Dere som har erfaring med MA/SA

Lilja92

Flørter med forumet
Hei! Jeg har fått positiv graviditets test etter å ha gjennomgått en MA og en SA etter hverandre. Nå er det forsøk nr 3 Er sykt stresset og klarer ikke å tenke eller fokusere på noe annet enn dette her. Har dere noen erfaring med at det har gått bra til slutt? Jeg føler bare på en evig venting på at det skal gå galt igjen Også klarer jeg heller ikke å stole på test jeg har tatt, tror streken er for svak til at det kan lykkes, så venter på HCG svar idagJeg er 12 DPO idag, legger ved testene her

Vedlegg

• IMG_0587.jpeg
    IMG_0587.jpeg
    273,1 KB · Visninger: 40
  • IMG_0588.jpeg
    IMG_0588.jpeg
    286,5 KB · Visninger: 39
  • IMG_0591.jpeg
    IMG_0591.jpeg
    266,7 KB · Visninger: 39
Hei! Jeg har fått positiv graviditets test etter å ha gjennomgått en MA og en SA etter hverandre. Nå er det forsøk nr 3 Er sykt stresset og klarer ikke å tenke eller fokusere på noe annet enn dette her. Har dere noen erfaring med at det har gått bra til slutt? Jeg føler bare på en evig venting på at det skal gå galt igjen Også klarer jeg heller ikke å stole på test jeg har tatt, tror streken er for svak til at det kan lykkes, så venter på HCG svar idagJeg er 12 DPO idag, legger ved testene her
Du er enda veldig tidlig! Og stigning av hcg er veldig individuelt :) Jeg krysser fingrene for blodprøvesvaret ditt senere:love017

Jeg har spontanabortert 3 ganger i 2024, og er gravid igjen nå for fjerde gang. Kjenner meg veldig igjen i hva du sier. Jeg hadde lite symptomer de andre gangene, og svake streker. Denne gangen har jeg sterkere strek og mer symptomer - så det beroliger meg. Håper du får sterkere strek og symptomer etter hvert slik at det kan være en trygghet for deg også. Krysser fingrene!!

Jeg har spontanabortert 3 ganger i 2024, og er gravid igjen nå for fjerde gang. Kjenner meg veldig igjen i hva du sier. Jeg hadde lite symptomer de andre gangene, og svake streker. Denne gangen har jeg sterkere strek og mer symptomer - så det beroliger meg. Håper du får sterkere strek og symptomer etter hvert slik at det kan være en trygghet for deg også. Krysser fingrene!!
Takk for svar! Håper det jeg også. Masse lykke til med ditt svangerskap❤️

Takk for svar! Håper det jeg også. Masse lykke til med ditt svangerskap❤️
Kan jeg spørre hvor langt du er på vei?

Kjenner meg igjen i mye av det du skriver.
Har to friske barn fra før.
Sluttet på pillen i desember 2023 da vi besluttet å starte prøving på nr. 3.
Er nå gravid for 5. gang siden april 2024 (3 kjemiske og 1 MA).
Veksler veldig mellom å ha håp for lille juli 2025 spiren og å bare gå å vente på ny MA (eller en SA).
Overtolker alt av symptomer, mangel på symptomer, sammenligner symptomer med hvordan graviditetene som endte i barn var sammenlignet med der det ikke gikk og denne. Det er helt utmattende.

Krysser fingrene for deg :Heartred

Kjenner meg igjen i mye av det du skriver.
Har to friske barn fra før.
Sluttet på pillen i desember 2023 da vi besluttet å starte prøving på nr. 3.
Er nå gravid for 5. gang siden april 2024 (3 kjemiske og 1 MA).
Veksler veldig mellom å ha håp for lille juli 2025 spiren og å bare gå å vente på ny MA (eller en SA).
Overtolker alt av symptomer, mangel på symptomer, sammenligner symptomer med hvordan graviditetene som endte i barn var sammenlignet med der det ikke gikk og denne. Det er helt utmattende.

