Dere som har fått barn

lissom

Forumet er livet
Hvor mye la dere på dere under svangerskapet?? Og hvis dere har flere barn, la dere på dere like mye/lite de andre gangene?? Jeg la på meg 20 kg sist, men håper virkelig at jeg ikke legger på meg like mye denne gangen!! Jeg hadde jo et par kilo mer i utgangspunkt når jeg ble gravid denne gangen i forhold til sist...

I første svangerskap la jeg på meg 14,5 kg som forsvant før jeg forlot barsel[:)] Andre gangen la jeg på meg 20 kg og det har jeg gjort hittil nå også[;)] Skulle også beholdt 10 av de kiloene etter fødsel for jeg er veldig tynn[:(] Er 175 høy og veier normalt 56 kg og det er litt lite[:o] Ble sånn etter første fødsel, men det kan jeg ikke noe for[8|]

Sist var jeg 55 når jeg var uke 14 og 55,8 i uke 23 etter det ble det ikke skreve opp men gikk bare til uke 28.
Denne gangen har jeg gått opp 3 kilo til nå eller det var for en uke siden når jeg var hos legen.
Så jeg regner med at jeg blir litt mindre når hu lilla kommer ut en før jeg var gravid.
Hvor er alt tilsammmen nå???

Med de to første la jeg på meg 14 kilo og var 74 ved fødsel. Denne gangen er det blitt mer. 20 kilo, men slutt vekten vil bli den samme (74). Var bare usedvanlig tynn ved starten denne gangen.

Dere er jo heldige som er så små i utgangspunktet!![:)][:)] Kan tenke dere selv når jeg gikk rundt og drassa på nesten 100 kg når jeg var høygravid!! Så jeg burde kanskje gjøre mer for å ikke legge på meg så mye denne gangen.. men det er så vanskelig, spesielt nå i jula!![:)]

Med første la jeg på meg 13kg...Med nr 2 ble det 16kg!
Denna gangen har jeg gått opp i alt 12,5kg,gikk ned 8kg de første 18 ukene- så egentlig bare gått opp 4,5 kg fra start vekta...[;)]

Gud hjelpe meg,har du ikje lagt på deg meir ein 3 kg i løpet av dette sva,skapet totalt??? Er det bra for barnet du bærer da??? Og legen eller jordmora er ikkje bekymra??

Var 64 kg da eg vart gravid,la på meg 11 kg og gjekk ned att 15 kg totalt.
De 12 fyrst kg gjekk eg ned i løpet av de 2-3 fyrste ukene for eg fikk ikkje i meg mat og sov dårlegt, samt at lisja sygde so ein gal på meg!!![:D]

ORIGINAL: teba

Gud hjelpe meg,har du ikje lagt på deg meir ein 3 kg i løpet av dette sva,skapet totalt??? Er det bra for barnet du bærer da??? Og legen eller jordmora er ikkje bekymra??

Nei hun bryr seg ikke om det (legen) babyen får næringen først så det er meg det går utover.
Jeg har spyd vær morning hele svangerskape så hun mener det er derfor men det er bare magesyre jeg spyr da. Ikke vet jeg [;)]

Jeg veide 60 kg til vanlig før sv.skapet.. kom opp i 95kg på slutten, så det ble 35kg jeg gikk opp. Er kommet ned til 75kg nu, og der står jeg bomfast.. men gjør meg iiiiingentingen..[:D]

Jeg veide 62 kg når jeg ble gravid og veide sisye dag i svangerskapet 87 kg. Så jeg var en liten hvalross på slutten. ungen veide litt over 3 kg og jeg hadde ikke fostervann igjen. Så det var bortimot 22 kg fett jeg la på meg! Veide meg til 68 kg i dag, så det går jo sakte men sikkert ned igjen. Var heldig å ikke bli så stor rundt magen, så jeg har ikke ett eneste strekkmerke...
Neste gang skal jeg passe på litt bedre!

La på meg 12,5 kilo! Starta på 53 og endte på 65,5.

[:D]Da jeg fikk nr en la jeg på meg 39,7 kg...Startet på 50 kg-og endte på 89,7...Så ut som en vannskapt badeball.Micha var 4 kg. Denne gangen var startvekten min 47 kg,og nå veier jeg 65 kg, det er 18 kg opp til nå[:)] Blir vel 40 opp denne gangen også. Greit nok det[:D] Alle strekkmerker det er mulig å få, har jeg jo allerede-de vil vel bare komme frem igjen.[:)] Er ikke bekymret over vekta ,nyter å endelig bli litt rund jeg også.
Det blir borte igjen, tre mnt. etter fødselen var jeg tilbake i mine "vanlige" klær,og om det vil ev. ta lenger tid nå,så går det greit. Vidunderlig å bare nyte svangerskapet!

Bare veit det var ei her som la på seg 2 kg etter 7 mnd svskap,og der var legane fryktleg bekymra fordi barnet kunne få utviklingsskader når mora ikkje la på seg nok....
ORIGINAL: Linni

ORIGINAL: teba

Nei hun bryr seg ikke om det (legen) babyen får næringen først så det er meg det går utover.
Jeg har spyd vær morning hele svangerskape så hun mener det er derfor men det er bare magesyre jeg spyr da. Ikke vet jeg [;)]

Med første tok jeg først av 10 kg og så la jeg på meg 19, var 70 da jeg ble gravid. Er 1.75 høy og etter det klarte jeg å komme ned til 68 kg som er trivselsvekten min. Klarte ikke å holde meg der lenge og la på meg en god del. Husker ikke helt hvor mye jeg la på meg med andremann, men tror jeg var godt over 90 da jeg fødte. Etter det har jeg slitt med vekten og når jeg ble gravid denne gangen var jeg 83 kg, gikk ned 10 kg pga kvalme og nå er jeg 86,7, håper jeg klarer å holde meg under 90. Eier ikke matlyst for tiden, kan godt spise usunne ting for det glir ned samme søren.
Håper jeg klarer å amme lenge og klarer å holde meg vekke fra brusen i det nye året så kanskje jeg har en sjans..

Back
Topp