Dere som har fått dekt silikonpupper.

Bruker271tor

Elsker forumet
Hva var grunnen?
Hvor mye mindre eller slappere var puppene blitt etter graviditetene?
Hvordan ble resultatet?(bilder?) [:D]
Hvordan la dere det frem til legen?
Hvor lang tid tok det fra dere var hos legen til dere fikk operasjon?

Tuuuusen takk for svar[:D]

Nå får man vel ikke dekket brystfortrørring.., Men brystløft..

ORIGINAL: M3rl0t

kjenner folk som har fått dekket silikon pga psykiske grunner

ORIGINAL: ohBaby!

kjenner folk som har fått dekket silikon pga psykiske grunner

Da skal det nok være ekstremt..

Man kan få dekket forstørring også, men årsaken må jo være vesentlig, så det hjelper ikke å jamre seg over dårlig selvbilde om man har en c-cup ifra før. Så om du f.eks nesten ikke har pupper, og sliter med dårlig selvbilde, så kan du få det dekket.

*Eller evt. skjeve pupper, kan man også få silikon i den ene for å rette opp[;)]

Venninna mi fikk dekt det for 5 mnd siden fordi puppene hennes var blitt 1 str mindre og mer hengete [8|]

Kan prøve å få tak i hvor hun jeg kjenner har fått det dekt [:)]

ORIGINAL: Sparkebukse

Man kan få dekket forstørring også, men årsaken må jo være vesentlig, så det hjelper ikke å jamre seg over dårlig selvbilde om man har en c-cup ifra før. Så om du f.eks nesten ikke har pupper, og sliter med dårlig selvbilde, så kan du få det dekket.

*Eller evt. skjeve pupper, kan man også få silikon i den ene for å rette opp[;)]

tror ikke små gjør at du får dekket, men kanskje hvis den ene er DIGER og den andre liten, osv..[:)]

ORIGINAL: DenicaD

ORIGINAL: Sparkebukse

tror ikke små gjør at du får dekket, men kanskje hvis den ene er DIGER og den andre liten, osv..[:)]

Ei som passa meg når jeg var lita, fikk for ikke så mange år (2-3 år)siden silikon dekket. Ho hadde rett og slett ingenting, og nå har ho en stor a/liten b cup.

Veit ikke hvordan det er nå, men ho fikk det ihvertfall da.

Det skal MYE til for å få dekket silikonimplantater.. Det som gjelder for alle kosmetiske operasjoner som dekkes av staten er at man må ha MEDISINSK grunnlag for å få det dekket. At man er misfornøyd med puppene og sliter med utseendet er IKKE god nok grunn for ellers hadde jo budsjettet til helsevesenet vært gigantisk mye større enn det er nå.. Det er svært , svært sjelden at psykiske årsaker gjør at man innvilges silikonbryst..

Tilstander som f.eks KAN dekkes (og i hvert enkelt tilfelle er det en individuell vurdering som ligger til grunn så derfor er ikke dette noe slags fasit på hva som dekkes))
- tubebryst (medfødt "feil" på brystene som gjør at brystene utvikler feil form)
- ingen bryst overhodet (altså manglende utvikling av brystvev, ikke bare små pupper altså)
- svært stor sørrelsesforskjell på brystene (mer enn 2 cup størrelser)

Det samme gjelder jo f.eks bukplastikk - er ikke nok at man er misfornøyd med magen etter graviditet - man må ha så så mange cm heng og medisinske plager som følge av dette f.eks eksem, sår eller sopp i hudfold...

JO, man får dekket brystforstørring av staten [;)]
Jeg kunne velge mellom løft eller innlegg.
Valgte da innlegg av den grunnen at jeg heller ville ha en str større, enn en str mindre. Dessuten får man færre arr når man legger inn innlegg.

