Dere som har\er\ skal være hjemme i rugeperioden og litt til...

VilSåGjerne

Forumet er livet
hva i alle dager finner dere på??????

jeg blir jo sykemeldt i en mnd, og lurer felt på hva jeg skal finne på. har jo fått beskjed om å holde meg rolig, men det er jo ikke bare bare det[8|]

ORIGINAL: livslyst

Er halvt sykmeldt nå jeg, men merker ikke så mye til det[&:]. Synes det er noe hele tiden, men i morra skal jeg ha fri![:)] 
Ja hva kan vi gjøre...? Hadde vi vært naboer, Levende Lys, kunne vi sittet på verandaen og kost, snakket om det som skal skje. Men jeg tror ikke du er min nabo dessverre... [&o]
Men vi kan møtes litt inne her ihvertfall. Skal ikke du å ha uttak i uke 24?

Jeg føler det litt dumt å fly mye ute på kafe og slikt når jeg er sykmeldt. Hva tenker dere om det? Det er jo mange grunner til å være sykmeldt og ingen har noe med årsaken, men alikevell...

Du får nok tiden til å gå. Hva med å strikke babytøy? Må jo to vi lykkes.
Jeg elsker å bake. Har jeg overskudd blir nok fryseren fyllt opp.

Jeg tror jeg kjeder meg litt nå ihvertfall - for dette ble langt....

dette å gjøre ting ute når en er sykemeldt syntes jeg er ok. Man er jo sykemeldt for noe men man er jo ikke handikepp av den grunn. har man vondt i ryggen så ligger man ikke å skrur bil liksom. men no blir jo jeg sykemeld pga ivf så å gå på kafe da gjør meg ingen ting.

men ja, vi skulle absolutt ha vært naboer[:D] hadde vært kjekt.....[:D]

jeg skal ha uttak i uke 24 ja, sådet er ikke så lenge til[:D]
gleder meg som en unge, samtidig som jeg kvir meg som en gris[:)]

jeg og går hjemme nå, gjør ikke så veldig mye, men håndarbeid da noe du liker og er flink til der??

Jeg går oxo hjemme..er sykemeldt 100% pga hodepine...sliter pga progynovaen...får jeg pos test skal jeg gå på denne medisinen i 10 uker...off...ja..hva skal jeg finne på i alle disse ukene? jeg kjeder vettet av meg....ikke kan jeg gå på cafe eller shopping..er blakk og får hodepine av ALT...prøver å gjøre litt husarb...så har jeg en dunge av Woman blad og tenker å se litt filmer...

jeg skulle gjerne vært NABO-DAMEN deres...da kunne vi kost oss om dagene...jaja..jeg har kattene mine da...hehe[:D]
Dere er heldige som ikke har bivirkningen HODEPINE altså...så nyt tiden dere[:D]

Har det vært enkelt for dere å bli sykemeldte? Jeg har en fastlege som er super vrang på sykemeldingene, det er jo positivt i grunn, men jeg gruer meg så fælt til å spørre henne.. Jeg jobber med svært syke barn og ungdom, noe som gir meg mye, men som også er veldig tøft fysisk og ikke minst psykisk. Og siden jeg har mistet før er jeg nå livredd for at det skal skje igjen. Blir jeg gravid ønsker jeg gradert sykemelding til jeg er over de kritiske 12 ukene, men hun er virkelig kapabel til å si at det ikke går; "graviditet er ingen sykdom, men en tilstand" (jeg syns jeg hører henne). Så derfor spør jeg dere pent; har det gått greit for dere? Hva har dere sagt? Tenker jo også at det hadde vært godt å kunne ta det rolig i ruge tiden også..

