Dere som har fått baby før...

Martis84

Betatt av forumet
Hei ..
Er kanskje litt teit spørsmål..
Men når fikk dere tilbake mensen da dere fikk barn sist??Evt. denne gangen..
Jenta mi er 5 mnd og ei vukku..
Je ammer , hun får frukt og grøt til kvelds..( går også på minipiller)
Når kan je vente å få igjen mensen? Og når kan je begynne å uro for at je evt. er gravid på nytt (ehehe...)

Heisann du :) jeg har en jente på litt over to år utenom Jonathan som er 4,5 mnd :)
Jeg ammet henne til hun var 8 mnd, og da ville hun ikke ha mer av min melk. Jeg gikk også da på Cerazette :)
Fikk mensen igjen en mnd etter jeg sluttet å amme ca :)

Full ammet du henne ? Når begynnte du med smaksprøver og grøt mm??
skjønner jeg kanskje ikke trenger å uro meg ennå da? ;)
ORIGINAL: mette86

Heisann du :) jeg har en jente på litt over to år utenom Jonathan som er 4,5 mnd :)
Jeg ammet henne til hun var 8 mnd, og da ville hun ikke ha mer av min melk. Jeg gikk også da på Cerazette :)
Fikk mensen igjen en mnd etter jeg sluttet å amme ca :)

Etter LK så fikk jeg igjen mensen etter 7-8 uker[:'(] selv om jeg fullamma han til han var 6 mnd. Denne gang fikk jeg igjen mensen etter 5 mnd, ca ei uke etter han begynte med litt grøt på kvelden. [:)]

ikke for å uroe deg, men... jeg gikk på cerazette i 9 mnd med snuppa, ammet de 3 siste mnd kun morgen og kveld.. når jeg sluttet å amme var jeg allerede 8 uker på vei [:-] hun fikk grøt fra 3 mnd, og frukt fra 4 mnd.. Julian er nå straks 5 mnd og det er først nå han får grøt og frukt fast..

Fikk mensen etter 6 uker sist, og etter 7 uker denne gangen. Fullammer nå, og fullammet frem til 6 mnd sist. Så du er nok absolutt ikke trygg. Må huske at eggløsningen kommer før mensen. [;)][8D]

ok :)
Kanskje jeg må kjøpe meg en gravditets test da...
får meg liksom ikke til å gjøre det liksom..
Begynner å bli hormonell merker jeg da.. Fått en del kviser mm... hadde gikk det mens jeg gikk på p.piller. men fikk det når jeg gikk gravid? hm..

ORIGINAL: Gopio

ikke for å uroe deg, men... jeg gikk på cerazette i 9 mnd med snuppa, ammet de 3 siste mnd kun morgen og kveld.. når jeg sluttet å amme var jeg allerede 8 uker på vei [:-] hun fikk grøt fra 3 mnd, og frukt fra 4 mnd.. Julian er nå straks 5 mnd og det er først nå han får grøt og frukt fast..

æ amme men hu får erstatning når æ føle æ itj har nokk åsså får hu grøut.
6 uka etter fødsel starta æ på cerazette men da kom mensen me en gang å æ syntes æ fikk mindre melk så æ slutta å mensen forsvant igjenn.

no har æ starta på igjenn å sånn som sist så kom mensen etter 4-5 daga på pilla.
å ingrid elena vart 5 mnd den 9 jan no :D

Jeg fikk mensen igjen når jeg sluttet å nattamme, da var han 9 mnd.
Satser på det samme denne gangen[:)] Har ikke brukt Cerazette eller lign.

Storebror er 3 år og etter han ble født fikk jeg vel mensen igjen etter 3-4 mndr. Husker ikke helt eksakt. Han ble delammet i ca 4 mndr, pumpet litt lenger. Lillebror ble nesten fullammet (fikk som regel en flaske med utpumpet melk på kvelden) fram til han var 4 mndr. Da var det plutselig slutt for jeg hadde nesten ikke melk igjen, akkurat som med storebror, til tross for både pumping og amming. Mensen kom rett før han ble 5 mndr, og med den kom migrenen min tilbake også. Akkurat som med storebror. [:-]

10 måneder, og jeg gikk også på minipiller.

ORIGINAL: Gopio

Huff, ikke si sånn da. Her har jeg bare amma en gang på natta siden hun var 3 mnd, og har fortsatt ikke fått tilbake mensen. Går på cerazette, så regna med at det var derfor. Tror nesten jeg må ta en test for å være sikker hvis den ikke dukker opp snart. Har ingen symptomer da.. Skal i alle fall starte på p-piller når jeg har slutta å amme helt (noe som ikke blir så lenge til virker det som). Selv om det er noe herk med mensen, er det greit å ha litt kontroll også..

etter forje fødsel fikk jeg mensen tilbake etter ca 8 uker og jeg fullammet. så begynte jeg på mini pillen og da hadde jeg ikke mensen i det heletatt. conludag het di mini pillene. men denne ganger har jeg ikke fått tilbake mensen enda og jenta mi er snart seks mnd. jeg går ikke på prevensjon nå. og jenta mi får to grøtmåltider og et lite middagsmåltid i løpet av dagen og jeg ammer...

etter første barn fikk jeg aldri igjen mensen før jeg ble gravid igjen når baby var 7 mnd
etter andre barn fikk jeg igjen mensen når baby var ca 1år
etter tredje barn fikk jeg igjen mensen etter 5 måneder

1 gang: Fullammet, og fikk ikke tilbake mensen [8D] Ble gravid igjen etter 10 mnd (så hadde vel fått mensen mnd etterpå [:D])

2 gang: Ammet bare 3 uker. Fikk mensen igjen etter 8 uker

3 gang: Ammet til barnet var 6mnd, brukte minipillen, og fikk ikke mensen (oppdaget at jeg var 23 uker på vei da han var 9 mnd)

4 gang: Fullammet i 10 uker. Fikk mensen etter 4mnd

Back
Topp