Hva var grunnen? Det hadde blitt str forskjell på brystene. Lillemor fant sin favoritt pupp[&:]
Hvor mye mindre eller slappere var puppene blitt etter graviditetene? De ble ikke mindre, men ganske mye slappere ja.
Hvordan ble resultatet?(bilder?) Resultatet ble bra synes jeg selv. Før jeg la inn hadde jeg en stor b på den ene og en c på den andre, nå har jeg stor c på begge. (stor d nå som jeg ammer)
Hvordan la dere det frem til legen? Fortalte at jeg fikk et dårlig selvbilde pga hvordan jeg så ut. Følte selv at str forskjellen syntes med klær på. Sa også at det var uaktuelt å kle av meg på sommeren, og at jeg helst ikke viste meg for sambo.
Hvor lang tid tok det fra dere var hos legen til dere fikk operasjon? Det tok nesten et år før jeg fikk time hos en lege på sykehuset. Og et halvt år fra jeg var på konsultasjon på sykehuset til jeg fikk operasjonen.

Har flere venninder som har forsøkt det samme, men som har fått beskjed om at slike ting ikke blir dekket. Mitt råd er å forsøke igjen, kanskje hos en annen lege.
Jeg ble operert på Sarpsborg sykehus forresten.

ORIGINAL: tia85

JO, man får dekket brystforstørring av staten [;)]
Jeg kunne velge mellom løft eller innlegg.
Valgte da innlegg av den grunnen at jeg heller ville ha en str større, enn en str mindre. Dessuten får man færre arr når man legger inn innlegg.

Hva var grunnen? Det hadde blitt str forskjell på brystene. Lillemor fant sin favoritt pupp[&:]
Hvor mye mindre eller slappere var puppene blitt etter graviditetene? De ble ikke mindre, men ganske mye slappere ja.
Hvordan ble resultatet?(bilder?) Resultatet ble bra synes jeg selv. Før jeg la inn hadde jeg en stor b på den ene og en c på den andre, nå har jeg stor c på begge. (stor d nå som jeg ammer)
Hvordan la dere det frem til legen? Fortalte at jeg fikk et dårlig selvbilde pga hvordan jeg så ut. Følte selv at str forskjellen syntes med klær på. Sa også at det var uaktuelt å kle av meg på sommeren, og at jeg helst ikke viste meg for sambo.
Hvor lang tid tok det fra dere var hos legen til dere fikk operasjon? Det tok nesten et år før jeg fikk time hos en lege på sykehuset. Og et halvt år fra jeg var på konsultasjon på sykehuset til jeg fikk operasjonen.

Har flere venninder som har forsøkt det samme, men som har fått beskjed om at slike ting ikke blir dekket. Mitt råd er å forsøke igjen, kanskje hos en annen lege.
Jeg ble operert på Sarpsborg sykehus forresten.

Ja det skriver jeg også, MEN det er strenge kriterier for dette og de færreste oppfyller kriteriene. Det er nok også sånn at det er forskjeller mellom forskjellige sykehus og hvor strengt de vurderer det.. På generellt grunnlag skal det som jeg skriver MYE til for å få det dekket, og høres nå egentlig ut som at du har hatt "flaks" med legen du har kommet til for de aller fleste får nok negativt svar på en henvendelse med tilsvarende problemstilling som deg..

Kusinen min fikk det dekket for 8 år siden. men hun hadde INGENTING liksom. Hu var nesten flatere enn en guttunge.
Grunnen til at hu fikk var fordi hu ikke hadde utviklet brystvev. Hun gikk til psykolog p.g.a dette og diverse andre saker som har hendt i hjemmet,og det var der hun tok det opp. så var hun hos lege og fikk papirer derfra også. Jeg er usikker på hvor lang tid det tok osv for jeg møtte henne bare en dag og plutselig hadde hu pupper[:)] Men det skal mye til å få det dekket tror jeg.
Selv hadde jeg forskjellig str på mine pupper etter ammingen,og jeg måtte betale selv

Back
Topp