Dere som har eller har sittet i en sofa bygd av paller

Tre muskuterer

Lykkelig!
Dere som har sånn palle sofa, noen spørsmål:

1. Hvor høyt er to paller sånn i forhold til at voksne skal sitte i den?
2. Dere som har brukt voksduk på madrassen, er det ikke klamt å sitte på?
3. Må man beise eller male pallene for at de skal holde seg fine?

Jeg skal begynne å male pallene i dag :) vil ha de hvite.. Men regner med de bør males for de er jo ganske flisete.. Vet heller ikke om jeg skal ha 2 el 3 oppå hverandre enda..

1) To paller er egentlig fin høyde, men vi har valgt å skal bruke klosser under for å bygge dem enda bittelitt opp + at madrassen gjør den bittelitt høyere også! :) Tre paller er optimalt trur jeg - men jeg bruker klosser slik at ikke pallene står rett nede på terrassen.

2) Jeg har trukket med voksduk og skal bruke stretchlaken over når de er i bruk så det ikke blir klamt :)

3) Jeg har brukt terassebeis (Skimmergrå) på mine - men lurer på om jeg bør impregnere dem i tillegg, så følger med her :)

men er de noe gode å sitte på ? for man får jo ikke noe rygg på de?Event ha de inntil en vegg da,men blir det noe godt?vurderer litt sånn selv,blir en del billigere enn rotting sofa

**Moonlight** skrev:
men er de noe gode å sitte på ? for man får jo ikke noe rygg på de?Event ha de inntil en vegg da,men blir det noe godt?vurderer litt sånn selv,blir en del billigere enn rotting sofa

vi tenkte å bare kjøpe noen billig putter på jysk for å ha i ryggen
evnt kan en bruke en sammelrullet gammel dyne

**Moonlight** skrev:

Vår er kjempe god, mye bedre enn rottingmøblene. I ryggen har vi masse puter! :)

*FruM* skrev:

**Moonlight** skrev:

Vår er kjempe god, mye bedre enn rottingmøblene. I ryggen har vi masse puter! :)

er jo stilig da...hvor mange paller har du brukt her da? 2 i høyden ser jeg,men  lengden?Har dere tak over? det har ikke vi,så blir kanskje litt styrete med så mange puter?for må jo ha litt om det skal bli behagelig?

Sweetpea skrev:

1. Syns to paller er heilt grei høgda, men her blir den mest brukt som kosesofa og eg krøller som regel beina opp i sofaen :-) Vurderer å ha klosser eller hjul under den sånn at den ikkje står rett på golvet, men da tar vi etterkvart.
2. Skal også ha stretchlaken over, men når da ikkje er kjempevarmt så har da fungert heilt fint å sitta på voksduken. Men er mykje enklare å bare ta av stretchlakenet enn å ta inn madrassene.
3. Eg har beist den med terassebeis (lys leire) og da skulle holda fekk eg beskjed om i butikken. Har lyst til å beholda den naturlige stilen på dei enno og kjem heller til å male dei kvite f.eks neste gang eg må behandla dei.
Viss du ikkje behandler dei så vil dei nok råtne etterkvart, men kan nok holda 1 sesong ivertfall. Kjem litt an på om du har dei under tak også.

Min er ikkje heilt ferdig, men blir allerede mykje brukt. Er så deilig å krype opp i den og lene seg tilbake i dei gode putene :-) Billig og god. 

**Moonlight** skrev:

*FruM* skrev:

**Moonlight** skrev:

er jo stilig da...hvor mange paller har du brukt her da? 2 i høyden ser jeg,men  lengden?Har dere tak over? det har ikke vi,så blir kanskje litt styrete med så mange puter?for må jo ha litt om det skal bli behagelig?

Jeg har brukt 6 paller til sammen :) 
Vi har ikke tak over, så putene legger vi i putekasse, mens madrassen skal vi ha ute :)

Har ingen erfaring med dette selv, men kom over et bilde på facebook nå. (ikke privatperson sin altså) Syntes denne var litt fin. Stilren, liksom. Og greit med paller til rygg også:)

Vi holder på, men ting tar litt tid her.. Tror vi ender med 3 i høyden, syns to blir for lavt. Evt. om vio bygger opp med noe avkutt, skal kappe til pallene litt så de ikke blir så brede. Har masse puter som ikke er i bruk, så planen er å kjøpe metervare og sy trekk til alt. Er tak over her, men ikke helt tett, så putene må inn. Planen er å beise pallene med en grå beis, lik som terassegulvet.

Sweetpea skrev:

1 - Vi har valgt å bruke en pallekarm og en pall i høyden. Ble bittelitt høyere enn to paller. God å sitte i, sydd meg stoore puter (ca 70 x 70 noen av de) til å ha i ryggen!
2 - Derfor jeg ikke har brukt voksduk. Kjøpte møbelstoff jeg sydde en "pølse" av og tredde rundt madrassene. 
3 - Jeg har valgt å beise pallene i en transparent grå får å beskytte treverket, men samtidig ha den gamle, slitte stilen. Vår står under tak, men kanskje særlig viktig med de som skal stå i all slags vær og vind. 

Back
Topp