Dere som har erfaring med bæresjal.

Tulipan:)

Elsker forumet
Desemberlykke 2018
Januarlykke 2019
Vårspirene 2021
Hva anbefaler dere? Har ikke prøvd noen. Kun hatt bæresele tidligere..
 
Sniker fra mars

Jeg har brukt elastisk sjal, vevd og bæresele.
Anbefaler elastisk sjal til nyfødt perioden.
Det er definitivt lettest å få til og jeg synes det er lettere å tilpasse bitteliten baby enn feks sele.
Finnes ulike sjal, men det fra Coracor skal jeg ha denne gangen, det er litt sterkere og vil vare litt lenger enn de som er noe tynnere.
Hadde ergobaby sitt sist, det var bra men samtidig litt bredt så må vil jeg prøve noe annet :)
 
Jeg har bært toåringen en del, og håper å bære denne babyen mer :)

Vi hadde elastisk sjal i begynnelsen, og det var veldig behagelig. Fordelen med elastisk er at du knyter det på, og kan ta baby ut og inn som du vil uten å sjale opp hver gang. Vi hadde Moby wrap. Det er litt tykt, så denne gangen skal jeg kjøpe noe tynnere. Tror det blir Aldoria eller coracor.

Vær obs på at elastiske ikke holder så lenge, tror de begynner å sige etter 6kg. Så da er det lurt å bytte til noe annet.

Jeg har kjøpt en brukt Fidella fly tai :love2 vil tro at den passer fra ca 2 måneders alder. Vi har også et par bæresjal, men de passer bedre til toddler enn nyfødt. Ellers har vi en kjempegod sele fra integra, veldig tynn og myk, og kan brukes lenge :)

Anbefaler deg å sjekke om det er noen lokale bæregrupper i nærheten. Da kan du spørre om råd og dra på bæretreff for å få prøvd forskjellig :) kroppene våre er forskjellige og vi liker forskjellige ting. Også er det alltid lurt å kjøpe bæretøy brukt, for da er de brutt inn og blitt myke. Utenom elastiske da, der er det greit å spørre hvor mange barn de er brukt til for å unngå at de er "oppbrukt".
 
Last edited:
Elastisk bæresjal til den nyfødte er deilig ❤ aldoria og coracor liker jeg der. Når baby blir for tung for elastisk (ofte rundt 7kg) så er det evt å gå over til vevd sjal. Velg et du synes er fint, ikke for tykt (gjerne rundt 250 gsm), og 100% bomull er greit for nybegynnere :) pluss at det er enkelt å vaske da :hilarious:
 
Brukte elastisk sjal med storesøster. Så mange år siden at jeg ikke husker merket. Men jeg kjøpte på Bæreglede. Likte at hun satt så godt inntil kroppen min. Nesten som å være litt gravid igjen ;)
Byttet til Menducca sele da hun var 8 kg.
 
Tusen takk for svar :) jeg får sjekke hva som finnes på markedet (regner med det er myyye å velge i) blir nok å prøve elastisk i starten iallefall :)
 
Dere som er interessert; fodebagen på insta hadde story om bæring i går, de ligger der enda noen timer :)
 
Jeg hsr ikke erfaring men hsr lyst på caboo close :)
 
Back
Topp