Dere som har erfaring med oppstart

Star1978

Gift med forumet
Assistert-jentene
Hei

Dere som har erfaring med oppstart på medisiner etter samtale:

Vist vi skal på samtale den 30.05, og alt går som det skal.. og jeg får mensen rundt den 20.06..

Vil det si jeg kan starte på de medisiner jeg skal da rundt den 20?
Er det ikke sånn at man starter når man får mensen?

( jeg har en veldig stabil mens syklus, kan nesten sette klokken på etter den[emoji12])

Spørs vel om du skal ha lang eller kort protokoll. Ved lang protokoll starter du med spray dag 20 i syklusen, med andre ord før mensen :)

Ok, så man starter på sprøyter/medisiner før mensen..
Hvordan vet man om man får lang eller kort protokoll ?
No har de jo stengt i hele juli.. så da kan det faktisk være mulig med innsett på slutten av sommeren når de er åpen igjen?

Ok, så man starter på sprøyter/medisiner før mensen..
Hvordan vet man om man får lang eller kort protokoll ?
No har de jo stengt i hele juli.. så da kan det faktisk være mulig med innsett på slutten av sommeren når de er åpen igjen?

Hvilken protokoll du får kommer veldig an på hvilken klinikk du hører til. Riksen holder seg til lang protokoll hvertfall, uansett om syklus er stabil eller ikke. Kan jo være du får beskjed om å begynne med medisinene på juliblødningen, sånn at du får uttak/innsett rett etter ferien om du er heldig :)

Har inntrykk av at det offentlige ofte går for lang protokoll uansett. Da er det lettere å tilpasse sprøytestart når det måtte passe dem. Med kort protokoll begynner du rett på sprøyter på dag 2 eller 3 i syklusen.

Har inntrykk av at det offentlige ofte går for lang protokoll uansett. Da er det lettere å tilpasse sprøytestart når det måtte passe dem. Med kort protokoll begynner du rett på sprøyter på dag 2 eller 3 i syklusen.

No er det offentlige uaktuelt for våres del [emoji6]

No er det offentlige uaktuelt for våres del [emoji6]
Er ikke Haukeland offentlig? :) Uansett så får du ikke vite mer før samtalen. Når jeg var på forsamtale hos St. Olavs så ventet jeg mensen like etterpå og da kunne jeg få starte på neste mens etter den.

Det er generelt 6 mnd ventetid etter forsamtale før oppstart av stimulering på Haukeland..

Hei

Dere som har erfaring med oppstart på medisiner etter samtale:

Vist vi skal på samtale den 30.05, og alt går som det skal.. og jeg får mensen rundt den 20.06..

Vil det si jeg kan starte på de medisiner jeg skal da rundt den 20?
Er det ikke sånn at man starter når man får mensen?

( jeg har en veldig stabil mens syklus, kan nesten sette klokken på etter den[emoji12])
Kommer vel helt an på hvilke medisiner du skal bruke. Jeg skal ikke bruke den sprayen f.eks, kun sprøyter med start på 2.blødningsdag. Kort protokoll. Var på 2.blødningsdag på forsamtale, men fikk ikke startet da pga påska. Hadde det ikke vært for det hadde jeg fått begynne samme dag. Så nå venter jeg på å begynne :D Går hos privatklinikk :)

Back
Topp