Dere som har erfaring med dette her..

Bolla91

Blir kjent med forumet
Vi holder på med planlegging av permisjon her. Noe som viser seg å være en vanskelig kabal, ettersom jeg er student og fødselen blir midt i semesteret med obligatorisk oppmøte på alt.

Det vi tenker nå er at jeg fullfører semesteret. Det vil si at jeg må gjennomføre mellom 3-7 dager med forelesninger (kan droppe noen) i når babyen er 2-5 uker. Deretter har vi lesefri før eksamen i juni (som jeg helst vil ta, trenger ikke noen god karakter). Deretter sommerferie, og mannen vil ta permisjon om høsten, slik at jeg kan fullføre også det semesteret, som er en viktig milepæl. Så tenker vi at jeg tar permisjon våren etter og fram til den lille begynner i barnehage august 2019.

Dere erfarne mødre, hva tenker dere om dette? Vil jeg klare det?

Det kommer helt an på om det er lov å ha med baby på forelesning og om babyen er rolig og sover, slik at den ikke forstyrrer for de andre. Det hadde funka med min første, men ikke min nyfødte nå.

Det kommer helt an på om det er lov å ha med baby på forelesning og om babyen er rolig og sover, slik at den ikke forstyrrer for de andre. Det hadde funka med min første, men ikke min nyfødte nå.

Jeg tenker ikke å ha med babyen på forelesning, vi har planlagt at moren min kommer og hjelper oss akkurat disse ukene, slik at jeg forhåpentligvis kan pumpe og hun kan trille bort så jeg kan amme mellom slagene. Håper også at jeg og mannen får til dette til høsten.

Spørs helt på hvordan babyen er tenker jeg, trur ikke jeg personlig hadde fått det til med min forrige. Han brukte veldig lag tid på å få i seg melk, så amma veldig lenge om gangen og ofte de første månedene. I tillegg litt magevondt. Men studerte sammen med ei som hadde med seg nyfødt baby på skolen mens vi studerte, hun klarte det fint :)