Krysser fingrene for deg :Heartred
Takk for svar! Så leit å høre :( Håper det lykkes for deg også! Krysser fingrene for at vi alle får en vellykket graviditet❤️

Jeg fikk først en datter i nov 13, så en SA feb 16, så en MA okt 16 og en exu feb 17. Ga da opp og ville ikke prøve mer, men mannen overtalte meg i januar 21, så nov 21 fikk vi en flott gutt. Nå er jeg 6+1 igjen og jeg har troen på et vellykket svangerskap denne gangen også :happy:
Ofte bekymrer vi oss mer enn vi behøver, men forstå uroen din veldig godt. Min opplevelse er at jeg rett og slett hadde uflaks, så satser på den er forbi nå. Krysser fingrene for oss alle:Heartbigred

Jeg har en MA og en SA, og en frisk jente på 2. nå er jeg gravid igjen, og kjenner på uro fra tid til annen. Både lege og gyn har sagt at det ikke er så rart at jeg er stresset, som de sier, er det helt normalt å kjenne på. Men at det med all sannsynlighet kommer til å gå bra denne gangen, for det er jo vanlig å miste. Men ikke like lett å slå seg til ro med for oss som har opplevd å miste. Heier på deg <3

Sniker fra februar gruppa. Alle gode ting er tre her, etter en SA og MA siste året. Lykke til :Heartred

Kjenner meg så godt igjen i det å være nervøs. Hadde en MA i 2019, ble gravid igjen med en gang og mye bekymringer frem til UL i uke 19. Sitter nå med ei fin jente på straks 5 år :Heartred
Nå er jeg gravid igjen, 3 gang siden i fjor sommer. Mistet i MA da nok en gang i juni. Ble gravid men mistet nå i april, pga hydrops av ukjent årsak. Mye mulig grunnet den 5 barnesykdommen som velsa hjemme hadde.

Så kjenner nervene er i helspenn… skal på UL på tirsdag og er ekstremt nervøs. Begge MA har skjedd 8+3 men ikke oppdaget før 10+ og 12+2… Så krysser fingrene for att alt er bra der inne :Heartred

Jeg hadde en MA i sommer, en SA i oktober. Jeg og kjenner på et redsel for at det ikke skal gå.
Har ikke dobbel økning på HCG, hver andre dag. Samt at jeg egt skulle vært i uke 7 nå, muligens blitt satt tilbake pga SA i oktober. Bestilt privat ultralyd til mandag, for trenger ett svar på hvordan det går. Man blir jo gæren

Jeg hadde en MA i sommer, en SA i oktober. Jeg og kjenner på et redsel for at det ikke skal gå.
Har ikke dobbel økning på HCG, hver andre dag. Samt at jeg egt skulle vært i uke 7 nå, muligens blitt satt tilbake pga SA i oktober. Bestilt privat ultralyd til mandag, for trenger ett svar på hvordan det går. Man blir jo gæren
Hei! Så leit å høre at du har vært gjennom det samme og at økningen din nå ikke er som forventet. Håper du får et positivt svar på tidlig UL og at det ordner seg for deg. Det er litt kaos emosjonelt å være gravid , spessielt når man har mistet tidligere, frykten vil jo sikkert ligge i bunn lenge. Kan jeg spørre om hvordan du vet at hcg din ikke dobler seg som den skal? Tar du jevnlig blodprøve?

Kjenner meg så godt igjen i det å være nervøs. Hadde en MA i 2019, ble gravid igjen med en gang og mye bekymringer frem til UL i uke 19. Sitter nå med ei fin jente på straks 5 år :Heartred
Nå er jeg gravid igjen, 3 gang siden i fjor sommer. Mistet i MA da nok en gang i juni. Ble gravid men mistet nå i april, pga hydrops av ukjent årsak. Mye mulig grunnet den 5 barnesykdommen som velsa hjemme hadde.

Så kjenner nervene er i helspenn… skal på UL på tirsdag og er ekstremt nervøs. Begge MA har skjedd 8+3 men ikke oppdaget før 10+ og 12+2… Så krysser fingrene for att alt er bra der inne :Heartred
Ååå:( Masse lykke til! Krysser fingrene for deg ❤️

Back
Topp