Dere som har et eller to barn fra før:)

Nøttespire

Elsker forumet
Februarlykke 2022❄️
Maisløyfene 2024
Merket dere noen spesiell forskjell på graviditet 1 og 2? Kom magen fortere med nr 2? Synes dere det var tyngre med 2 enn med 1, eller motsatt? Forstår jo at ingen graviditet(eller fødsel) er lik, og er litt derfor jeg spør.
Og for dere som venter nr 3, gikk fødselen med nr 2 fortere enn med nr 1?

nå er jeg bare 4(?) uker da, men mener å huske at jeg allerede da hadde mye mer symptomer med nr 1.. kanskje fordi jeg hadde all verden med tid til å kjenne etter, i motsetning til nå som jeg har så mye annet å drive med

Ja, jeg var i mye bedre form med nr.1. Men da var jeg også mye mere aktiv og trente - tror det har mye å si. Med nr.2 hadde jeg kontorjobb og jobbet mye overtid, så ble mye stillesitting :-/

Magen kom fortere med nr.2, og kjente det mye i ryggen med nr.2. Jeg hadde egentlig mye symptomer med begge to, men kanskje hakket mere med nr.2. Var lenger kvalm etc.

Nr.2 var raskere: Nr.1 tok 3 timer og Nr.2 tok 30 min. Så jeg gruer meg til neste - er redd det skal gå enda raskere...:-S

Venter nr 3 og er idag 4 +6 ☺️ Hadde fortere mage med nr 2 ( fra uke 7-8..) enn førstemann og helt forskjellige svangerskap. Med første var jeg helt fin i formen , litt kvalme om jeg hadde ikke spist på lenge, mens med nr 2 hadde jeg bekkenløsning fra uke 6/7 til fødsel og kvalme/ oppkast til uke 20...
for at jeg er i bra eller bedre form denne gangen.
Fødselen med nr 2 gikk litt fortere enn med nr 1 ved presse fasen. 1 time med første og 10/11 min med nr 2 . , men brukte ca lik tid fra aktiv fødsel til var ute. Og ellers timer frem til de første 4 cm.

Med nr 1 hadde jeg mild bekkenløsning og lite kvalme og trøtthet. Med nr to var det ganske likt men verre bekkenløsning og mer sliten (pga ikke like mye tid til hvile). Fikk mage ca samtidig (uke 20) og kjente liv ca samtidig (uke 13). Gikk opp 8 kg hvert svangerskap. Barna var nesten samme størrelse og begge kom noen dager etter termindato :p Så egentlig mye likt! Men var mer lei og sliten med nr 2. likevel var fødsel med nr 2 veeeeeldig mye enklere enn nr 1! blir spennende å se hvordan bekkenet ter seg denne gangen og hvor utslitt jeg er i uke 40 :p

Glemte å skrive i sted at jeg hadde gått opp ca likt med begge og de begge kom før termin. Nr 1 ,3 dager før termin og nr 2 ,9 dager før termin. Kjente liv i uke 21 med nr 1 og uke 17/18 med nr 2 ❤️ Så spent på denne gangen ☺️

Syns jeg ser litt mage allerede, og er bare 4+0! Litt av grunnen til at jeg tenkte at jeg muligens var gravid. Tok test i dag, fikk en svak strek :happy:
Har et barn fra før.

Nr 1 og nr 2 var temmelig med måde magemål og symptomer like hos meg.

Med nr 1 hadde jeg super-luktesans av typen: lukt-hvem-som-vasket-håret-imorges-når-man-passerer-folk-på-gata og ulvehunger som utløste kvalmebølger hvis jeg ikke rakk å spise noe helt med en gang. Mariekjeks i veska var en slager.
Jeg kunne våkne midt på natta fordi jeg var så sulten.
Høy mage ga mye sure oppstøt på slutten.

Med nr 2 slapp jeg unna super-luktesans og ulvehunger og sure oppstøt.
Magen var lav, men ikke noe større enn gangen før.
Men jeg var bare så grenseløst trøtt. Så trøtt at jeg ikke orket spise noe før jeg hadde tatt en dupp.
Jeg kan nok skylde litt på Septemberbarnet der siden han gjerne var våken både en og to ganger om natta da.

Fødsel var ganske likt begge gangene. Brukte 3-4 timer på fødestua begge gangene.
Nr 1: spontan vannavgang før vi dro til sykehuset.
14 min pressrier
Nr 2: ingen vannavgang så vannet måtte tas, baby født en laaaang rie senere

Back
Topp