det er jeg og veldig spent på!!
Storebror gleder seg masse og snakker mye om lillebror, men hva han tenker når lillebror faktisk er her blir spennende å se :-)

Lurer på dette jeg også! Er spent siden storebror har uttrykt sjalusi allerede før lillebror er født :/

Sent from my GT-I9100 using BV Forum

Eldste var 3,5 når han ble storebror. Hadde brukt mye tid på samtaler og forklaring. Og trodde vi var så forberedt... Men det ble tøft. Han var snill mot broren sin, men straffet meg veldig. Tok flere mndr før det roet seg. Merker nå en ny periode. Han er 5 og veldig flink, minsten er 19 mndr, og krever en del. Så mye trass og frekkhet om dagene. Samtidig som jeg klarer veldig lite. Han gleder seg til å få en lillesøster, og tror han vet litt bedre hva som skjer denne gang. Minsten skjønner absolutt ikke at det er en baby i magen, så den kommer til å bli spennende...

Jeg er også spent på dette. Vår gutt er heldigvis ikke en sjalu type i utgangspunktet, men så har han jo heller ikke hatt så mye å være sjalu for enda. Håper vi har klart å forberede han litt iallefall, men man kan jo ikke forvente at de små skal forstå noe av hva det innebærer å ha en baby i huset. Det skjønner vi kanskje ikke helt selv :p

Det blir spennende å se. Her har gutten vår på snart tre snakket mye om lillesøster, han har funnet navn til henne og oppkalt alle kosedyrene etter henne (mamman og pappan er ikke ferdige med navnedebatten, men det bryr han seg ikke om..) men han liker ikke når jeg holder andre barn og er begynt å bli skikkelig trassig av seg. Tror nok det kan bli noen feider, men det får vi ta når den tid kommer. Håper bare han ikke blir trist og lei seg når hun kommer.

Vi har ikke hatt noe sjalusi. Vi skjønner det er sjelden. Men lillesøster er mer sånn sjalu type, så blir spennende..men jentene har hverandre nå, så det er jo bra. Det er 2 år og 7 mnd mellom de og de er ganske avhengige av hverandre på godt og vondt.

Sent from my GT-S5830 using BV Forum

Altså.storeaøster var ikke sjalu det hele tatt da lillesøster kom...bare snill og hjelpsom. Så jeg håper det ikke blir noe problem med nr 3. lillesøster liker ikke å være minst og bli kalt lillesøster, men kanskje hun vil det når hun plutselig ikke er minst

Sent from my GT-S5830 using BV Forum

Veldig spent her også.. Storesøster er 2,5 år og ekstremt opptatt av babyer.. Spørsmålet er om det blir like spennende når det er vår egen baby som skal være her hele tiden.. Også har hun plutselig blitt skikkelig mammadalt i det siste, så det kan bli riktig så skummelt... I dag var det hylskrik fra hun våknet fordi det var faren som stod opp med henne, skiftet på henne, kledde på henne og skulle kjøre i bhg.. Kommer til å være sånn de neste dagene, siden jeg skal gå hjemme og bare tar henne de morgenene jeg skal til jm eller noe og må ha bilen.. Håper det går seg til når hun får så mye pappakontakt, at hun venner seg til det liksom...

Ooooo.. SPENT!

Lurer på dette jeg også! Er spent siden storebror har uttrykt sjalusi allerede før lillebror er født :/

Slik er det her og. Storebror (som også her i huset heiter Emil), vil egentlig ikkje ha så mykje snakk om babyen, eg håpar på at det er fordi han ikkje forstår heilt kva som skal skje, men trur nok det blir tøft for han!

Slik er det her og. Storebror (som også her i huset heiter Emil), vil egentlig ikkje ha så mykje snakk om babyen, eg håpar på at det er fordi han ikkje forstår heilt kva som skal skje, men trur nok det blir tøft for han!

Min Emil vil ikke høre snakk om noe baby han heller :p prøvde å inkludere han i forberedelser og slikt, det endte med at alle de nyvaskede, sammenlagte og sorterte babyklærne fløy ut sv stellekomoden og utover gulvet :p viste da virkelig ikke om jeg skulle le eller gråte :p

Min Emil vil ikke høre snakk om noe baby han heller :p prøvde å inkludere han i forberedelser og slikt, det endte med at alle de nyvaskede, sammenlagte og sorterte babyklærne fløy ut sv stellekomoden og utover gulvet :p viste da virkelig ikke om jeg skulle le eller gråte :p

Hehe, høyres akkurat ut som min det der :)

Kansje det ligger i navnet ;)

Back
Topp