Dere som har erfaring med camping.. :-D

Almyrida81

Forumet er livet
VIP
Hvordan gjør man det med mat når man bor i telt? Jeg sitter her og har mange gode ideer for hvordan man skal gjøre det med frokosten hver morgen, men hvordan har dere andre gjort det på best måte?
Vi skal bo på campibgplass altså..

Har ligget myyye i telt på festivaler o.l. Har med klappbord, og stoler, og har en kjølebag med de kaldevarene og en til de varme (Har en slik myk kjølebag med glidelås)!

Jeg aner ikke hvordan det er andre steder, men på campingen vi driver er det et felleskjøkken som inneholder stekeovn med kokeplater, micro, vannkoker, osv. Men ikke kjøkkenutstyr som kjeler og slikt.
Her er det også restaurant, men ikke frokostservering, bare åpent fra kl. 15. Men det varierer jo fra sted til sted.

Hvor er det dere skal?

Vi skal til Dvergsnestangen campingplass i Kristiansand.. 

Har nettopp vært på 10dagers telttur med barna så jeg har masse erfaring :P
Hadde med kjølebag (som forsåvidt kan kobles til sigarettenneren, men fikk ikke bruk for den) hvor vi oppbevarte pålegg og melk mens vi kjørte. På samtlige campingplasser var det kjøleskap, så vi la maten inni der mens vi lå på campingen.

Bare spør om det er noe mer du lurer på! Svart belte i telt jeg nå altså:P

Haha.. Flott! Ja gikk det bra med soving og sånn eller? Våkna de tidlig? :-P
Vi er superspent på hvordan dette går, men gleder oss i grunn veldig! 

Telte er helt supert :) vi har en kjølebagg som vi kobler til strømmen vi har på teltplassen. Ungene våkner både tidlig og sent, stor koser seg på lekeplassen. Maten lager vi enten på kjøkkenet som er på campingplasser,eller så bruker vi stormkjøkken og grill.

Du får som regel også byttet kjøleelementer på campingplasser hvis du skal bruke det.

Ja, nå har jeg studert nettsiden til campingplassen, og ser de har kjøkken til campinggjester og jeg mener å huske at de tilbyr bytte av kjøleelementer på campingen der..!

Noen som har bodd i telt med dårlig vær da? Ser det er meldt litt regn neste uke.. :-P

Vi bodde noen dager i telt i Danmark i sist uke.
Det gikk kjempe fint, men var litt kaldt midt på natta synes jeg.
Vi hadde kjølebag koblet til strømmen hvor vi hadde pålegg, melk og diverese.
Gikk i butikken på campingen å kjøpte ferske rundstykker hver morning.

Vi hadde ikke med noe gryter eller sånn, så til middag var vi ute å spiste på resturant eller grillet. Det var bistro på campingen, så spiste der også en dag.

Første natta her våkna mini tidlig - i 3 - 4 tiden. Han lå i eget rom inne i telte, så ble nok litt redd, men sovna fint igjen inne i soveposen min (selv om mor ikke sov så mye resten av natta). Han sov til i 8 - 9 tidne om morningene selv om sola sto rett på på hans side av teltet. Problemet var heller å få han til å sovne på kvelden siden det var så lyst, så ble ikke til at han sovnet før i 10-tida på kveldene.

Vi hadde en kveld med regn, men det gjorde ikke noe. Vi hadde dvd-spiller (som kan kobles til både 12 og 24 volt) til gutten i bilen, så på kveldene når det ble mye mygg, sola gikk og det ble kladere og når det regna, satt vi inne i teltet å så film.

vi skal snart oppover å telte på campingplasser...men det jeg lurer på er kan vi som ligger i telt også få strøm?

Har sett på nettsidene til de vi skal på og de koster ca 30 kroner dagen...men som sagt kan vi med telt få bruke strøm der?

Jeg har forstått det som at telt og får kjøpe med strøm og ja.. :-)

Almyrida81 skrev:
Haha.. Flott! Ja gikk det bra med soving og sånn eller? Våkna de tidlig? :-P
Vi er superspent på hvordan dette går, men gleder oss i grunn veldig! 

Ja gikk kjempebra. De sov som noen steiner:)
De våkna seinere enn vanlig. Og sovna tidligere, fordi de var ute og sprang hele dagen.

Foxy84 skrev:
vi skal snart oppover å telte på campingplasser...men det jeg lurer på er kan vi som ligger i telt også få strøm?

Har sett på nettsidene til de vi skal på og de koster ca 30 kroner dagen...men som sagt kan vi med telt få bruke strøm der?

Ja man får strøm hvis man har telt:)
Vet ikke hvordan det er i Norge, men i Sverige kosta det som regel 40 kroner i døgnet, mens overnattingen kosta alt fra 150 til 350... som oftest lå det på 200-250.

Og ja, det kan bli kaldt på natta.
Jeg frøys nesten hver natt:P
Men jeg hadde bare teppepose fra jysk da.
Lå i joggebukse og 2 gensre.
Ungene er så varme at de kunne ligge i t-skjorte uten å fryse.

Back
Topp