Dere som har fått barn før....

Gledeståre

Gift med forumet
Assistert-jentene
Snøfnuggene 2018
Når fikk dere igjen menstruasjonen etter dere fikk barn?

Ammet dere? Fullt? Litt? Når sluttet dere amme?

Storesøster sluttet med nattammingen en periode veldig tidlig i løpet så jeg fikk mensen etter knappe tre mnd. Jeg ammet til hun var 9 mnd, da ville hun ikke mer. Dvs, hun ville ikke mer etter 8 mnd egentlig, men jeg presset det en mnd til. Jeg var ikke klar for å slutte :P Det var skikkelig teit, og absolutt ikke kos. Hun beit meg til blods, sparket og snudde seg vekk- med puppen i munn! Au!

Hun fikk smake grøt og litt grønt og frukt fra 4 mnd, ved 6 mnd begynte vi med måltider. Så ammet jeg morgen og kveld

Jeg fikk mensen etter 6 måneder selv om jeg fortsatt ammet som bare det.. Fullammet i 4-5 mnd, da var det ikke nok lenger. Sluttet å amme da han var 7,5 mnd, da nektet han å ta pupp mer. Kun på kvelden det var OK for litt kos, ellers så avviste han den helt. Syns det var utrolig trist med en gang, men da jeg kom over det var det utrolig godt å få igjen litt av friheten min:)

Fikk mensen 9 uker etter fødsel, ammet til alle måltider, men ga tillegg om hun var mer sulten i perioder

Lillemann e 22 daga i dag, har ikke ammet, stoppet produksjon med tab pga medisiner æ bruker, mener æ oppdaget EL slim hær om dagen

Jeg fikk mensen etter 6 måneder selv om jeg fortsatt ammet som bare det.. Fullammet i 4-5 mnd, da var det ikke nok lenger. Sluttet å amme da han var 7,5 mnd, da nektet han å ta pupp mer. Kun på kvelden det var OK for litt kos, ellers så avviste han den helt. Syns det var utrolig trist med en gang, men da jeg kom over det var det utrolig godt å få igjen litt av friheten min:)
Rart hvor sårt det skal føles at de ikke vil ha pupp mer! Jeg koser meg med ammingen nå, det er jo så mye nærhet i det ♥ Men friheten var veldig god å få tilbake, og jeg syns jo det er bedre at babyen slutter selv enn at jeg må avvenne :)

Med første kom den tilbake etter fem måneder. Delammet til han var åtte uker, gikk så over til mme.

Sniker fra juni.. Jeg ammet (ikke fullt) fram til han var ca 7 mnd. Jeg ble gravid igjen når han var 8-9 måneder, på første eggløsning.. :p

Sniker fra Mai her: Med mine to har mensen kommet ca 6 uker etter fødsel :( Altså rett etter at renselsen var ferdig. Fullammet med begge. Håper på litt lengre opphold denne gangen:D

Med første kom den etter 6 uker. Nå tror jeg den er på vei, mini er 6 uker på tirsdag. Fullammer. :|

Etter 6 mnd da jeg jobbet en måned og ikke fikk amme så mye.

Her kom den også etter 6 uker, altså rett etter at renselsen var ferdig, til tross for fullamming -.-
Håååper det kan vente litt lengre denne gangen!

Back
Topp