ORIGINAL: Sarah

Har det vært enkelt for dere å bli sykemeldte? Jeg har en fastlege som er super vrang på sykemeldingene, det er jo positivt i grunn, men jeg gruer meg så fælt til å spørre henne.. Jeg jobber med svært syke barn og ungdom, noe som gir meg mye, men som også er veldig tøft fysisk og ikke minst psykisk. Og siden jeg har mistet før er jeg nå livredd for at det skal skje igjen. Blir jeg gravid ønsker jeg gradert sykemelding til jeg er over de kritiske 12 ukene, men hun er virkelig kapabel til å si at det ikke går; "graviditet er ingen sykdom, men en tilstand" (jeg syns jeg hører henne). Så derfor spør jeg dere pent; har det gått greit for dere? Hva har dere sagt? Tenker jo også at det hadde vært godt å kunne ta det rolig i ruge tiden også..

da syntes jeg at du burde fortelle legen din dette. dette er en tøff tid på oss alle,det tar på krefter og alt som er.
klinikken som jeg går på mener jo at jeg skal leve som normalt,men fastlegen min vil prøve hvile versjonen siden jeg mistet sist gang. klinikken gir nok meg ikke sykemelding,men skal til fastlegen min for han ville følge meg opp denne gangen, så mandagen før vi skal på klinikken for å ta ut og inn egg så skal jeg der og regner med jeg blir sykemeldt allerede derfra.fastlegen min er og veldig grei også forståelsesfull, og det var han som ville sykemelde meg, og det var uten at jeg sa noe om det. fikk da beskjed om å slappe av og gjøre minst mulig, muligens lage middag til samboer kommer fra jobb....

syntes virkelig at du burde snakke med legen din vist du ønsker å være hjemme.

Jeg hadde aldri fått sykemelding i rugeperioden av min fastlege, fikk heller ikke av andre grunner som de fleste blir sykemeldt av, hade skikkelig bihulebetennesle med noe feber men det var jobb, og ikke sykemeldig her en gang. Men andre på jobben blir fortere sykemeldt, han er nok litt i strengeste laget min fastlege, de er litt oppgitt på jobben også over slike episoder som dette.  

Jeg er rett fram ærlig til min fastlege..og hun kjenner meg på en måte for hun har alltid vært min fastlege og er fastlegen i familien...men jeg vet at alle leger er ikke like greie...men min lege gir heller sykmelding enn medisiner..
så si det som det er...det er lov å overdrive litt[:)]

ORIGINAL: twinanne

Jeg hadde aldri fått sykemelding i rugeperioden av min fastlege, fikk heller ikke av andre grunner som de fleste blir sykemeldt av, hade skikkelig bihulebetennesle med noe feber men det var jobb, og ikke sykemeldig her en gang. Men andre på jobben blir fortere sykemeldt, han er nok litt i strengeste laget min fastlege, de er litt oppgitt på jobben også over slike episoder som dette.  

Dette hørtes litt spesielt ut...hadde dette vært min lege hadde jeg byttet fastlege...det er man selv som kjenner seg best...legene kan jo anbefale,men når man er syk så skulle man fått sykmelding viss man må ha det...[:)]

Høres ut som om legen din Twianne og min er rimelig like. Jeg vil egtnlig ikke bytte for hun er "ålright" på en måte, men det er veldig vanskelig for meg å be om sykmld. Hun kalles regelrytter av andre leger rundt forbi her, det sier vel litt. Men, hun var veldig forståelsesfull når jeg mistet vår lille spire, da lurte hun faktisk på om jeg trengte sykmld.. Hadde et svært nært familiemedlem som døde for en tid tibake etter et par ukers sykeleie, hvorpå jeg satt der dag og natt. Men, da var det ikke snakk om sykmld, da måtte jeg i følge hun ordne med perm uten lønn fra jobb.. Andre som har vært i liknende situasjoner har ikke hatt noen problemer med å få sykmld på det grunnlaget av andre av legene her... Jaja, får se hvordan det her går så får jeg bare ta det derifra, nekter hun plent må jeg nesten bytte lege for da ser hun virkelig ikke pasienten i dette, kun direktivene hun har foran seg.. jaja, dagens utblåsning[;)]

Vi blir jo sykemeldt 3 dager i forbindelse med uttak og innseting av egga. Men jeg tror jeg kommer til å spør om jeg evt kan få lengre. Jeg skal ha uttak i uke 24,og så ferie i uke 25. Så jeg tror jeg evt kommer tl å spør om jeg kan få hele uken. Jeg kommer ikke til å klare å jobbe skikkelig. Og jeg er nøtt for å jobbe 100% når jeg er på jobb. Veldig tung å travel avdeling. Så jeg håper jeg får det. Vurdere nå og å sykemelde meg,pga hodepine og trøtthet. Men jeg har ikke bestemmt meg helt.

Back
Topp